Med en ny top­model i Por­sche Pana­mera model­pro­gram­met løfter Dr. Ing. h.c. F. Por­sche AG stan­darden for de sports­lige fire­dørs­model­ler i luksus­seg­men­tet yder­li­gere et hak. Den nye Por­sche Pana­mera Turbo S er en unik kombi­nation af perfor­mance og effek­tivi­tet, køre­dyna­mik og kom­fort. Den 4,8-liters V8 biturbo leverer 550 hk, hvilket er en effektforøgelse på 10 procent over den i forvejen kraftfulde Porsche Panamera Turbo. Samtidig øges drej­nings­momen­tet med 50 Nm, så det nu er 750 Nm. I "Sport" eller "Sport Plus" indstilling i den standardmonterede Sport Chrono-pakke eller ved "kick-down" i normal indstilling, yder den otte cylindrede motor 800 Nm i en såkaldt overboost funktion.

Takket være Launch Control-funktion nås de første 100 km/t på 3,8 sekunder og tophastigheden er 306 km/t. Trods den øgede perfor­mance er brændstoføkonomien på samme moderate niveau som Porsche Panamera Turbo, hvilket er yderligere et eksempel på "Porsche Intelligent Performance". I henhold til NEDC er det gennemsnitlige brændstofforbrug for Porsche Panamera Turbo S 8,7 km/l.

Den ekstra ydelse er fremavlet ved at udvikle nye turboladere med turbinehjul udarbejdet i titanium-aluminium kombineret med en modificeret motorstyringsenhed. Anvendelsen af titanium-aluminium reducerer vægten i turbinen, hvilket resulterer i en nedsat friktion mellem de bevægelige dele, hvormed reaktionen i motorens respons forbedres og opleves mere agil.

Selv for en topmodel har Porsche Panamera Turbo S et ekstra­ordinært og omfattende udstyrsniveau. Som en naturlig for­læn­gelse af modellens sportslige karakter, har modellen de mest frem­træ­dende køredynamiske programmer som standard. For eksempel re­du­cerer Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) den rulning, karrosseriet opnår i sving via aktive kræng­nings­stabi­lisa­torer, hvilket fremhæver agilitet og komfort. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) påfører en variabel momentfordeling på det bagerste hjulpar med et elektronisk kontrolleret differentiale, hvormed vejgrebet forbedres betydeligt. Styretøjet anvender en fartafhængig servo­styring og modellen kommer standard med en sportsudstødning for et mere emotionelt lydbillede.

Udvendigt kendes den nye Porsche Panamera Turbo S på de eksklusive 20" Turbo II aluminiumsfælge og sideskørter fra Porsche Exclusive, mens interiøret er en fusion af eksklusivitet og sport visualiseret i den tofarvede læderkabine.
Den nye Porsche Panamera Turbo S er klar til levering fra juni og kan allerede nu bestilles hos Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland til priser fra kr. 3.615.544,-.