SEAT står foran en intro­duk­tion i Kina for at udvide mær­kets inter­natio­nale udbre­delse
• Virk­som­heden præsen­teres offi­cielt på denne måneds Shang­hai Motor Show 
• Præsen­tation af SEATs mest popu­lære model­ler – IBIZA og LEON
For første gang i SEATs histo­rie er mærket repræ­sente­ret på Shang­hai Motor Show (21.-28. april 2011) som en del af mær­kets strategi om ekspansion på nye markeder. Virksomhedens umiddelbare strategi går på at etablere mærket i bevidstheden hos potentielle kunder, inden salget starter i 2012 med LEON- og IBIZA-modellerne.

SEATs bestyrelsesformand James Muir sagde: "Det kinesiske marked byder på store muligheder for et mærke som vores. SEAT er synonym med design, ungdommelighed og sportslighed – karaktertræk der sættes stor pris på i dette land".

SEAT har klarlagt, at der er stor efterspørgsel efter karakteristiske europæiske biler blandt forbrugerne i Kina, og er overbevist om, at tidspunktet er det rette til at ekspandere på dette vigtige marked. "Vores undersøgelser viser, at kinesiske bilkøbere sætter pris på ydelse og dynamik. Desuden er teknologi og topmoderne ingeniørkunst vigtigt for dem, lige som de er meget designbevidste. På den baggrund er vi overbeviste om, at SEAT vil tilføre noget friskt og nyt til bilmarkedet i Kina, som kan hjælpe os med at etablere mærkets identitet og en position på markedet, som er unik for SEAT", forklarede Muir.

SEATs målsætning er gradvist at øge indsatsen i Kina med mærkets biler, som produceres på Martorell-fabrikken i Spanien.