Online bilauktionsfirmaet Autocom A/S sender topfolk fra Europas bilfabrikker og leasingselskaber til søs med Jesper Bank under Big Boat Challenge.

 Til daglig har de hånden på rattet, men i pinsedagene vil en stribe topfolk fra de europæiske bilfabrikker og leasingselskaber i stedet få et ror i hånden, når de står til søs med den olympiske guldvinder Jesper Bank. Det sørger online bilauktionsfirmaet Autocom A/S for som et led i firmaets sponsorat af Big Boat Challenge i Kerteminde.
”Da vi fik muligheden for at blive hovedsponsor for Big Boat Challenge fik vi den idé at invitere en række af vores europæiske kunder til at overvære det spændende og flotte stævne. Desuden kommer de med på en sejlads sammen med Jesper Bank, der også vil fortælle om sin deltagelse i America’s Cup. Den oplevelse tror vi, at de vil huske – og huske os for”, siger administrerende direktør Peter Grøftehauge.
I Kerteminde vil de prominente gæster også få en mulighed for at for at nyde synet af nogle af Europas største sejlbåde, ejet af blandt andre den norske kong Harald. Foruden hans TP 52’er deltager for eksempel den danske Big Challenge, der er på 62 fod eller 19,8 meter, er 5,4 meter bred, har en mast på 29 meter, vejer 9 ton, har en dybgang på 4 meter og kan bære 400 kvadratmeter sejl. Den har fået øgenavnet ”broskraberen” og skal for første gang dyste i en dansk kapsejlads.
Jesper Bank deltager i en prototype, en Faurby 396 de luxe/race, som har været med til at udvikle.
Autocom-koncernen har i dag 14 udenlandske datterselskaber under navnet Autorola. Og den benhårde konkurrence, som koncernen oplever i hele Europa, kræver tiltag, der på en markant måde profilerer koncernen. Sponsoratet er da også koncernens hidtil største.