Opel Insig­nia kan nu be­stil­les med 1,4 Turbo på 140 hk og en op­date­ret ver­sion af 2,0 Turbo med 250 hk. Med 1,4 Turbo er Insig­nia den mest økono­miske benzin­bil i sin klasse.

Rüs­sels­heim.  Efter­året byder på en række ny­heder og for­bed­rin­ger af Opels top­model Insig­nia. Ny­hed­erne om­fatter blandt andet en ny 1,4 Turbo, der gør Insig­nia til den mest benzinøkonomiske bil i sin klasse med et gennemsnitligt forbrug på 17,5 km/l svarende til et CO2 udslip pr. kilometer på 134 gram. I den øvre ende introducerer Opel en ny 2,0 Turbo version af Insignia med 250 hk og 4-hjulstræk. Begge motorversioner er udstyret med Start/Stop system og dæk med lav rullemodstand og kan leveres til alle tre karrosserivarianter af Insignia.

Den nye 1,4 Turbo til Insignia byder på lutter forbedringer i forhold til hidtidige1,8 benzinmotoren med mere end 25 procent forbedring af benzinforbrug og CO2 udslip og 15 procent forbedring af drejningsmomentet til nu 200 Nm. I praksis giver det en acceleration fra 0-100 km/t på 10,9 sekunder mod 11,4 sekunder med 1,8 motoren, der udfases af programmet. Insignia 1,4 Turbo, 1,6 Turbo og alle dieselversioner med forhjulstræk får desuden elektrisk servostyring (Rack Assist Electric Power Steering), hvor resten af Insignia programmet fortsætter med hydraulisk servostyring.
 
Firehjulstræk bliver standard på ny 2,0 Turbo
Med den nye 2,0 Turbo får Insignia firehjulstræk som standardudstyr, så alle 250 hk og 400 Nm når vejbanen på den mest effektive måde. 2,0 Turbo med 220 fortsætter som hidtil med enten forhjulstræk eller firehjulstræk og får nu også Start/Stop som standardudstyr. 
Med 250 hk og firehjulstræk når Insignia 0-100 km/t på 7,5 sekunder og topfarten er begrænset til 250 km/t. På trods af de sportslige præstationer har Insignia 2,0 Turbo med 250 hk et forbrug ved blandet kørsel efter EU-normen på 11,9 km/l – en forbedring fra 11,2 km/l på den nuværende 2,0 Turbo med 220 hk og firehjulstræk uden Start/Stop. Den nye version af 2,0 Turbo med 220 hk uden firehjulstræk får efter EU-normen ved blandet kørsel et forbrug på 13,2 km/l mod 11 km/l for den hidtidige version.

Ud over nye motorer og forbedringer af styretøjet får Insignia to nye navigationssystemer Navi 600 og Navi 900, der gemmer kortinformationerne på et SD kort i stedet for indbygget RAM kombineret med CD/DVD. Med de nye SD kort kan man i højere grad personliggøre sine kortoplysninger for eksempel ved at gemme sine egne interessepunkter (POI), og det bliver også muligt at bede systemet vælge den mest brændstoføkonomiske rute som supplement til den hurtigste og korteste, som den gamle Navi 800 gav mulighed for. Navi 900 Europa giver også mulighed for stemmestyring og oprettelse af en log bog, hvor man kan gemme og adskille ruter efter private ture eller firmarelaterede ruter. Det vil også være muligt at få navigationssystemet til at læse navnet på interessepunkter højt efterhånden som man kommer forbi dem – eller få dem som en pop-up menu eller tekst på skærmen.

Nyt kamera med flere funktioner 
2012 udgaven af Insignia giver mulighed for at bestille et kamera til forruden, der ud over de kendte funktioner med skiltegenkendelse og advarsel mod utilsigtet vognbaneskifte også kan advare, hvis bilen kommer for tæt på en forankørende. Forward Collision Alert advarer både med et lydsignal og en grafisk symbol i et display, hvis bremseafstanden til den forankørende bliver for lille. Kameraet styrer også op- og nedblænding af forlygterne, hvis bilen er udstyret med AFL+ xenonlygter.

Nyt “Indian Night” læderindtræk
Som en ekstra luksus i kabinen er det muligt at udstyre Insignia med ”Indian Night” læderindtræk, der er en ny type sort luksuslæder med kontrastfarvede syninger. Nye karrosserifarver og nye hjul er andre nyheder til 2012 modellen, der kan leveres fra september måned 2011.