De danske Volks­wagen-for­hand­lere kan i weekenden 17.-18. november præsentere danskerne for den helt nye Golf VII. Den nye Golf fås med en række stærke benzin- og dieselmotorer med lavt forbrug, og som standard har alle udgaver blandt andet det innovative sikkerhedssystem multi-collision brake og radio/CD med farve-touch screen. Priserne starter ved 224.999 kr. for Golf 1,2 TSI Startline med fem døre.

Syvende generation Golf havde for nylig verdenspremiere for pressen i Berlin, og med åbningen af den to-årlige biludstilling i Paris, Mondial de l''Automobile, får den helt nye Golf sin publikumspremiere.
Allerede den 17.-18. november står Golf klar hos de danske Volkswagen-forhandlere.

Golf nummer syv er ny fra ende til anden, og den nye MQB-platform er en af grundene til, at den nye Golf er op til 100 kg lettere end sin forgænger. Det er ikke mindst med til at sænke brændstofforbruget, men også med til at give endnu mere dynamiske køreegenskaber.

Det danske Golf-modelprogram starter ved 224.999 kr. for Golf 1,2 TSI BlueMotion Technology Startline med 85 hk og fem døre.
Startline er et nyt udstyrsniveau under Trendline, som kendes fra blandt andet Passat, og over de to følger som vanligt niveauerne Comfortline og Highline. På trods af betegnelsen basisniveau er Golf Startline meget veludstyret. Som standard får man i Startline aircondition med afkøling af handskerummet, fartpilot, dækkontrolsystem, dobbelt bagagerumsbund, kørecomputer og et nyudviklet radio/CD-anlæg med 5'''' touch screen i farver. Hvad angår sikkerhedsudstyr er Golf naturligvis blandt de mest veludstyrede i klassen. Faktisk har den som standard det nye system multi-collision brake, som ved hjælp af nedbremsning efter et sammenstød kan være med til at forhindre yderligere sammenstød, som det ellers ses ved mange ulykker. Derudover er Golf den eneste i klassen, der uden merpris har Precrash - hvis bilen opfatter en farlig situation, som i sidste ende kan føre til en ulykke, lukker den automatisk vinduerne, strammer selerne og forbereder bremserne til den kortest mulige nedbremsning.

Den nye Golf fås udelukkende med effektive og stærke motorer med turboladning og direkte indsprøjtning. Benzinmotorerne fås med mellem 85 og 140 hk, mens dieselmotorerne yder mellem 90 og 150 hk. Golf 1,6 TDI BlueMotion Technology med 90 eller 105 hk har et gennemsnitsforbrug på 26,3 km/l - det samme som BlueMotion-udgaven af Golf VI.