KIA Motors Europe COO, Paul Philpott, er blevet tildelt den efter­trag­tede ANE Eurostar pris af det ledende medie i bilindustrien; Automotive News Europe.

Philpott, 45, blev navngivet af mediet som bilindustriens bedste salgs-og marketingdirektør. Han er krediteret for at have forbedret KIAs salg af nye biler efter en række modige beslutninger, herunder lanceringen af KIAs brancheførende syv års garanti på alle biler, der sælges i Europa. Automotive News Europes redaktører har fremhævet, at denne strategi med succes har skabt betydelig opmærksomhed for KIA, og bidraget til at øge brand awareness og salg.

Philpott kommenterede: "Jeg er beæret over at modtage denne pris fra ANE og glad for, at KIA er blevet anerkendt i Eurostar Awards. Vi opbygger støt vores forretning i Europa, og salget er steget med 30 procent i løbet af de sidste tre år, men vi er også midt i at omdanne vores sortiment, så vi forventer at se salgsvæksten accelerere yderligere i de kommende år. Denne pris er en afspejling af den enorme indsats og fokus demonstreret i det samlede KIA team på tværs af Europa. "

Automotive News Europe Editor-in-Chief; Harald Hamprecht tilføjede: "ANE Eurostar ærer fremragende ledere i bilbranchen for deres evne til at træffe langtrækkende beslutninger og derefter at have modet til at føre dem helt til dørs."

Eurostar Awards skænker nu på 14. år priser til toppen af bilindustriens ledere indenfor hvert område af bilproduktionen, fra salg og indkøb til R & D og design. Paul Philpott vil blive præsenteret sammen med sin pris af Automotive News Europe under en særlig ceremoni den 12. september 2011, på tærsklen til Frankfurt Motor Show.