Glade forhandlere giver glade kunder. Og glade kunder kø­ber flere biler. Flere nye tiltag, bl.a. for­længet ser­vice­interval for alle nye biler med SEAT Long­Life, skal sikre endnu flere til­fredse for­handlere og kunder. Initiativerne er del af en samlet styrkelse af SEAT i Danmark.

SEAT er sprunget fra en 17. til en fjerdeplads på listen over, hvilke bilmærker forhandlerne er mest tilfredse med. Det viser årets tilfredshedsundersøgelse fra Danmarks Automobilhandler Forening (DAF) 2011, som bliver  gennemført i samarbejde med de danske forhandlere.

Det er en bevidst strategi også at arbejde på at øge tilfredsheden hos vores forhandlere. Filosofien er, at når alle parter i processen fra produktion til salg er tilfredse, ja, så er der større sandsynlighed for, at kunderne også er glade og tilfredse, siger direktør for SEAT i Danmark, Jesper Stoltenberg-Mathiesen, der kan notere sig, at SEAT i dag er på en fjerdeplads over de bilmærker, forhandlerne er mest tilfredse med.

Længere mellem service-besøg
Udover arbejdet med at øge tilfredsheden er SEAT desuden fra fabrik til forhandler i gang med en række tiltag, der skal sikre, at endnu flere kunder får øjnene op for den spanske tysker. Seneste tiltag er introduktionen af SEAT LongLife Service, der over hele bilens levetid giver færre værkstedsbesøg, fordi SEAT’s nye motorer og olien på motorerne er udviklet til at kunne holde længere.
SEAT LongLife Service betyder, at der ikke er nogen fastsatte intervaller mellem serviceeftersynene. Et serviceeftersyn skal blot foretages – alt efter, hvordan bilen bliver kørt – et sted mellem 15.000 km eller 12 måneder og 30.000 km eller 24 måneder. Det giver færre serviceeftersyn og reducerer dermed udgifterne til service, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Udviklingen af den nye LongLife Service er gjort mulig pga. udviklingen af nye SEAT motorer med den seneste, teknologisk avancerede LongLife olie. Motorerne gør brug af indbyggede sensorer, som konstant overvåger kvaliteten af olien. Det gør det muligt for SEAT-ejere at have pålidelig motorkraft op til 30.000 km eller 24 måneder.

Lavere priser på nye modeller
Introduktionen af LongLife Service er seneste tiltag i SEAT’s offensiv i foråret, som også har budt på en udvidelse afforhandlernettet, mere uddannelse af medarbejderne og opgradering af showrooms. For nyligt satte SEAT så trumf på ved at sænke priserne på de nye modeller. Alle tiltag sker for at øge den stigende popularitet hos de danske bilkøbere yderligere.