Volvo introducerer en ny strategi "Designed Around You". De tre ord rummer essensen af, hvad det svenske mærke står for, og viser samtidig, hvad vej udviklingen af Volvo-mærket går fremover. Nøgleordet er mennesket.
"Den nye mærkestrategi sammenfatter vores ønske om at forstå mennesker, at give dem en luksusoplevelse som er lidt mere brugerorienteret samtidig med, at vi selvfølgelig bliver ved at bygge sikre og pålidelige biler," siger Richard Monturo, direktør i Volvo Cars'' afdeling for global markedsføring.
Monturo siger videre: "Vi er det mærke i bilindustrien, der har mest fokus på mennesket, og det skal vi fortælle vores kunder".
På biludstillingen i Frankfurt i midten af september går Volvo mere i dybden med, i hvilken retning mærket bevæger sig.
Det går strygende for Volvo i Kina
Ledelsen for Volvo Car China har netop løftet sløret for, hvordan det går med vækststrategien for Volvo i Kina. Og det går godt, bl.a. i kraft af en salgsstigning på 36 procent i første halvår 2011.
Volvo''s kinesiske afdeling, der har hovedkontor i Shanghai, er vokset fra at være et nationalt salgsselskab til at være en flyvefærdig organisation med salg og markedsføring, produktion, indkøb, produktudvikling og alle andre supportfunktioner.
Markedet i Kina har taget godt imod den nye Volvo S60, og også andre varianter i modelår 2012 har vundet genklang hos de kinesiske bilkøbere. Sammenligner man med samme periode sidste år, har det givet en stigning i salget på 36 procent til 21.000 biler i årets første seks måneder. I perioden var XC60 den bil, der solgte bedst, efterfulgt af S80L og S60.
Salgsnetværket i Kina bliver stille og roligt udvidet og omfatter nu i alt 117 forhandlere fordelt over hele landet. Opførelsen af et produktionsanlæg i Chengdu er startet, og man undersøger mulighederne for at opføre endnu et.
"Vi er nu godt klædt på til at kunne gennemføre vores vækststrategi på det kinesiske marked," siger Freeman Shen, direktør og bestyrelsesformand for Volvo''s selskab i Kina.