NÅR HESTE­KRÆF­TER, LUK­SUS- OG KLIMA­FORBED­RINGER KØRER SIDE OM SIDE

Range Rover har de se­neste 40 år været før­ende på mar­kedet for luksus SUV’er. Den posi­tion bliver yder­ligere fast­slået, når den nye Range Rover 2011 model kommer på gaden. Range Rov­erens kraft er blevet øget, det samme er kom­forten, mens CO2­-udled­ningen er blevet redu­ceret. Alt dette sammen med en ny V8 diesel­motor, ny otte­-trins gear­kasse og to bety­delige Ter­rain Res­ponse® opgra­derin­ger sikrer, at 2011 modellen af Range Rover bevarer sin plads som kongen af luksus SUV segmentet.     

Når du kigger under motorhjelmen på 2011 modellen af Range Rover, vil du kunne se den nye LR-TDV8 4,4 liters motor med dobbeltturbo. En helt unik motor, der løfter Range Roverens overlegne power og massive moment til helt nye højder, som er uden sidestykke i denne klasse.
  
-”Vi er meget stolte af vores Range Rover 2011-model, som på den ene side tilbyder øget kraft og luksus samtidig med, at CO2 udledningen reduceres. Den nye V8 dieselmotor kører fantastisk og vil sammen med den nye 8-trins gearkasse og opgraderede Terrain Response® give føreren en unik kørekomfort. Range Rover har desuden fået et ydre face lift, der på fineste vis understreger den luksus, man oplever inde i kabinen,”, udtaler Per H. Temmesen, som er administrerende direktør for British Car Import A/S.

Mere kraftfuld og lavere forbrug
Selvom motoren er blevet kraftigere, er den også blevet mere klimavenlig, og dens brændstofforbrug og CO2 udledningen er lavere, end det var hos forgængerne. Den nye Range Rover lever derfor også op til de nye, strengere EU5 standarder om CO2 udledning.
  
Til trods for bomstærke 313 hestekræfter og et imponerende drejningsmoment på 700Nm er det lykkedes Range Rovers ingeniører at reducere CO2 udledningen hele 14 procent.

Ny, smart gearkasse
Den nye dieselmotor bliver hjulpet på vej af en ny, elektronisk styret ottetrins automatisk gearkasse, som er tunet af Land Rovers ingeniører til at kombinere glidende gearskifte med exceptionelt hurtig reaktion og en brændstoføkonomi, der er fremragende for en bil i denne klasse. Denne kombination er nok til at bringe Range Roveren fra 0-100 km/t på blot 7,5 sekunder.
Selve gearstangen er blevet skiftet ud med en gear selector, hvorved der vælges gear ved at dreje på en knap. Dette er helt nyt for Range Rover. Gearskiftet er en integreret del af motoren og sikrer det mest effektive gearskifte i alle forhold. 

De små ting gør forskellen
2011 modellen af Range Rover er blevet yderligere forstærket af en række forbedringer af Terrain Response® systemet i form af Hill Start assistance og Gradient Acceleration Control, som giver føreren større komfort og sikkerhed, da off-road kontrollen er blevet optimeret yderligere.

Af forbedringer på eksteriøret kan nævnes nye Jupiter kølergitter og sideventilationer på dieselmodellerne. Kunderne får desuden mulighed for at give deres Range Rover et mere individuelt look med en ny unik eksteriør designpakke, og derudover er der blevet tilføjet nogle nye farver samt nye fælge til udvalget.