508 har med succes indtaget firmabilsklassen på de europæiske markeder, og i flere lande (deriblandt Tyskland, England og Holland) har den langt oversteget salgsmålene. Halv­års­resul­tatet for 2011 viser mere end 1.091.000 solg­te biler – heraf 44 % uden for Eu­ropa 

Peu­geots ambi­tion om at blive en mar­kant spil­ler på det glo­bale bil­marked og øge sit salg uden for Europa, så det udgør 50 % af mær­kets sam­lede salg, er godt på vej til at blive en reali­tet.
I det før­ste halv­år af 2011 har Peu­geot op­nået en stig­ning i salget i Rus­land/Ukra­ine på 58 %, i Latin­ame­rika på 19 % og i Asien på 18 % sammen­lignet med resul­tat­erne for H1 i 2010. Dette be­tyder, at 44 % af Peu­geots salg i før­ste halv­år lig­ger uden for Eu­ropa.

Peugeots halvårs resultat for H1 i 2011 bekræfter mærkets strategi om at blive en global spiller. Brand manager for PSA Peugeot Citroën, Jean-Marc Gales, fortæller, at målet er at øge salget uden for Europa til 50 % af det samlede salg. Vejen til at realisere dette mål er bl.a. at øge salget på voksende markeder som Kina og Brasilien:
”Vi skal udnytte, at verdens største bilmarked, Kina, er i vækst. PSA har planer om at lancere mindst én ny model hvert år på det kinesiske marked, hvor vi i øvrigt har indgået et samarbejde med Changan om at udvikle varebiler. Målet er, at Kina skal blive vores største marked, endda større end Frankrig”, fortæller Jean-Marc Gales.

Peugeots markedsandel i Kina er steget med 17 % i første halvår af 2011, hvilket er en dobbelt så stor stigning som det kinesiske marked generelt, der har oplevet en vækst på 9 %. Succesen kan især tilegnes 408, der blev lanceret i 2010.

Fortsat succes for Peugeots produktoffensiv
Ud over at sikre en global fremgang og en topplacering på det europæiske marked har Peugeot også ambitioner om at markere sig som et miljøbevidst og premium bilmærke.
”Peugeot er karakteriseret af værdier som tillid, passion og inspiration, og dette vil vi bruge til at give kunderne en unik kombination af performance og følelsesmæssig appeal. Derfor er vores signatur Motion&Emotion så rammende”, fortæller Jean-Marc Gales.

Den eksklusive firmabil 508 er i den grad et udtryk for Motion&Emotion. Den blev lanceret på det europæiske marked i foråret og har allerede opnået et salg på 45.000 eksemplarer, hvoraf top-versionerne tegner sig for 50 %.

508 har med succes indtaget firmabilsklassen på de europæiske markeder, og i flere lande (deriblandt Tyskland, England og Holland) har den langt oversteget salgsmålene.

Også sportscoupéen, RCZ, der hører til blandt Peugeots premium-modeller, har markeret sig positivt i første halvår af 2011. På blot 6 måneder er den solgt i mere end 11.000 eksemplarer, hvilket understreger, at denne nichemodel placerer sig i en unik position og tiltrækker en bevidst kundegruppe, som sætter pris på et karakteristisk design og sporty køreegenskaber.

Peugeots crossover, 3008, oplever et konstant stigende salg. I H1 er 3008 solgt i mere end 74.000 eksemplarer, hvilket er en stigning på 13 % i forhold til 2010. Dette betyder, at produktionen fortsat er på sit maksimum.

Udsigterne for andet halvår 2011
Peugeot lancerer to ny modeller i Kina i andet halvår, heriblandt 508, som vil gøre sit indtog på det kinesiske marked til august. Forventningerne til 508 i 2012 (det første hele salgsår) er, at den skal nå et salg på 200.000 eksemplarer – heraf en tredjedel i Kina og en top-3 placering i firmabilsklassen i Europa.
Herudover lancerer Peugeot verdens første dieselhybrid, 3008 HYbrid4. Den har 200 hk, firehjulstræk og mulighed for ren el-kørsel, hvilket giver den et brændstofforbrug på 26,3 km/l ved blandet kørsel og en CO2-udledning på 99 g/km.
Peugeot har til Frankfurt Motor Show i september premiere på 508 RXH, en særlig nichemodel i 508-familien med offroad-karakter og HYbrid4-teknologi.