autoteket
  SØG
torsdag  28/3-2024  uge 13
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 19/1-2010 13:35 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

En komplet serie af additiver

Med Würths ad­di­tiver kan du lø­se ethvert pro­blem.

Würth til­byder nu en kom­­plet serie af additiver, og fle­re af produk­ter­ne er plads­be­spa­rende koncen­trater.

Würth har lanceret et komplet additivprogram, og hvert af de nye ad­di­tiver kan løse flere forskellige problemer. Samlet set kan pro­gram­­met løse stort set alle de pro­blemer, der kan opstå i benzin- og dieselmotorer.

Flere af de nye produkter er koncentrater, der forhandles i små, han­dy dåser. Fordelen ved et koncentrat er først og fremmest, at dåsen fylder mindre på lageret, idet indholdet er halveret sammen­lignet med et traditionelt additivpro­dukt. Derfor tager det også kortere tid at fylde additivet på køretøjet.

To nye, effektive dieselprodukter
I det nye program er Würths dieseladditiv blevet til et 2-i-1-produkt, hvilket henviser til, at det er velegnet til alle former for dieselmoto­rer, inkl. common rail- og pumpedyse­systemer. Fordelen ved dette er, at mekanikeren ikke behø­ver at bekymre sig om, hvorvidt den pågældende bil består af gammel eller ny teknologi.

Würth har udvidet sit additivsortiment med to produkter til diesel­bi­ler: en ventil­rens og en intensiv dieselrens. Ventilrensen renser hele indsugnings­området, ventiler og forbrændingskammer ved hjælp af en ny teknologi, der opløser aflej­ringer og dermed reducerer brænd­stofforbruget og forlænger motorens levetid. Den intensive diesel­rens renser hele brændstofsystemet og indsprøjt­nings­dy­serne, og den kan anvendes på forskellige måder: Den kan enten hældes di­rek­te i tanken, køres over filterhuset eller køres via brændstof­pum­pen.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 19/1-2010 13:45 Fra nyhedsbrev Nr. 3/2010
Publiceret 2/12-2009 17:38 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Kult kalendergave

Forsiden 2010Der er få blade tilbage på træ­erne og på ka­lenderen – men frygt ej, der er en ny på vej!

Kendere og kunder glæder sig, for den kend­te Würth-kalender med de kokette piger er på vej, og igen i år er der virkelig rift om dem. Faktisk er kalender­gaven med pigerne så eftertragtet, at der næsten er gået kult i den.

Solbrune celebritysild
De flotte piger, der i Würths ka­lender for 2010 skal forsøde hver­da­gen for ansatte på kontorer og værksteder, er faktisk profes­sio­nelle topmodeller. De har prydet farverige forsider på store mode­blade som f.eks. Vogue, Elle og Sports Illustrated, og de fungerer derfor som idoler for utroligt mange mennesker.

December 2010En af pigerne er den bra­silianske topmodel Izabel Goulart, der blev opdaget af en frisør, mens hun var på shoppetur med sin mor i hjem­byen São Carlos. Hun har blandt andet arbejdet for det celebre og verdenskendte Victo­ria's Secret, hvis lækre lingerikataloger er ligeså ventede som Würths pigeka­lender. Kalenderens kølige etniske islæt er den russiskfødte topmo­del Anne Vyalitsyna, der som 15-årig blev spottet af model­spejdere i Skt. Petersborg.

Siden har hendes modelkarriere med raketfart nået toppen, og den blonde russer, der siden barndommen har ønsket at blive model, har arbejdet for en bred vifte af topdesig­nere lige fra Calvin Klein og Christian Lacroix over Dolce & Gabbana og Gucci til Vuitton og Ver­sace. Kalenderens yngste model er den californiske kæledægge Tori Praver, der blev opdaget i et supermarked af fotografen Carrll Robi­lotta, da hun var kun elleve år gammel. Den mystiske mørke skønhed har siden da prydet alverdens modeblades glittede forsider, og så har hun ligesom de to andre arbejdet sammen med nogle af verdens allerbedste fotografer.

Når enden er god…
Maj 2010Fotografen Stefan Würth, der igen i år har taget billederne til kalen­deren, har valgt en lidt usæd­vanlig lokation til sine optagelser, nem­lig den californiske ørkens af­brændte stenlandskaber. Ørkenens gyld­ne sand og glødende var­me farver fremhæver de flotte piger.

Bag­grunden matcher den Würth-røde påklædning, og den tilfører de sobre billeder en ekstra dimension, for man kan næsten smage, duf­te og fornemme ørkenens støvede tørke og flimrende varmedis på kalenderens flotte fotografier. Ser man på majmodellen, har de vir­kelig arbejdet popoen ud af buk­serne for at lave en god kalender, og skeler man til decembers kalenderpige, påviser hun måske devisen om, at når enden er god – er alting godt! Så krise og klimaforan­drin­ger eller ej, kalenderen er på vej!

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 2/12-2009 17:46 Fra nyhedsbrev Nr. 49/2009
Publiceret 12/10-2009 09:21 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Hunter overgår til Würth

Fra sep­tem­ber 2009 har Würth Dan­mark A/S over­taget ene­for­hand­­lin­gen af Hunters pro­dukt­linje i Danmark. Med agenturet følger også service af eksi­ste­rende anlæg og et team af specia­li­ster.

Hunter Engineering Company skrev den 23. september 2009 kon­trakt med Würth Danmark A/S om enefor­handling og service af hele mærkets pro­dukt­linje inden for udmåling og servicering af hjul. Med Hunters program fuldender Würth sin vifte af egne agenturer, der forsyner alle danske auto­værksteder med et komplet sortiment af materialer, værktøjer og maskiner.

Produkter fra amerikanske Hunter Engineering Company har været forhandlet i Danmark siden 1953 og har i dag en ledende mar­keds­andel på cirka 60 pro­cent. Men for et par måneder siden stod det klart, at det danske agentur skulle over på nye hæn­der. For at fast­holde kontinui­teten var det afgørende for Hunter, at produkterne blev overtaget af en forhandler med den fornødne kapacitet og eks­pertise. Valget faldt på Würth Danmark, der nu viderefører såvel salg som servicering af hele pro­duktlinjen. Hunters program omfatter alle maskiner og værktøjer på hjulsiden til servicering af person- og last­biler, f.eks. firehjuls­udmå­lere med speciallift, afbalanceringsmaskiner, bremsetestere og dækskifte­maskiner.

Krav om ekspertise
Hunters produkter består af avanceret teknologi. Derfor vil salg og service blive varetaget af et team på seks specialister, der i frem­ti­den vil kunne imødese jævnlig rejseaktivitet til USA. For eksempel har Hunter gennem årtier været de førende inden for udvikling af marke­dets mest præcise afbalanceringsmaskiner, der er patenterede og under stadig udvikling. Det samme gælder Hunters udstyr til fire­hjuls­udmåling, som foregår med meget høj præcision pga. den pa­ten­te­rede teknologi.

En naturlig betingelse for Hunter er derfor, at deres forhandlere har den fornød­ne ekspertise og er i stand til at afsætte de nødvendige ressourcer til løbende træ­n­ing og videreuddannelse. ”Derfor er vi naturligvis både glade og stolte over, at valget faldt på os,” siger direktør Sven Kristensen, Würth Danmark A/S. Han tilføjer, at Hunter-agenturet samtidig ind­frier Würths mål om at have egne agen­­turer over hele linjen. ”Hele vores sortiment dækkes nu af egne agen­turer - lige fra materialer over håndværktøj til det tunge udstyr. Det bety­der, at kunden kun behøver at henvende sig ét sted, uanset hvilket behov der måtte opstå,” siger Sven Kristensen.

Godkendt af bilfabrikker
Hunter Engineering Company har base i Missouri, USA, og blev stiftet af Lee Hunter i 1946. Allerede i løbet af 1960’erne udviklede Hunter sig til den ledende undervognsservice-virksomhed i USA, og i dag er virksomheden verdens stør­ste leverandør på området. Hunter er så­ledes repræsenteret i 100 lande, og pro­dukterne er godkendt af bil­fabrikker som f.eks. Peugeot, Citroën og Renault. Desuden udvikler Hunter specialprodukter til både Opel, Mercedes Benz og Volkswa­gen.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 18/10-2009 23:44 Fra nyhedsbrev Nr. 42/2009
Publiceret 29/9-2009 10:16 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würth overtager Celette-forhand­lingen

personerne på billedet er fra venstre mod højre Sven Kristensen, Direktør, Würth Danmark A/S; Philippe Echavidre, Marketing- og eksportchef, Celette S.A.; Otto Popp Clausen, adm. direktør, Würth Danmark A/S; Keld Andersen, regionschef, Würth Danmark A/S.Op­ret­ter­bæn­ke­ne fra Celet­te bliver frem­over for­hand­let af Würth Dan­­mark, der over­­tager mær­kets produkt­palette af bæn­ke og svej­se­ma­skiner samt salg og ud­lej­­ning af ret­tesæt.

Torsdag den 17. sep­tember 2009 skrev den franske Celette-fabrik kon­trakt med Würth Danmark A/S om eneforhandling og service af mærkets pro­dukter. De velrenom­merede opretter­bænke og unikke rettesæt fuldender Würths sortiment af udstyr til karrosseriarbejde på person- og lastbiler.

Celettes produkter har været forhandlet i Danmark igennem de se­neste 26 år og har i dag en ledende markedsandel på cirka 60 pro­cent. Men for et par måneder siden stod det klart, at agenturet skul­le over på andre hænder. For ikke at bryde kontinuiteten var det der­for afgørende for Celette, at mærkets produkter blev overtaget af en forhandler med den fornødne kapacitet, ekspertise og et udbyg­get netværk. Valget faldt på Würth Danmark til håndteringen af det store sorti­ment af opretterbænke til både person- og lastbiler samt måle­udstyr og fast­lære­system.

Krav til logistik
Ikke mindst blev der skelet til Würths logistiksystem og lagerkapa­ci­tet, idet Celettes omfattende og unikke fastlære­system kræver, at forhandleren kan stå for salg, udlejning og omgående levering af hundredvis af forskellige rettesæt til værksteder i hele landet.

Celettes produkter har siden fabrikken blev stiftet i 1954 været fø­rende i ver­den, og med deres enestående fastlæresystem har værk­stederne den bedste mulighed for at føre en skadet bil hurtigt og nøj­agtigt tilbage til fabriksmålene. ”Derfor er vi naturligvis både gla­de og stolte over, at valget faldt på os,” siger direktør Sven Kri­sten­sen fra Würth Danmark.

Team af specialister
Seks medarbejdere udgør Würth Danmarks specialistgruppe inden for Celette, og teamet kan nu og i fremtiden forvente rejseaktiviteter til Frankrig for løbende træning og uddannelse. Teamet skal stå for salg og service af opretterbænke og tilbehør. Ikke mindst salg og udlej­ning af rettesæt, hvilket også indebærer råd­giv­ning til værk­ste­derne om køb eller leje. ”Der kan være grænsetilfælde, hvor et værk­sted skal overveje, om det bedst kan betale sig at købe eller leje et rettesæt. Og her er det vigtigt, at værkstedet træffer den beslutning, der bedst kan betale sig på længere sigt,” siger Sven Kristensen.

Med til Würths Celette-forhandling hører også nye svejseprodukter. I de senere år har Celette oparbejdet ekspertise på svejseområdet og har udviklet svejse­maskiner og tilbehør, der er godkendte af bil­fa­brikkerne, og som nyder samme gode ry som opretterbænkene.

Manden bag ideen
Bag Celettes verdensomspændende succes står den nu afdøde Ger­main Celette, som stiftede fabrikken i 1954. Han opfandt og udvikle­de opretter­bænken og stod også bag ideen om at fremstille rettesæt til de enkelte bilmodeller. Igennem årene udviklede Germain Celette et fortroligt samarbejde med bilfabrikkerne, så rettesæt er tilgænge­lige til alle nye modeller, så snart de kommer på gaden.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 29/9-2009 10:21 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2009
Publiceret 29/5-2009 09:57 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Optimer din virksomhed

Siden Würth star­tede deres kursus­af­deling op i begyn­del­sen af 2008 har den været inde i en forry­gende udvikling. For på AMU-kurser har finans­krisen haft en positiv virkning – og det kan også mærkes hos Würth.

Muligheden for at sende sine medarbejdere på kursus i nedgangs­tider har været flittigt brugt, og det har Würth Kurser også nydt godt af. ”Der har været en kæmpe stigning i antallet af tilmeldinger til vo­res kurser, siden vi startede, og allerede efter 1. kvartal 2009 har vi haft lige så mange kursister igennem som i hele 2008”, fortæller Pal­le Garler, der er HR-projektmanager hos Würth Danmark A/S.

Nye kompetencer
”Kursusudbuddet er løbende blevet tilpasset den efterspørgsel, der har været fra kunderne, og inspireret af efterspørgslen har vi arbej­det på at finde nye, spæn­dende og relevante kurser”, lyder det fra Palle Garler. Derfor er det nyeste skud på stammen i Würths kursus­katalog et kursus i drift af egen virksomhed. ”Vi har fået henven­del­ser fra både enkeltmandsvirksomheder og små/­mellem­store virk­som­heder, der enten mangler de grundlæggende kompetencer for at drive egen virksomhed – eller at få finpudset deres eksisterende kompetencer, og det ønske prøver vi at opfylde med denne her ud­dannelse”, siger Palle Garler.

Kurset er således mere en uddannelse end et kursus. Uddannelsen består af seks moduler af hver to dages varighed, og er rettet mod selvstændige erhvervsdrivende med mindre virksomheder samt le­dere, der har brug for at tilegne sig viden om virksomhedsdrift ge­ne­relt.

De seks moduler i uddannelsen omfatter organisation og ledelse, økonomi­styring, salg og kundebetjening, indkøb og lagerstyring, retslige forhold og kvalitet og drift. ”Kurset er ikke branchespecifikt, og skal ses som en mulighed for at få nogle nye eller flere kompe­tencer til at kunne tackle de udfordringer, der ligger i at drive egen virksomhed. I sidste ende gælder det jo om at optimere sin forret­ning med alle de facetter, der ligger i det,” lyder det afsluttende fra Palle Garler.

Mulighed for godtgørelse
Würth præsenterer både kursusindhold, -dato og -sted på deres hjemmeside www.wuerth.dk. Kurserne er alle godkendt som voksen- og efteruddannelse (VEU), og der kan derfor med fordel søges om VEU-godtgørelse efter de til enhver tid gældende regler. Denne godt­gørelse fra staten dækker halvdelen af kursusudgifterne, således at egenbetalingen begrænses.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 29/5-2009 10:06 Fra nyhedsbrev Nr. 22/2009
Publiceret 29/4-2009 13:52 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Lavere drifts­omkostninger med flek­sibel service­ordning

Würth indfører nu en fleksibel servi­ce­ordning på deres populære kli­ma­ser­vice­station.

Ikke alle klima­ser­vi­ce­sta­tioner kræver lige meget vedlige­holdelse. Af­hængig af hvor ofte stationen bruges, i hvilket miljø, og til hvilken ty­pe opgave, vil statio­nen kræ­ve mere eller mindre vedligeholdelse.

Derfor tilbyder Würth nu en fleksibel ser­viceordning, så kunderne kan vælge en serviceaftale som er tilpasset deres indi­viduelle behov: En station som be­nyt­tes intensivt, serviceres f.eks. flere gange år­ligt, mens en station som benyt­tes sjæld­nere, kun serviceres en gang om året.

Foruden olieskift, kalibrering, filterskift, tæthedskontrol, funktions­kontrol osv., omfatter Würths serviceaftaler også telefonsupport.

En af Danmarks mest solgte
Würths klimaservicestation er blandt de mest populære i Danmark. Würth har i valget af stationen lagt vægt på at den skal være let og hurtig for brugeren at anvende, så derfor har den en kraftig vakuum­pumpe som pumper 180 liter kølemiddel pr. minut og et let tilgæn­ge­ligt display med dansk tekst.

Stationen serviceres af Würths egen serviceorganisation som også står til rå­dighed når den løbende skal opdateres med nye bilmodel­ler.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 29/4-2009 13:54 Fra nyhedsbrev Nr. 18/2009
Publiceret 27/4-2009 08:43 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Komplet arbejds­plads i varebilen

ED belysningI flere brancher er det en fordel, eller måske endda helt nødvendigt, at kunne flytte sin ar­bejdsplads derhen hvor opgaven skal lø­ses. Og hvorfor nøjes med inte­rimistiske, ergono­misk ukor­rekte arbejds­for­hold, når man kan ind­rette en komplet og velfungerende arbejds­plads i sin varebil.

Würth har netop fornyet en del af deres ORSY-mobil indretning ved bl.a. at reducere vægten på elementerne med ca. 25%. Den lavere vægt på bilindret­ningen øger den del af bilens lasteevne, som er til­bage til værktøj og arbejds­materialer. Desuden mindsker det drifts­omkostningerne ved at reducere brænd­stofforbruget og det slid på bilen som højere vægt medfører.

Desuden er der kommet en række nye produkter til, som bidrager til et godt arbejdsmiljø ved arbejde i varebilen.

Godt lys og næsten intet strømforbrug

Kraftigt udtrækbordEn af Würths nyhe­der er LED lysskinner til varerummet. Lysskin­nerne kan monteres i reoler, på væggen eller i loftet, og giver et godt lys til arbejde i bilen. Selvom de smalle skin­ner lyser ganske kraf­tigt, fylder de kun 10 mm i højden og fås i 3 længder: 25 cm, 50 cm og 100 cm. Da der er be­græn­set strøm til rådighed i en bil, er det en fordel at de kun bruger henholdsvis 2 watt, 4 watt og 8,64 watt. Dermed kan ly­set benyttes i meget lang tid ad gangen uden at det dræner bilens batteri.

220 volt i varebilen

Sinusinvertere kan levere fra 150 W til 2000 WTil en komplet ar­bejds­plads hører ofte for­skelligt elværktøj. ORSY-mo­bil pro­gram­met omfatter 5 for­skellige sinus­invertere som laver bilens 12 volt jævn­strøm om til 230 volt vekselstrøm. Sinusinverterne kan levere fra 150 watt til 2.000 watt. Med den lille model kan man f.eks. benytte opla­dere til akkuværktøj og forskellige arbejdslamper i bilen. Med de stør­re modeller kan man tilslutte decideret elværktøj som f.eks. borema­skiner eller støvsugere i bilen.

Alt det andet

Foruden sinusinverterne og de nye LED lysskinner, omfatter ORSY-mobil programmet også alle de mere almindelige bestanddele til en arbejdsplads i bilen: arbejdsborde, skuffer, skabe, skruestik, papir­holdere, hulplader osv. Würths ORSY-mobilsælgere tilbyder at lave forslag til indretning af alle typer af vare­biler mens kunden venter. Forslaget kan sælgeren vise i 3d på sin computer før kunden beslut­ter sig.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 27/4-2009 08:54 Fra nyhedsbrev Nr. 18/2009
Publiceret 24/4-2009 10:10 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Første Würth Bilplejecenter i Danmark

Uffe Dalsgaard og Lars SigsgaardDalsgaard Biler A/S første Würth Bil­pleje­cen­ter i Danmark.

Würth Dan­mark A/S har igen­nem en årrække udviklet bety­delige kom­peten­cer og produkter til alle faser inden for moderne bilpleje, og seneste tiltag er udvik­ling af Würth Bilpleje­centre. Som det første af slagsen i Danmark er Dalsgaard Biler A/S Skoda i Hjørring ud­nævnt til Würth Bilpleje­center.

Knowhow til rådighed
Würth Danmark har igennem en årrække arbejdet med klargørings­produkter til autobranchen, og har nu et komplet gennemtest pro­gramsortiment, der dækker hele spektret af bilplejeprodukter. Uan­set om det drejer sig om indvendig klar­gø­ring, den udvendige klar­gøring med lakforsegling eller forsegling af ruder, har Würth de nød­vendige produkter hertil, ligesom de nødvendige maskiner og værk­tøjer til en professionel bilpleje også kan leveres af Würth.

I forbindelse med udnævnelsen som det første Würth Bilplejecenter udtaler di­rektør Uffe Dalsgaard: ”Vi har et nyt og funktionelt bilhus, og ud over værk­stedsfaciliteter er vi også PAVA Center, og derfor var det naturligt at udvide med bilpleje i samarbejde med Würth”. Med opstarten som Würth Bilplejecenter stiller Würth både knowhow og bistand til rådighed for Dalsgaard Biler A/S.

Würth har investeret betydelige summer i dette bilplejekoncept, og den nød­ven­dige rådgivning overfor kunderne varetages af et team, der hele tiden bliver uddannet og opdateret med, hvad der sker på markedet for bilpleje – og ikke mindst altid med fokus på arbejdsmil­jøet. Dette team arbejder udelukkende med bilpleje, og besidder derfor tilsammen en meget stor kompetence på området.

Regionschef Lars Sigsgaard fra Würth Bilpleje udtaler: ”Vi ser frem til samar­bejdet, og det er vores klare mål at sørge for, at Dalsgaard Biler A/S kommer godt i gang som Würth Bilplejecenter. Derfor stiller vi knowhow og bistand til rådighed for virksomheden, så begge par­ter opnår en optimal kundetilfreds­hed”.

Anerkendt varemærke og bred produktpalette
Ifølge Uffe Dalsgaard er grunden til, at valget faldt på Würth som han­dels­part­ner, at det er et anerkendt varemærke i branchen, og fordi Würth på bilpleje­området netop har udviklet et koncept, der bå­de produktmæssigt og ikke mindst arbejdsmiljømæssigt er på for­kant med udviklingen. Han udtaler: ”Würth har en række speciali­ster, som vi drager nytte af i forbindelse med de opgaver, vi skal løse. Vi vil til­byde forskellige pakker af såvel indvendig som udvendig klargø­ring og rengøring af motorrum, så vi til enhver tid kan matche de øn­sker og krav, vores kunder har til netop deres bil. Der vil bl.a. også blive mulighed for at få foretaget rudereparationer og nanoforsegling af ruder”.

Uffe Dalsgaard lægger ikke skjul på, at en af overvejelserne i forbin­delse med at vælge Würth også har været Würths produktpalette. Han fortæller, at det var vigtigt, at Würth kunne levere hele pakken fra kemiprodukterne over det nød­vendige værktøj og det markedsfø­rings­mæssige materiale i form af beskrivelser og de nødvendige ga­rantibeviser for den udførte behandling af kundernes biler.

Fokus på arbejdsmiljø
En anden grund til, at valget faldt på Würth, er ifølge Uffe Dalsgaard, at der, hvad angår de arbejdsmiljømæssige forhold, er store fordele hos Würth. På Würths hjemmeside har man bl.a. adgang til kemido­kumentation på de pro­dukter, som virksomheden bruger. Man kan derudover også tilmelde sig til det nye Würth Kemihotel, hvor man kan udfylde og gemme arbejdsplads­brugs­an­visninger online. På den måde har virksomheden nem adgang til at samle den rigtige kemido­ku­mentation for hver enkelt arbejdsplads. Det gør det både over­skue­ligt og nemt for virksomhedens medarbejdere, at der til hvert enkelt arbejds­sted allerede er samlet arbejdspladsbrugsanvisninger, som er nemme at gå til.

Åbent hus
Den officielle åbning af Würth Bilplejecenter foregik i weekenden den 18. og 19. april 2009, hvor Dalsgaard Biler holdt åbent hus med præ­sentation af den nye Skoda Octavia. Her blev der ligeledes lejlighed til at bestille en af de klar­gøringspakker, der tilbydes – endda med mulighed for at spare lidt penge på behandlingen fastslår Uffe Dals­gaard afslutningsvist.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 24/4-2009 10:32 Fra nyhedsbrev Nr. 17/2009
Publiceret 19/1-2009 08:40 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Nyt Würth-patenteret buleudtræk­ningssystem

­­Würth Dan­mark A/S lan­ce­re­de 1. ja­nuar 2009 deres pa­ten­te­re­de PinPul­ler Po­­wer­sy­stem, som er ny­este genera­tion af ef­fektive buleud­træk­nings­­systemer til værk­stedet.

Buleudtræk også på svære krumme steder
Buleud­trækningsfamilien fra Würth bestod hidtil kun af PinPuller, der snildt kan rette små og middelstore skader samt bløde buler – de såkaldte ”Bilkabuler”. PinPuller Power-systemet er et univer­salsæt, som i modsætning til PinPuller kan klare de større buler, idet den kan bruges på store områder, der kræver større trækkraft.

Med PinPuller Po­wer-systemet udrettes bu­lerne ved hjælp af elek­troder, som svejses di­rekte på karrosseriet, så du slipper for at bruge bølgetråd og svej­setre­kan­ter. Elektroderne fjernes nemt efter brug og kan anvendes op til 1.000 gange, inden de skal skiftes ud.

Som noget helt enestående kan PinPuller Power også bruges ved krumninger på f.eks. skærmkasser, døråbninger o. lign. PinPuller Power anvendes med en slaghammer, i forbindelse med opretter­bænk eller sammen med en dozer. På stålkarosserier bruges Pin­Puller Power til opretning eller udtrækning af buler på lige overflader.

Mange buleudtrækningssystemer
Den nye PinPuller Po­wer er blot én i en lang række af nye ka­ros­se­ri­produkter fra Würth. Udover Pin­Puller Power og PinPuller finder man også PinPuller buleud­træk med limtek­nologi i det nye karosserika­talog fra Würth, der også byder på produktet Replast, som er en tokomponentlim til reparation af kunststofdele som f.eks. revner i kofangeren. Samtidig findes de traditionelle løsninger til buleud­ret­ning – bølgetråd, træktrekanter og opretterhåndværktøj – selvfølge­lig stadig i Würths karosserikatalog.

Værktøjsspecialister
Hvis man er i tvivl om, hvordan Würth-produkterne skal anvendes, kan man få hjælp fra en værktøjsspecialist fra Würth. Hos Würth har de et ”korps” af værk­tøjsspecialister, der står klar til at rykke ud og vise kunden, hvordan produk­terne anvendes mest optimalt.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 19/1-2009 10:27 Fra nyhedsbrev Nr. 4/2009
Publiceret 16/1-2009 10:18 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Tænk alternativt

Her ses Jan Frank Poulsen, der er direktør for Würth LeasingI en tid som denne, hvor man ikke kan gå på inter­net­tet eller tænde fjernsynet uden at høre om finanskrise, banke­rotter og styrtdyk­ken­de aktier, kan det være svært at skulle forholde sig til nye investe­ringer.

Men vækst er nu en­gang en nødven­dighed for at holde hjulene i gang og for at bevare din konkurrenceevne og være et skridt foran konkur­ren­terne. Desuden understregede formanden for Finansud­valget, Kristian Thulesen Dahl (DF), forleden i medierne vigtigheden af, at alle danske virk­somheder samt pri­vatpersoner ikke kryber i skjul, men i stedet fortsat kæmper for væk­sten.

Med den nuværende økonomiske situation i Danmark er det oplagt at tænke alternativt, når din virksomhed står over for at skulle investe­re i nye aktiver, og du overvejer, hvordan du skal få finansieret in­vesteringerne. Leasing er en af måderne, hvorpå du kan udjævne forskellen mellem indtægter og udgifter og på den måde bevare likviditeten i virksomheden.

Tilbyder leasing af alle slags aktiver
Würth Leasing Danmark A/S mærker en stigning i antallet af kunder, der hen­vender sig for at få finansieringsrådgivning af alle slags ak­tiver. Således udtaler firmaets adm. direktør, Jan Frank Poulsen, at han ofte kontaktes af kunder, der ikke tidligere har prøvet leasing.

Würth Leasing Danmark tilbyder leasing af stort set alle slags aktiver og til alle størrelser af virksomheder. Firmaet prøver at gøre op med den traditionelle tan­kegang med identificering af alle aktiver og til­byder således rammeaftaler, hvor eksempelvis en ombygning af en kundes værksted finansieres samlet. Hos Würth Leasing Danmark tilbyder man udelukkende finansiel leasing, hvor man kender ud­styrets restværdi på forhånd. På den måde kan du budgettere med leasingydelsen samt undgå ekstra regninger, når leasingperioden udløber.

 

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 16/1-2009 10:22 Fra nyhedsbrev Nr. 3/2009
Publiceret 12/12-2008 08:36 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würth er kommet til Næstved

Med en adresse på Køgevej 14 har Würth placeret en butik ud til en af de mest befærdede veje i Næst­ved og samtidig i et stort og spæn­dende industriområde. Placeringen gør det let at finde vej til Würth Center Næstved, uanset om man er fra byen eller oplandet.

Würth Center Næst­ved åbnede mandag den 24. november, og der vil blive afholdt et stort åbent hus-arrangement for områdets mange virk­somheder i januar 2009.

Det har i flere år været et ønske hos Würth at etablere en butik (og­så kaldet et center i Würth-terminologi) i Næstved. Würth har i for­vejen 10 sælgere, der kører i og omkring Næstved, og med åbnin­gen af butikken vil de kunne yde en endnu bedre service til deres mange kunder i Næstved og omegn. Würth ønsker naturligvis også at til­trække flere nye kunder.

Flere butikker på vej
Etableringen af Würth Center Næstved er et led i Würths strategi om at forny og videreudvikle det butiksnetværk, der i dag består af 12 butikker strategisk placeret rundt i Danmark. Würth forventer at etab­lere flere butikker fremover, og pt. er Würth i gang med planlæg­ningen af de næste etableringer.

Würth Center Næstved er butik nr. 12 i Würths butiksnet. På Sjæl­land er Würth nu repræsenteret i Næstved, Ishøj og Hillerød. Vest for Storebælt kan man finde Würth i følgende byer: Odense, Kolding, Horsens, Aarhus, Aalborg, Herning, Esbjerg, Aabenraa og Sønder­borg.

 

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 12/12-2008 08:38 Fra nyhedsbrev Nr. 50/2008
Publiceret 20/11-2008 15:35 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würths veldrejede varemærke

Så sker det dren­ge… nu kom­mer den... pigeka­len­deren fra Würth.

Det er med spæn­ding i blo­det, at der i disse dage ventes hos de danske Würth-kunder. Det er nemlig i disse dage, at Würths pige­kalender er på vej, men be­kla­ger drenge; Kalen­deren kan ikke kø­bes. Würth-grup­pen har i mange år valgt, at kalenderen skal gives som gave til deres kunder – og i år bliver ingen undta­gelse. Det dan­ske oplag af kalenderen er begrænset, så der vil blive rift om dem.

Ligesom sidste år er det fotografen Stephan Würth, der har haft for­nøjelsen af at fotografere Würths veldrejede varemærke i Mexico. Men spørger man drengene, er det højst sandsynligt ikke det azur­blå hav, de mexi­canske strande eller den blomstrende natur, der springer dem i øjnene! De smukke modeller, der har lagt krop til ka­lenderen, er hentet fra modeverdenens største interna­tionale podier, og de er nektar for øjnene i deres Würth-røde bikinier.

Modellerne i 2009-udgaven af kalenderen er Selita Ebanks, Marissa Miller og Bianca Balti. Forsiden på kalenderen prydes af den varmblo­dede skønhed Selita Ebanks fra Cayman-øerne, men Würth-kalende­ren er ikke den eneste, der har haft Selita Ebanks på forsiden. Hun har også prydet forsider for blandt andet Sports Illustrated, Marie Claire og Vogue.

Würth-kalenderens yngste m­odel, Bianca Balti, er i dag en af Euro­pas mest lovende supermo­deller, så det er uforståeligt, at den ita­lienske skønhed i begyn­del­sen fik afslag på sine ansøg­ninger fra blandt andet Elite Models. Bianca Balti blev derfor først opdaget i 2004, mens hun sad ved kassen i det lokale supermarked for at tje­ne penge til sine studier. Siden har hun med stor overbe­vis­ning og begejstring sat sit præg på modeshows for Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Donna Karan og Valentino blot for at nævne et par stykker.

Den sidste af de 3 Würth-modeller, Marissa Miller, er med sit lyse skandinaviske look den diametrale modsætning til Selita Ebanks og Bianca Balti, men blegner absolut ikke ved siden af dem. Hendes før­ste opgave var for mandemagasinet Perfect 10, og i 2001 kunne man se Marissas kønne ansigt og fantastiske veldrejede krop pryde badetøjsforsiden af Sports Illustrated. Reklamekampagner for blandt andet Tommy Hilfiger, J. Crew og Nordstrom har alle haft Marissa foran kameraet.

Kvalitetskoncept
Den første Würth-kalender blev trykt i 1984, og i begyndelsen havde kalenderen vekslende temaer, men i 1992, fandt den sit endelige kon­cept i form af en pigekalender. Det rendyrkede koncept med kva­li­tetsbilleder og konsekvent brug af eksklusive topmodeller har gjort kalenderen mere og mere eftertragtet, og man kan i dag finde Würth-kalenderen på mange værksteder rundt i det danske land.

Om modellerne

Forsiden på 2009-udgaven af Würths pigekalender prydes af Selita Ebanks. Den 25-årige varmblodede skønhed fra Cayman-øerne blev opdaget af Elite Models i en alder af 17 år. Siden er hun med raket­fart røget til tops i model­verdenen, og både Tommy Hilfiger, Levi’s og Ralph Lauren og andre af de helt store designere kan prale af at ha­ve haft Selita Ebanks med i deres reklamekampagner. Selita Ebanks har prydet forsider for blandt andet Sports Illustrated, Marie Claire og Vogue. I 2005 fik Selita sin debut i Victoria’s Secret Fashion Show, og hun er nu officielt en af Victoria’s Secrets Angels. Siden sin debut hos Victoria’s Secret har hun udpeget sig ingen mindre end Tyra Banks som sin mentor, og Tyra, som selv lagde modelkarrieren på hylden det år, er da heller ikke bleg for at udnævne Selita som sin efterfølger. Ved siden af modelkarrieren har Selita blandt andet travlt med at optræde i fjernsynsserien South Beach, og hun har for nyligt også indspillet sine egne sange.

Det er uforståeligt, at den italienske skønhed Bianca Baltis ansøgnin­ger til blandt andet Elite Models fik afslag, når hun i dag er en af Eu­ro­pas mest lovende supermodeller. Bianca Balti blev opdaget i 2004, mens hun sad ved kassen i det lokale supermarked for at tjene pen­ge til sine studier. Siden har hun med stor overbevisning og begej­string sat sit præg på modeshows for Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Donna Karan og Valentino blot for at nævne et par styk­ker. Derudover har hendes smukke ansigt med de klassiske træk været at finde på både forsiden af L’Officiel, Amica og Numero. 2006 blev endnu et forsideår for Bianca Balti, idet hun kunne ses på cat­walken for endnu flere A-liste-designere såsom Bill Blass, Carolina Herrera, Chanel, Givenchy, Gucci, Michael Kors, Ralph Lauren og Stella McCart­ney. Rygtet vil vide, at den italienske gudinde er kørt i stilling til at blive den næste Victoria’s Secret Angel efter Gisele Bundchens ”pen­sionering” i 2007.

Fra de mørke latinolook til det lyse skandinaviske look - Marissa Miller er den diametrale modsætning til Selita Ebanks og Bianca Balti, men blegner absolut ikke ved siden af dem. Den 30-årige californiske model er en lidenskabelig surfer, og det var hendes kærlighed til sur­fing, der gjorde hende kendt, for i 2001 blev hun opdaget på stran­den i Santa Barbara. Hendes første opgave var for mandema­ga­sinet Perfect 10, og i 2001 kunne man se Marissas kønne ansigt og fanta­stiske veldrejede krop pryde badetøjsforsiden af Sports Illustrated. Reklamekampagner for blandt andet Tommy Hilfiger, J. Crew og Nord­strom har alle haft fornøjelsen af at have Marissa med. I de­cember 2007 debuterede hun endelig i Victoria’s Secret Fashion Show, og i 2008 blev hun kåret som verdens smukkeste kvinde i Maxim.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 21/11-2008 09:09 Fra nyhedsbrev Nr. 47/2008
Publiceret 27/10-2008 20:20 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Eksklusiv Becker-lift forhandles af Würth

Med det nye løfte­hoved fra Becker spa­rer du tid og har god plads at ar­bej­de på.  

Würth tilbyder nu et særligt løftehoved, ”Ess­mann”, der produ­ceres af den tyske lift- og kompres­sorspecialist J.A. Becker & Söhne. Würth har eksklusiv­aftale med firmaet, der som de eneste produ­cerer løfte­hovedet med den særlige udformning.

På en ”almindelig lift” løftes bilen ofte på panelet, beskyttet af gum­miklodser, eller på vangen med et løftehoved med svingarme. Når du arbejder med Ess­mann-løftehovedet, er du fri for at lægge gummi­klodser under bilen. Det skyl­des, at du kører direkte op på løfteho­vedet, hvor hvert af hjulene skal hvile mellem to løftearme. Liften er let at køre op på, idet de i alt 12 løftearme har en højde på blot 2 cm. Det er med andre ord nemt, hurtigt og sikkert at placere bilen på liften.

Da rammen på løf­te­hovedet er smallere end på andre lifte, er der god plads under lif­ten – til f.eks. højtryks­rens­ning og undervogns­­behandling. Ess­mann-løf­tehovedet er varm­gal­vaniseret, hvilket gør Becker-liften sær­deles velegnet til at stå i en vaskehal.

 

 

 

 

Du kan vælge mellem to løftehovedstørrelser:

  • På AE 35-modellen kan akselafstanden justeres fra 1,800 til 3,400 mm
  • På AE 35 L-modellen kan akselafstanden justeres fra 1,800 til 3,900 mm

Essmann-løftehovedet kan både monteres på et- og tostemplede lifte.


Ønsker du flere oplysninger om det nye Essmann-løftehoved, er du velkommen til at kontakte marketingchef Allan F. Hansen på tlf.  79 32 32 32 .

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 27/10-2008 20:21 Fra nyhedsbrev Nr. 44/2008
Publiceret 18/9-2008 20:04 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würth får kvali­tets- og miljø­certifikat

uftfoto af Würth Danmark A/SEfter en vellykket au­dit uden anmærk­ninger er Würth Dan­mark A/S blevet certificeret ef­ter ISO-standarderne 9001 og 14001.

Den nor­ske certifi­ce­ringsvirksomhed Veritas gennemførte den 19. juni 2008 en certificeringsaudit hos Würth Danmark A/S. Ved audit­ten blev Würths kvali­tets­styringssystem og miljøstyringssystem be­dømt og godkendt uden anmærk­ninger eller afvigelser. Dermed har Würth Danmark A/S opnået certificering efter de internationalt god­kendte standarder DS/EN ISO 9001 og 14001.

Et godt værktøj
Med certificeringen, der skal fornyes hvert år, ønsker Würth Danmark at sig­na­lere en kontinuerlig forpligtelse over for kunder, forretnings­forbindelser og det omgivende samfund. Desuden viser ISO-standar­diseringen, at Würth Danmark er en virksomhed, der lever op til de gældende internationale krav inden for miljø, kvalitet og ledelse. ”Med certificeringen af kvalitetsledelses­systemet har vi nu fået et godt værktøj til konstant at forbedre vores processer til fordel for både vores medarbejdere og vores kunder,” siger den ansvarlige for projektet, Lars Todbjerg fra Würth Danmark.

Styr på miljøet
Med miljøcertifikatet har Würth Danmark forpligtet sig til fremover konstant at bidrage til en reduktion af udslippet af CO2 og til jævnligt at vedligeholde og forbedre sine miljøforanstaltninger med henblik på at undgå utilsigtede påvirk­ninger af miljøet. Samtidig dokumen­terer certifikatet, at Würth Danmark er tilsluttet en myndigheds­god­kendt affaldsordning.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 18/9-2008 20:15 Fra nyhedsbrev Nr. 38/2008
Publiceret 26/8-2008 07:55 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Ny viden og kom­petence giver dig et for­spring

Siden års­skiftet har Würth Dan­mark til­budt en række kur­ser, som gi­ver dig mulighed for at uddanne dig og dine medarbejdere i et bredt felt inden for repa­ration, arbejdsmiljø, salg, ledel­se og service.

Formålet med kunde­kurserne, der går under navnet ”Würth Kunde­kurser”, er at give dig den lettest mulige adgang til kurser af høj kva­litet med et minimum af administrativt arbejde. ”Med kurserne ønsker vi at tilføre vores kunder ny viden, der kan give dem et forspring i mar­kedet,” fortæller HR-pro­jektmanager Palle Garler og tilføjer: ”Kur­susvirksomhed er et forholdsvis nyt forretningsområde for Würth Dan­mark A/S, men efter 40 år på markedet og med landets største stab af sælgere inden for business-to-business føler vi, at vi har meget at tilbyde.”

Et bredt udvalg af kurser
Würth samarbejder med en række af landets tekniske skoler og tilbyder fagtek­niske kurser om bl.a. klargøring og håndtering af kemikalier. I Ishøj udbydes f.eks. kurser i ”Epoxy”, ”§26”  (arbejds­miljø og sikkerhed ved svejsning og termisk skæring) samt ”Sik­ker­hed ved asbestarbejde”, mens du i Kolding f.eks. kan deltage i et kursus om ”Brand­­foran­staltninger ved gnistproducerende værk­tøj”.

Palle Garler står for undervisningen i to kurser i salg og ledelse, nem­lig ”Salgs­teknik for salgs- og servicemedarbejdere” samt ”Ledelse og samarbejde.” Palle Garler har en baggrund som regionschef i Würths autodivision, og han har gennem de foregående år beskæftiget sig med undervisning og rekruttering via job som blandt andet instruktør og personalechef. Denne baggrund har givet ham en stor erfaring, men også en meget praktisk og jordnær tilgang til tingene. Derfor kan han krydre teorierne i undervisningen med masser af praktiske eksempler fra hverdagens problemstillinger.

Mulighed for godtgørelse
Mange af Würths kurser er godkendte som voksen- og efterud­dan­nelse (VEU), og du kan derfor med fordel søge om VEU-godtgørelse efter de til enhver tid gældende regler. Denne godtgørelse fra staten dækker størstedelen af kursus­udgifterne, således at din betaling begrænses til nogle få hundrede kroner.

På Würths hjemmeside www.wuerth.dk kan du læse meget mere om de enkelte Würth Kundekurser samt finde information om kursusdato og -sted. Ønsker du at vide mere, er du velkommen til at kontakte konsulent Trine Kragelund på trine.kragelund@wuerth.dk eller HR-projektmanager Palle Garler på palle.garler@wuerth.dk.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 26/8-2008 08:07 Fra nyhedsbrev Nr. 35/2008
Publiceret 4/8-2008 16:27 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Hold dig opdate­ret om kemido­kumen­tation

På Würth Danmarks hjem­me­si­de kan du til­melde dig en abon­­ne­ments­ord­ning, der sør­ger for, at du altid har den seneste og opdate­rede dokumen­tation på dine kemipro­dukter liggende.

En ting er, at du ifølge Arbejdstilsynet skal være i besiddelse af do­kumentation på samtlige kemiprodukter i din virksomhed (inkl. i even­tuelle servicebiler!). Du skal også sørge for, at det er den sidste nye version af dokumenter, som du har liggende. Du har nok af an­dre ting at tænke på i din dagligdag, men det hænder af og til, at der sker ændringer i kemidoku­menta­tionen, og det kan være svært at vide, hvor og hvor tit du skal lede på inter­nettet for at finde den ny­este information.

På Würths hjemmeside, www.wuerth.dk, kan du til enhver tid finde de seneste udgaver af kemidokumentation på samtlige af firmaets kemiprodukter. Kemidokumentationen følger retningslinjerne i den danske lovgivning. Würth tilbyder derudover at minde dig om, når der er kommet opdateringer til deres kemidokumentation. Det sker, hvis du tilmelder dig deres abonnementsordning, hvorefter du hver 14. dag vil modtage en mail.

Sådan tilmelder du dig
Gå ind på Würths hjemmeside på www.wuerth.dk, klik på fanen ”Ke­mido­ku­men­tation”, og vælg i venstre kolonne linket ”Abonner på kemidoku­menter”. Med andre ord kan du ved hjælp af tre klik mod­tage de seneste sikkerheds­datablade og arbejdspladsbrugs­anvis­ninger i din indbakke og således holde dig løbende opdateret. Det er gratis at modtage disse mails, og du kan til enhver tid framelde dig ordningen inde på den side, hvor du tilmeldte dig.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 4/8-2008 16:40 Fra nyhedsbrev Nr. 32/2008
Publiceret 20/5-2008 08:11 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

WOW! Ny hånd­holdt IQ 300-diag­no­se­tester

Den nye IQ 300 til­hører den nye ge­ne­ration af den mo­dul­op­­byg­gede Würth On­line World (WOW!) -serie – der giver dig mulighed for altid at udbyg­ge dit auto­diag­noseudstyr.

IQ 300-letvægts­diag­no­se­testeren ud­mær­ker sig ved at forene alle de tid­ligere velkendte funktioner til systemidentificering og egen­diagnose med betje­ningsvenlighed og nem håndtering. Testerens 7" x 9" store display har en bru­gervenlig touchscreen, der giver let og overskuelig adgang til de mange ind­byggede funktioner, såsom oscilloskop, multimeter og den uundværlige diagno­se­software. Det indbyggede batteri sikrer helt op til syv timers intensiv drift og gør den professionelle diagnosetester yderst handy, fleksibel og sær­deles mobil. Det underbygges af, at IQ 300 understøtter både blue­tooth og W-LAN, der sikrer bred, trådløs dækning og onlineop­date­ringer via virksomhedens netværk.

IQ 300-testeren har ind­bygget tekniske data og den komplette Win­dows XP Pro, og den kom­mer desuden med pre­installeret gendan­nel­ses­profil på hard­di­sken, så testeren er sikret i til­fælde af ned­brud. Den leveres i en yderst robust ORSY-kuffert med tilpasset skum­ind­læg, der sikrer op­timal beskyttelse af diagnose­testeren, når den ikke er i brug. Dertil kommer, at den leveres med oplader, ladekabel og diverse tilslut­ningskabler samt mulighed for tilslutning af det med­følgende eks­ter­ne dvd-drev via usb. Og endelig får du selvføl­gelig to års fuld ser­vice, der indebærer fuld support og reparation samt evt. låne­te­ster, hvis din tester skal indsendes til reparation.

Würth Danmark kan tilbyde dig forskellige finansieringstilbud med fast månedlig ydelse gennem Würth Leasing Danmark. Det giver dig mulighed for altid at have det allerbedste og nyeste inden for auto­diagnoseudstyr, uden at disse ofte kapitalkrævende anskaffelser belaster din virksomheds likviditet.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 20/5-2008 08:39 Fra nyhedsbrev Nr. 21/2008
Publiceret 16/5-2008 21:59 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würth Danmark ansætter sælger nr. 300!

Ligesom mange an­dre danske virk­som­heder har Würth Dan­mark A/S oplevet foråret 2008 som roligere end de foregående sæsoner. Dette har dog ikke fået han­delsvirksomheden til at trække i brem­sen hvad angår rekrut­tering af sælgere – tværtimod har de netop ansat sælger nr. 300!

Sælgeren hedder Esmar Klakstein, er færing og 39 år. Han er blevet ansat som sælger for Würths kun­der i træ- og byggebranchen på Færøerne. I maj 1998 havde Würth Dan­mark 200 sælgere ansat, og i 2005 blev sælger nr. 250 ansat. På de sidste par år er der dermed sket en vækst på 20 % i firmaets sælgerstab, der er brancheopdelt og betjener kunder inden for bl.a. el-, metal-, vvs-, træ- og autobran­chen.

HR-chef hos Würth Danmark, Halfdan Bock Andersen, forklarer her bag­grunden for firmaets fortsatte ansættelse af sælgere: ”Markedet er så stort, at trods det at firmaer i vores branche oplever stagna­tion, er der stadig masser af markedsandele at kæmpe om. Her hos Würth ser vi et stort potentiale i markedet, og vi føler os stærke. Der­­udover er vores filosofi, at vi vil investere os til vækst - så i stedet for at skære ned vælger vi at investere i markedet og i antallet af sæl­gere”. 

Würths salgsstrategi
Når Würth Danmark har landets største sælgerstab i business-to-business-branchen bunder det muligvis i firmaets salgsstrategi, som Halfdan Bock Andersen beskriver således: ”Hos Würth tror vi på, at vi bedst kan dække kundens behov for produkter og service ved det personlige møde. Dvs. vi prioriterer at tage aktivt del i kundernes aktiviteter og at være synlige og på pletten, når der er brug for det. I forlængelse af det med synligheden forsøger vi derfor at ramme alle geografiske områder i Danmark”.

I forsøget på at udbrede sine kompetencer har Würth Danmark ud­over den fortsatte ansættelse af sælgere fokus på at udvikle nye kon­cepter samt at gøre produktsortimentet bredere og dybere. Alt sammen med det formål at kunne kvalificere sig til at indgå i et bredt partnerskab med kunderne frem for blot at være leverandør af for­skellige produkter.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 16/5-2008 22:00 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2008
Publiceret 19/2-2008 18:12 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Würth - officiel leverandør til Panasonic Toyota Racing F1

Würth har netop ind­gået en samar­bejds­aftale med For­mel 1-hol­det Pana­sonic To­yota Racing og er således ble­vet officiel leve­randør til holdet.

Aftalen går ud på, at Würth i 2008-sæsonen leverer produkter til det tyske hold med base i Køln. Würth vil bl.a. være behjælpelig med hånd-, el- og luftværktøj, bore-, skære- og slibedele, DIN- og norm­dele samt kemiprodukter. Derudover vil Würth gennem hele sæso­nen bidrage med deres ekspertviden inden for be­fæstelse og mon­tering og forsyne Panasonic Toyota Racing-holdet med befæstelse i topkvalitet til brug på TF108-bilen såvel som i pitten og på fabrik­ken.

“Jeg er meget glad for at kunne byde Würth velkommen som offi­ciel leverandør”, lyder det fra præsi­denten for Toyota Motorsport, John Howett. “Würth er den perfekte partner for Panasonic Toyota Racing, idet vi begge er tysklandbaserede firmaer i verdens­klasse, der er parate til at tage imod en global udfordring. Vi er stolte over at kun­ne tilføje Würth til vores række af værdifulde partnere, og vi arbejder hårdt på at gøre 2008 til et uforglemmeligt år for alle, der har forbindelse til Panasonic Toyota Racing."

Også hos Würth sætter man stor pris på samarbejdet. Dieter Münch, Marke­tings-ansvarlig for Würth-gruppen, udtaler: “Würth er meget glade for aftalen om at være officiel leverandør til Panasonic Toyota Racing i 2008-sæsonen, og vi ser frem til at styrke vores samarbejde. Würths virksomhedskultur er kende­tegnet ved teamwork, udfor­drin­ger og målbevidsthed. Disse kendetegn er også gældende for Pana­sonic Toyota Racing, og endelig er de afgørende kriterier for succes i Formel 1.” 

Om Formel 1
Formel 1 har længe været og er stadig en af de bedst sponsorerede sportsgrene i verden. Hver gang, der er et løb i gang, er der ca. 450 mio. mennesker verden over, der følger med bag tv-skærmene. Det er kendt af mange, at Formel 1-holdenes krav til produkter er sær­deles højt, og blandt andet derfor er det en ære for Würth at være leverandør til Panasonic Toyota Racing-holdet.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 19/2-2008 18:25 Fra nyhedsbrev Nr. 8/2008
Publiceret 15/2-2008 08:00 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Én skrubskive til det hele

­Med Würths nye skrub­skive af keramik er du dækket ind, uanset om du skal arbej­de i bron­ze, aluminium, jern, stål eller rustfrit stål.

Som en af de eneste i Danmark introducerer Würth Danmark nu af­løseren for den traditio­nelle skrub­skive med lameller. Den nye skrub­skive er af kera­mik, og på grund af de hårde keramikkorn har den en standtid, der er 2-5 gange længere, end den du er vant til med de traditionelle lamelskiver.

En anden stor fordel ved den ultratynde og lette keramikskive er, at du kan anvende den til mange forskellige materialer og derfor ikke behøver en skive til jern, en skive til rustfrit stål osv. Keramikskiven kan du bruge til bronze, alumi­nium, støbegods, jern, stål samt rust­frit stål.

Derudover sviner de hårde korn af keramik ikke som de traditionelle skiver med zirkon- eller siliciumkorn. Dette er en stor fordel på bl.a. autoværksteder, da du reducerer mængden af gnister, der sætter sig fast i lak, glas osv.

Samlet set har Würths keramikskive følgende fordele i forhold til en traditionel skrubskive:

  • Giver færre vibrationer = har en højere slibekomfort
  • Har en 2-5 gange længere standtid
  • Er 2-3 gange mere effektiv 
  • Giver et finere overfladeresultat, og dette gør den, helt indtil skiven er brugt op
  • Støjer op til 9 dB mindre 
  • Giver et mærkbart køligere snit (så du reducerer risikoen for over-ophedning af materialet).

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Fra nyhedsbrev Nr. 7/2008
Publiceret 12/2-2008 08:00 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Ergonomisk hjulløfter letter arbejdet på værkstedet

En ny hjulløfter fra Würth forbedrer ar­bejds­­miljøet på værkstedet, idet den letter arbejdet for meka­nikeren.

I forbindelse med serviceeftersyn samt de to gange om året, hvor der bliver skiftet mellem sommer- og vinterdæk, bliver der løftet man­ge hjul på værk­ste­derne. Derudover bliver bilerne på de danske veje større og større og hjulene tilsvarende tungere og tungere. Det be­laster mekanikerens ryg og giver et dårligt arbejdsmiljø, og derud­over kan en rygskade løbe op i mange sygedage, til gene for såvel medar­bejder som arbejdsgiver. Würths nye hjul­løfter, Easylift, imø­dekommer disse problemer.

Hjulløfteren frigør mekanikeren for tunge og ube­kvemme løft, idet den kan gribe og sænke hjulet fra hjulkassen til gulvet. I de tilfælde hvor hjulet sidder fast på flangen undgår man ved hjælp af hjul­løf­teren samtidig de farlige situationer, hvor det tunge hjul endelig løs­ner sig og skal gribes. Når hjulet skal monteres igen, hæver Easylift det hurtigt ved hjælp af trykluft. Hjulet ligger på to ruller, der er fjed­rende, og dermed kan hjulet nemt justeres på plads – også selvom det ikke er placeret præcist ud for flangen. 

Würth har fået meget positive tilkendegivelser på Easylift fra både auto­bran­chen og Arbejdstilsynet. Også hos Terminalen i Kolding har man gode erfarin­ger med Würths nye produkt: ”Vi sætter stor pris på hjulløfteren, da den har sparet os for mange rygsmerter og akavede stillinger,” lyder det fra mekaniker Jan Petersen. Han fortsætter: ”En af fordelene er de små bakker, der sidder på hjulløfteren, for med dem kan vi have hjulmøtrikker og andre smådele lige ved hånden.”

Kan løfte hjulstørrelser op til 295/25 R22
Easylift tilsluttes trykluft og er forsynet med to udtag, f.eks. til en slagnøgle og en dæktryks-måler. På den måde har man det nødven­dige værktøj lige ved hån­den, og samtidig ligger der kun en luft­slan­ge og flyder på gulvet. Würths hjul­løfter kan løfte hjul på op til 50 kg og hjulstørrelser op til 295/25 R22. Med sine fire hjul er den nem at flytte rundt med på værkstedet – også på flisegulve.

Easylifts mobilitet er en stor fordel blandt andet på Terminalen i Kol­ding, hvor der er rift om hjulløfteren fra Würth. ”Derfor har vi planer om at investere i nogle flere hjulløftere, så vi har en løfter for hver to mekanikere. På den måde vil Easylift være til gavn for flere af medar­bejderne på værkstedet,” fortæller Jan Petersen. 

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Fra nyhedsbrev Nr. 7/2008
Publiceret 7/2-2008 08:14 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Holder spændingen til det sidste

Lithium fordobler batteriets leve­tid.

Længere hold­bar­hed og evnen til at holde spæn­dingen oppe lige til det sidste er karakte­ristisk for Würths nye generation af cylin­­driske lithi­umbatterier.

Som en af de første på det danske mar­ked introducerer Würth Dan­mark A/S cylindriske lithiumbatterier til almindeligt brug i elektroniske appa­rater. Bat­terierne har store fordele sammenlignet med de tradi­tionelle alkaline-bat­terier. Holdbarheden er cirka dobbelt så lang, og batterierne holder spæn­dingen på et højt niveau lige til det sidste.

Lang standbytid
Batte­rierne er velegnede til apparater, der kræver lang standbytid og et stort strømforbrug. Bruges alkaline-batterier i et almindeligt digital-kamera, vil de typisk kunne levere strøm til mellem 50 og 60 blitzbilleder. Til sammenligning vil lithiumbatterier kunne levere strøm til cirka 200 blitzbilleder.

Stabil strømforsyning
I det meste af batteriernes levetid holdes en spænding på mellem 1 og 1,1 V ved en strømstyrke på 1 ampere. En af fordelene ved dette spændingsforløb er, at føl­som­me måleinstrumenter beholder deres præ­cision i næsten hele batteriets levetid. Og når batteriet dør, sker det relativt pludse­ligt. Derved und­går man den peri­ode, hvor der hersker tvivl om, hvorvidt det er ap­pa­ratet eller batteriet, der forår­sager fejlmålinger.

Lavere vægt
Andre fordele ved Würths nye lithiumbatterier er, at de er 30 procent lettere end alkaline-batterier og kan fungere optimalt i temperaturer, der svinger fra – 30 °C til + 60 °C. I første omgang introducerer Würth to 1,5 volts batterier i størrelses-klasserne AA og AAA.

Würths lithiumbatterier er ikke genopladelige og må derfor ikke for­veksles med de kendte og genopladelige lithium-ion-batterier.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 7/2-2008 08:25 Fra nyhedsbrev Nr. 6/2008
Publiceret 14/6-2007 09:27 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Würth Danmark A/S:

Nyhedsbrev skal øge kundernes kompe­tence

Med sit nye kom­mu­ni­kations­til­tag under­bygger Würth sin vi­si­on om at holde kun­derne løbende opdate­rede

Som en udbygning af sin eksterne kommu­nikation tilbyder Würth Danmarks autodivision nu et nyhedsbrev til sine kunder. Der er tale om et elektronisk, månedligt brev, der ud over beskrivelser og råd­givning vedrørende produkter indeholder relevante kunde­hi­storier og seneste nyt om det danske og det internationale marked.

Juninummeret af nyhedsbrevet Juninummeret af nyhedsbrevet inde­holder således artikler om Würths nye special­division ”Lak & Pleje”, storkunden Toyotas fokus på det gode arbejdsmiljø, Würths bidrag til et sikkert arbejdsmiljø samt med­arbejderudvikling blandt Würths auto­sælgere. ”Vi ønsker at formidle produkt­nyheder og de gode historier til kunderne, så de har dem lige så hurtigt som vores sæl­gere. På den måde holder vi vores kunder konstant opdaterede”, lyder det fra Sven Kristensen, salgs­direktør i Würth Danmark.

Et af Würths hovedformål med e-nyheds­brevet er derudover at bi­drage til den lø­be­nde debat i autobranchen. Sven Kristensen for­klarer: ”For eksempel ønsker vi med vores kommende artikel om kemidoku­mentation at belyse mulighederne for at højne arbejds­miljøet på det enkelte værksted. Det er vores mål at få mere fokus på emnet”.

Nyhedsbrevet er et supplement
Den personlige kon­takt mellem kunde og sælger er et af de bærende elementer i Würth-virksomheden, og det vil det blive ved med at væ­re. ”Vi øn­sker natur­ligvis at fastholde den gode kontakt til vores kunder, og nyheds­brevet skal ses som en supplement til den per­son­lige kontakt, som vores sælgere er så kendte for”, udtaler Sven Kristensen.

Ønsker du at tilmelde dig autodivisionens nyhedsbrev, skal du sende en e-mail til nyhedsbrevauto@wuerth.dk. Som bekræftelse på din tilmelding vil du modtage en velkomstmail fra Würth.

Würth Danmark A/S
Telefon 79 32 32 32,

Revideret 14/6-2007 09:28 Fra nyhedsbrev Nr. 24/2007
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

3234 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info