De fleste bil­mærker for­langer tro­skab mod værk­sted til gen­gæld for ser­vice, mobi­litet og pleje. Men det nye SEAT har lært at til­give og til­byder nu igen at være ved din side, selvom du har ”hand­let uden­om”. Dermed kan selv utro SEAT kunder få mobi­litets­ser­vice i op til fem år.

Du er til­givet! Sådan lyder det glade bud­skab fra ”det nye SEAT” til kunder, der har ”hand­let uden­om” ved at have deres SEAT til ser­vice andre steder end på SEAT’s egne værk­steder. Det eneste SEAT kræver af de ”utro kunder” er, at de får udført et stort serviceeftersyn hos SEAT og derefter forbliver tro mod SEAT. Så kan de nemlig kvit og frit fortsætte med mobilitetsservice, når uheldet er ude, og bilen ikke kan køre videre.

Vi har fået mulighed for at tilbyde vores ”utro” kunder at vende tilbage SEAT og få gavn af mobilitetsserviceaftalen op til det femte år. Derudover har vi valgt at gøre denne service uden merpris. Så det er virkelig blevet attraktivt at være SEAT ejer, siger Lennarth Engelund, eftermarkedschef hos SEAT.

Hidtil har det været sådan, at kunderne var omfattet af mobilitetsservice i de første to år. Derefter kunne aftalen forlænges i yderligere tre år mod betaling samt krav om at overholde de foreskrevne serviceeftersyn hos en SEAT Servicepartner. Men nu bliver de utro kunder altså tilgivet.

I medgang og modgang
Mobilitetsservice er effektiv og pålidelig vejhjælp, når uheldet er ude. I tilfælde af driftstop, ved ulykker, tyveri eller mangel på brændstof kan kunder med mobilitetsservice kontakte SEAT, som sørger for omgående vejhjælp. Kan bilen ikke repareres med det samme, stiller SEAT en erstatningsbil til rådighed og sørger også for fly eller hotel, hvis situationen kræver det.

Ændringerne er en håndsrækning til vores kunder, som vi gerne vil yde en ekstra service for. Det er en del af det nye SEAT, hvor alle medarbejdere har endnu større fokus på kundetilfredshed, og hvor antallet af tilfredse kunder stiger dag for dag. I løbet af det næste halve år deltager alle medarbejdere i uddannelsesforløb med henblik på at opnå endnu flere tilfredse kunder. Det er jo netop det, der er opskriften på et langt og lykkeligt forhold, siger direktør for SEAT, Jesper Stoltenberg-Mathiesen.

Det nye SEAT
SEAT er i gang med en fornyelse af den oplevelse og service, kunderne får hos SEAT. Flere initiativer er allerede sat i værk og mere er på vej i løbet af 2011:
• Alle showrooms hos forhandlerne er blevet opgraderede, så de afspejler det spansk-tyske brand, og gør det til en større oplevelse at komme i showroom
• Uddannelse af alle medarbejdere med fokus på service
• Øget fokus på kundetilfredshed
• ”Utro kunder” tilbydes at vende tilbage til SEAT og mobilitetsaftalen i op til fem år uden merpris, forudsat at de herefter forbliver loyale ved at få udført serviceeftersyn hos en SEAT Servicepartner.