Volvo Car Corporation har valgt Mitsubishi Electric Corporation som leverandør til næste generation af infotainmentsystemer til fremtidige Volvo''er.

"Vi er meget glade for at have Mitsubishi Electric Corporation som partner. Deres viden og erfaringer løfter infotainmentsystemet i vores biler op på et helt ny niveau," siger Stefan Jacoby, administrerende direktør og koncernchef for Volvo Car Corporation.

Mitsubishi Electric skal levere centralmodulet og være førende leverandør til hele infotainmentsystemet. Det er et vigtigt skridt i Volvo''s mål, der er at være forrest i udviklingen af tilslutningsudstyr i verdensklasse til biler.

Volvo har netop introduceret et nyt mærke, Sensus, hvor al intuitiv teknologi er til rådighed lige ved førerens fingerspidser.

Sensus fremmer instinktiv kommunikation med bilen og forbinder denne med førerens digitale univers. Det centrale infotainment modul er en kernekomponent i dette væv af interaktivitet.

Intelligent indhold
Volvo''s næste udfordring er at fortsætte med at levere intelligent indhold til infotainmentsystemet, der giver bilens ejer let, intuitiv adgang til assistance, information og underholdning.

"Vi udvikler vores biler, så de er afstemt efter menneskers behov og livsstil. Det udvidede samarbejde med Mitsubishi Electric, som i parantes bemærket har leveret til Volvo i mange år, baner vej for nye, brugervenlige infotainment- og tilslutningssystemer i vores biler," siger Stefan Jacoby, og tilføjer: "Med Mitsubishi Electric Corporation som strategisk partner, forstærker vi samtidig vores enestående position i bilverdenen".