Toyota afslører her mindre end to måneder før intro­duktionen i Danmark prisen på den nye Auris. Med en pris fra 189.990 kr. melder Auris sig for alvor ind i kampen om kunderne i mellemklassen og bliver en af de mest attraktive biler både i forhold til design, køreegenskaber, kvalitet, brændstoføkonomi og nu også på prisen.

Der er ingen tvivl om, at Toyota mener det alvorligt, når man siger, at den nye Toyota Auris igen skal være blandt de mest populære biler i mellemklassen i Danmark.

Først viste man bilen frem for første gang ved Paris Motor Show i oktober, hvor det nye knivskarpe design og en højere oplevet kvalitet i kabinen tegner lovende for bilens fremtid.
Nu er Toyota klar med prisen på den nye Auris, og også her vidner prismærket om den japanske bilgigants seriøsitet med den nye generation af mellemklassebilen. Med en pris fra 189.990 kr. ligger Toyota Auris nemlig særdeles lunt i feltet som en af de mest attraktive biler – ikke bare på design, køreegenskaber og kvalitet, men altså også på prisen.

Masser af udstyr som standard
Prisen på den nye Auris ligger næsten 18.000 kr. lavere end prisen på den nuværende generation, og hvad endnu bedre er: Auris kommer som standard med 5 døre.

Den nye Auris rummer – ud over de 5 døre som standard – også en masse andet spændende udstyr. Elsidespejle med varme, multijusterbart rat med betjening af radio, halogenforlygter, LED-kørelys, højdejusterbare forsæder med lændestøtte og sædevarme samt Hill-start Assist Control, der sørger for, at bilen ikke triller baglæns, når man skal sætte i gang på en stigning, er bare noget af det, man får med i den laveste udstyrsvariant T1.

Vælger man udstyrsvarianten T2, følger Toyotas banebrydende multimediesystem Toyota Touch med som standard. Her er der bakkamera, Bluetooth, og fuld, trådløs integration af sin smartphone med mulighed for adgang til internettet og for navigation samt sms og email på den trykfølsomme skærm.

Toyota Auris til 189.990 kr. kommer med en 1.33 liters benzinmotor med 99 hestekræfter, der i gennemsnit kører 18,2 km/l ved blandet kørsel. Det er dog også fire andre motorer at vælge imellem, 1.6 liters benzinmotor med 132 hestekræfter, 1.4 liters eller 2.0 liters dieselmotor med henholdsvis 90 og 124 hestekræfter samt 1.8 liters fuldhybridmotor med 136 hestekræfter. Alle motorer er gennemgribende optimeret og derfor også mere brændstoføkonomiske end nogensinde før.

Mere plads til passagerer
Den nye Auris er blevet 55 mm lavere sammenlignet med den nuværende model. Det giver en klart forbedret aerodynamik og dermed også bedre køreegenskaber og lavere brændstofforbrug. Samtidig er Auris vokset 30 mm i længden, hvilket kommer bagsædepassagererne til gode i en rummeligere kabine med 20 mm mere plads til benene på bagsædet.

Det er ikke kun passagererne, der får mere plads i den nye Auris. Bilen udmærker sig nemlig også ved et af klassens største bagagerum på hele 360 liter. Så der er god plads til oppakning eller indkøbsposer. Selv hybridudgaven af den nye Auris går ikke på kompromis med bagagerumspladsen. Batteriet til bilen, der kører på en kombination af el og benzin, er nemlig placeret under bagsæderne, hvilket altså efterlader samme rummelighed som ved benzin- og dieseludgaverne.
Toyota Auris bliver introduceret i Danmark til januar som hatchback, mens stationcarudgaven Auris Touring Sports kommer til Danmark til sommer.