Opel Insignia kommer nu med ekstra kraftig dieselmotor med 195 hk og 400 Nm drejningsmoment.

Opel fortsætter udvidelsen af Insignia programmet og sender nu en 2,0 CDTI BiTurbo dieselmotor med 195 hk og 400 Nm på gaden. På trods af den høje ydelse er EU-normen ved blandet kørsel 20,4 km/l (129 g/km CO2). Motoren er udstyret med en såkaldt sekventiel dobbelt turbolader med et lille og et stort turbohjul indbygget i samme hus. Det lille turbohjul reagerer hurtigt ved lave hastigheder, så føreren oplever en kvikkere reaktion fra speederen og  bedre trækkraft uden turbotøven ved lave motoromdrejninger. Allerede ved 1500 omdrejninger har motoren er drejningsmoment på 350 Nm. I mellemområdet drejer det store og det lille turbohjul rundt samtidig. Det store turbohjul forkomprimerer luften inden den sendes videre til yderligere komprimering i det lille turbohjul. Ved motoromdrejninger over 3000 står det store turbohjul for at opbygge ladetrykket. Motoren er udstyret med vandkølet intercooler til det lille turbohjul og en mere konventionel intercooler til det store turbohjul. 

 Trykket i forbrændingskammeret overvåges 130.000 gange i minuttet af sensorer på gløderørene, der sikrer den optimale brændstofforsyning og forbrænding i motoren under hensyn til ydelse og brændstoføkonomi. Indsprøjtningen er den nyeste common-rail teknologi med et tryk på op til 2000 bar og op til otte forskellige indsprøjtninger pr. motoromdrejning.