SKODA har netop indgået aftale med Tivoli om et spon­sor­sam­arbejde. Aftalen indebærer, at SKODA vil være officiel bil­leve­randør i Tivoli i årene 2012 – 2014.

Sponsorsamarbejdet betyder bl.a., at gæsterne i Tivoli vil kunne møde SKODA i og omkring Tivoli og ved selvsyn konstatere, hvorfor SKODA er blandt danskernes foretrukne bilmærker. Der er således i aftalen planlagt en familiedag i Tivoli, hvor gæsterne får mulighed for at se en række nye modeller fra SKODA.  

SKODAs direktør Henrik Blom siger:
”Tivolis stærke brand er blandt Danmarks ypperste, og det giver os nogle unikke muligheder for at henvende os til de danske familier. Vi er overbevist om, at vores kunder finder samarbejdet med Tivoli spændende, og vi vil gøre, hvad vi kan for at bringe Tivoli ud til vores forhandlere og SKODA ind i Tivoli. Tivoli kommer eksempelvis til at spille en betydelig rolle, når vi introducerer minibilen Citigo til sommer. Det er også med stor tilfredshed, at vi udover at bidrage til Havens kulturelle aktiviteter samtidig slår et slag for behagelig og rummelig transport til og fra arbejde samt til fornøjelser”.

Lars Liebst, adm. direktør for Tivoli siger om samarbejdet;
Jeg synes, at der er tale om et godt match mellem SKODA og Tivoli, der begge er internationalt kendte varemærker, som har appelleret til familier i mange generationer. Samtidig er bilerne miljøvenlige, og SKODA har brugt mange ressourcer på at reducere CO2 udslippet. Alt sammen noget der understøtter vores eget arbejde på at nedbringe energiforbruget i Tivoli. Vi er rigtig glade for aftalen og hilser SKODA velkomne.”  

Med sponsoraftalen føjer SKODA sig til listen over eksklusive sponsorer i Tivoli, der tæller Det Obelske Familiefond, Indiform, Nestlé, Royal Unibrew, DONG Energy, Scandinavian Tobacco Group og Nazar rejser.