En tysk rund­spørge lance­ret af mærke­stra­tegi­fir­maet Brand i Nürn­berg bekræfter endnu en­gang, at den tyske forbruger be­trag­ter Audi som det mest attrak­tive bil­mærke. Og det gjor­de de også i 2008, men i dette års under­sø­gelse har Audi di­stan­­ceret sig yderli­gere fra kon­kur­ren­terne.

Efter Audi følger Volks­wagen, BMW og på en fjerde-plads kommer Merce­des-Benz med de højeste points.

På taber siden finder man Porsche - godt nok er mærket steget i ka­te­gorien "kendskab til," men derimod er Porsche faldet tilbage, når spørgs­målet lyder, om man vil anbefale det til andre. Der er sikkert ingen tvivl om, at den meget - til tider lidt forvirrende - omtale af mær­­ket i forbin­delse med en eventuel overtagelse af Volkswagen, som nu endte med modsat fortegn, har skabt usikkerhed om mær­ket.

Markeds­forsk­nings­institut­tet GfK stod for den praktiske del af ana­lysen som blev gen­nemført dels i au­gust 2008 og dels også i slut­ningen af juli i år, hvor henholdsvis 1.000 mænd og kvinder del­tog i undersø­gel­sen.

Helt i bund lå asiatiske mærker som Hyundai, Kia og Suzuki. Heller ikke To­yota nåede op på siden af sine tyske konkurrenter, og det til trods for at Toyota Prius har imponeret mange tyskere. Og når man selv produ­cerer glimrende tyske biler, kan det ikke undre, at de fran­ske mærker Renault, Peugeot og Citroën forblev diffuse mærker i den tyske under­søgelse, som blev præ­sen­teret i torsdags i Nürn­burg.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.