Den helt nye Range Rover Evoque er gået ind i sin sidste test­fase, og der er sluppet flere hundrede prototype­modeller løs over hele verden. Proto­typerne står over for 17.000 for­skellige test, og skal prøves af i forskellige forhold og klimaer i 20 forskellige lande. Forholdene byder på alt lige fra Antarktis til Autobahn i Tyskland. Ti af bilerne er specialdesignet og udsmykket med billeder af GPS kort over Evoques ti nøglebyer.

Den nye Range Rover Evoque blev officielt introduceret for første gang til fejringen af Range Rovers 40 års fødselsdag den 1.juli, og nu bliver de første prototyper af bilen sendt på gaden. Normalt er prototyper camoufleret, så de er diskrete, men Land Rovers designteam har givet ti af bilerne et specialdesign, så de er sikre på at blive set. Bilerne, der er dekoreret med billeder af GPS kort over Evoques ti nøglebyer, skal køre rundt i blandt andet New York, Sau Paulo, Madrid, Sydney og Shanghai.


Ekstreme forhold
Udover de ti nævnte biler, skal flere hundrede prototyper testes grundigt under udfordrende forhold i hele verden. Formålet er at sikre, at den nye Range Rover Evoque kan tilbyde de højeste kvalitetsstandarder og total pålidelighed, når den bliver frigivet til salg i sommeren 2011.
For at sikre sig, at bilen tackler alle forhold, sender Land Rover et professionelt ingeniørteam til 20 forskellige lande for at teste Range Rover Evoque under de mest ekstreme forhold, Jorden kan byde på. Dette inkluderer alt fra Antarktis og forskellige ørkner til Autobahn i Tyskland og trafikken i Tokyo.        


Afgørende testning
- Udviklingsfasen er en helt afgørende fase i året før lanceringen. Hver eneste lille del på bilen skal gennemtestes. Vi har et team, som består af erfarne og dygtige ingeniører, der vil arbejde hårdt for at sikre sig, at vi kan tilbyde vores kunder en bil af højeste kvalitet, siger Murray Dietsch, der er projektansvarlig ved Land Rover.

Den nye Range Rover Evoque er den mindste, letteste og mest brændstofeffektive model, Land Rover nogensinde har kunnet tilbyde sine kunder, og den vil blive solgt i 160 lande.