Med tre anime­rede insek­ter gik SEAT mandag d. 31. januar i luften med et ny­ska­bende re­klame­uni­vers i Dan­mark. SEAT Dan­mark og free­lancer­ne; Mikkel Jan­gaard og Marie Mark står bag kampag­nen.

Den span­ske flue Pablo, den tyske måler­larve Fritz og den danske myg Knud er hoved­rolle­inde­havere i en nyska­bende kam­pagne fra SEAT, der går i luften på mandag. I løbet af for­året vil dan­skerne komme til at stifte be­kendt­skab med de tre insek­ter på måder, der ikke er set før i dansk mar­keds­føring i samme omfang.

- De tre insekter er nogle sjove figurer, som karakteriserer det, SEAT står for i Danmark med lige dele spansk, tysk og dansk mentalitet. Insekterne vil dukke op alle vegne og giver gode muligheder for at involvere vores kunder på måder, jeg ikke har set før i Danmark, siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør for SEAT i Danmark.
- SEATs positionering i Danmark er helt unik. Vi har tysk funktionalitet, vi har design fra en af de mest trendy byer overhovedet, nemlig Barcelona – og så til folkelige priser. Det er helt unikt, og noget som vi gerne vil have danskerne til at forstå, siger Marie Mark.

- Derfor var vores altoverskyggende opgave at udvikle et unikt talerør, som kunne give os taletid – så danskerne uanset medieplatform har lyst til at bruge lidt tid på os, mens vi fortæller om SEAT mange kvaliteter, runder Mikkel Jangaard af.

Mød Pablo, Fritz og Knud
SEATs kampagne er et integreret reklame-univers, hvor de tre animerede insekter vil dukke op på tv, net, mobil og ikke mindst i gadebilledet. Kampagnen gør brug af nye måder at kommunikere på, og SEAT forventer, at det vil vække opsigt i hele landet.
- SEAT’s kampagne indeholder nogle meget spændende, involverende elementer, som vi ikke har set i Danmark hidtil. Præcis hvad kan jeg endnu ikke afsløre, siger Palle Finderup Diederichsen Head of MediaCom Beyond Advertising. Han fortsætter:
- SEAT er de første til at bruge det. Det kræver mod. Herfra vil det gå rigtigt stærkt. Vi tror på, at vi kommer til at se meget mere til denne form for markedsføring i den kommende tid, siger Palle Finderup Diederichsen.