Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG udvider det øverste af sit Carrera model­program og kombinerer sine to 911 Carrera GTS med en fire­hjuls­truk­ket tvilling. Det betyder, at Porsche 911 Carrera 4 GTS coupé og cabriolet vil kombinere 408 hk, som ligger i toppen af Carrera GTS familiens udbud, med det intel­li­gente firehjulstræk Porsche Traction Management (PTM). Køredynamik er ikke det eneste, som tiltrækker. Økonomien spiller også ind. Takket være Porsche Intelligent Performance forbruger den nye 911 firehjulstrækker ikke mere end det, der svarer til en Carrera 4S udgave. Coupéen forbliver på 11.0 l/100 km og cabrioleten på 11.2 l/100 km. Begge baseret på New European Driving Cycle (NEDC). Derudover kan de begge prale af en mere udførlig standardpakke end Carrera 4S modellerne.

Porsche 911 Carrera 4 GTS får sine kræfter fra den sekscylindrede 3.8 liters Carrera S motor. En ombygget og optimeret indsugning tilføjet 23 hk, hvilket bringer effekten op på 408 hk ved 7.300 omdr./min. Det specielle indsugningssystem forbedrer ikke blot max hastigheden men også fleksibiliteten og effektudviklingen takket være en mere generøs momentkurve ved lav og middelhastighed. 320 Nm starter ved så tidlige omdrejninger som 1.500 omdr/min; den seks-cylindrede motor leverer sit nominelle drejningsmoment på 420 Nm i det brede omdrejningsområde mellem fra 4.200 omdr./min og 5.600 omdr./min. Der er monteret sportsudstødning, som garanterer en unik sportslig lyd. Det tilfører den nye Porsche 911 Carrera 4 GTS en umiskendelig akustisk signatur og synet af dens udstødningsrørhale med sit unikke flade sorte overfladedesign giver den en unik karakter.

Ved max hastighed kan Porsche 911 Carrera 4 GTS Coupé nå 100 km/t på 4.6 sekunder, cabrioleten på 4.8 sekunder. Porsche 911 Carrera 4 GTS har som standard en sekstrins manuel gearkasse og det er muligt at tilvælge Porsche Doppelkoblingsgearkasse (PDK) 7-trins-speed gearkassen. PDK skærer yderligere 0,2 sekunder af accelerationstiden fra 0 til 100 km/t.

I Porsche 911 Carrera 4 GTS står PTM firehjulstræk som sædvanlig for Porsches typiske køreglæde ekstra tilsat kørestabilitet, trækkraft og agile køreegenskaber. PTM opnår dette ved at dirigere den optimale andel af motorens drejningsmoment til forhjulene via en multiplade kobling. Køredynamikken forbedres yderligere af det bagerste mekaniske differentialespærre.

Visuelt varierer de nye Porsche 911 Carrera 4 GTS firehjulstræk modeller på flere punkter fra de tidligere modeller med baghjulstræk: Udover navnet på dørene og bagklappen så er det identificerende ydre karakteristika for alle firehjulstrækkerne den ekstra reflekterende stribe mellem baglygterne. Hvad Porsche 911 Carrera GTS modellerne har til fælles, er 911’erens brede karosseri og bagakslens vidde, som ellers er reserveret til den firehjulstrukne 911. Der er mange andre både visuelle og tekniske små detaljer, som differentierer GTS modellerne fra Carrera modellerne. For eksempel bruger modellerne sortlakerede 19” RS Spyder fælge med centermøtrik og blanke fælgkanter monteret med 305/30 ZR 19 dæk på bagakslen.

Yderlige visuelle funktioner inkluderer en sortmalet spoilerlæbe og specielle sideskørter i Sport Design. Fører og passager sidder begge i sportssæder. Som en typisk GTS dækker Alcantara dele af midterkonsollet, ratringen, gearstangen samt håndbremsegrebet, dørhåndtagene og låget til dørlommen samt forlænger. Alt sammen som standard der komplimenterer udvalget af farver for læderinteriøret.

Porsche 911 Carrera 4 GTS coupé koster inkl. moms og afgifter fra kr. 2.390.057 og 911 Carrera 4 GTS cabriolet fra kr. 2.613.384. Begge modeller kan allerede nu bestilles hos Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland og leveres fra juli 2011.