Bring din bil til service hos en SEAT Servicepartner og lad pengene blive hjemme. Det lyder som en røverhistorie af de helt store, men ikke desto mindre er det, hvad SEAT tilbyder sine kunder i den kommende tid.

Den omvendte verden. Sådan må man umiddelbart tænke om SEATs tilbud, når den spanske tysker tilbyder sine kunder, at udføre service på deres bil uden de selv skal til lommerne. Det eneste kunderne skal gøre er at stille deres SEAT til rådighed for én SEAT Servicepartner, der som modydelse udfører et serviceeftersyn på bilen og betaler regningen, du betaler kun selv eventuelt ekstra arbejde.

Det uhørt gode tilbud er en del af SEATs fantomtestprogram, hvor både bilens tekniske og servicemæssige side bliver grundigt undersøgt. Initiativet er et led i SEATs øgede fokus på kvalitet og service, hvor kunderne spiller en central rolle.
”SEAT har stærk fokus på kundeservice, og fantomtesten er et led heri. Dette gør vi for at sikre at vores serviceniveau bliver endnu bedre, set fra kundens vinkel. I fantomtesten kan kunderne hjælpe os til at levere endnu bedre service, og det vil vi gerne honorere,” siger Eftermarkedschef for SEAT i Danmark, Lennarth Engelund.

Fantomtest
Baggrunden for det nye initiativ er, at hver SEAT Servicepartner skal have udført et antal såkaldte fantomtests. SEAT-kunder, der er interesserede i at stille deres bil til rådighed, skal derfor blot tilmelde deres bil til SEATs fantomtestprogram på seat.dk. Derefter bliver der trukket lod blandt de tilmeldte biler.

Er man så heldig at blive udtrukket til testen, bliver man kontaktet af Teknologisk Institut, som efter aftale med kunden indbygger et antal fejl på bilen. Efter endt serviceeftersyn vil det så blive tjekket, at fejlene er blevet udbedret, siger Lennarth Engelund

Det eneste kunden, eventuelt kommer til at betale for, er hvis der – mod forventning – skulle være fejl på bilen i forvejen.
For at komme i betragtning til en fantomtest, skal kunderne have en SEAT-model med følgende specifikationer:
• Alder: Fra 1 til 4 år
• Kilometerstand: Mellem 30.000 og 90.000 km
• Alle tidligere serviceeftersyn skal være overholdt (dokumenteret via servicehæftet)

SEAT har det seneste år styrket sin tilstedeværelse i Danmark med blandt andet seks nye forhandlere og udsalgssteder samt en række tiltag, der skal styrke SEATs kundeservice. Samtidig har den solide tysker med det spanske temperament sat priserne ned på flere modeller – bl.a. den nye, prisbelønnede SEAT Ibiza.
SEAT har 30 udsalgssteder og forhandlere, der dækker hele Danmark og forventer at have yderligere forhandlere på plads i løbet af 2012.