Ny E-Klas­se cabrio­let fra Mer­cedes-Benz.

De fire års­tider kan nu ny­des af fire personer.
I foråret 2010 intro­du­ceres den ny E-Klasse cabriolet fra Mercedes-Benz: Med plads til fire, stoftag og udstyr, der sikrer cabriolet­oplevel­sen året rundt – selv på vores bred­degra­der. Komfort­elementer som sikrer en var­mere kørsel og beskyttelse mod vinden er sat i højsæ­det, og sik­kerhe­den er forbedret yderligere med en helt ny type air­bag.

Bilen får præmiere på Detroit Motor Show, og der åbnes op for salget på det danske marked den 1. februar 2010. Bilen rammer de danske for­handlere i løbet af marts 2010.

Priserne er ikke fast­sat endnu, men dan­skerne skal regne med pri­ser, der starter på 830.000 kroner.

Mercedes-Benz E-Klasse cabriolet er den sidste i rækken af de fire nye E-Klasse mo­deller, der blev indledt med E-Klasse sedan i marts, og fulgt op af E-Klasse coupé i maj og E-Klasse stationcar så sent som i november.


Præmiere på Detroit Motor Show


Den ny E-Klasse cabriolet er 4,7 meter lang, 1,79 meter bred og 1,4 meter høj – inklusive det automatiske stoftag. Stoftaget kan køres ned, hhv op, på cirka 20 sekunder, og dette kan ske ved hastigheder på op til 40 km/t. Når taget er nede, ligger det gemt væk i et rum bag bagsædet og den stramme cabriolet-silhouet træder kraktigt i karak­ter. Luftmodstands-koefficienten er rekordlav med blot 0,28 Cw.

Med hjælp fra en en jalousi-væg mellem bagagerummet og rummet til taget kan last­volu­men øges fra 90 til 390 liter. I tillæg til dette har alle E-Klasse cabrio­let ned­fæld­bart bagsæde for at sikre gen­nemlast­ningsmulig­heden og dermed lette trans­porten af større last.

Varmt når det er koldt

Allerede i 1989 introducerede Mercedes-Benz en såkaldt turbulens­beskyttelse på SL modellen og i 2004 fik SLK (og senere andre mo­deller) "Airscarf"; et integreret varmesystem - placeret lige under nak­kestøtterne – der sender varm luft til nakke- og skulderområdet.

På E-Klasse cabriolet styrkes klimakomforten yderligere med ver­dens­nyheden "Aircap"; en automatisk vindbeskyttelses­an­ordning, der sørger for, at alle fire personer i bilen kan nyde klimatiseret kør­sel, uden samme ubehagelige niveau af træk og vindturbulens som ellers har kendetegnet åbne biler.

Den ny E-Klasse ca­briolet træder også et trin opad, hvad angår om­rådet for aktiv sik­kerhed. I fordørene findes airbags, der ved udløs­ning dækker et så stort område, at de beskytter både ved en side­kolission og i til­fælde af, at bilen skulle rulle rundt på taget. Præcis som ved alle åbne mo­deller fra Mercedes udgør nakkestøtterne (4 stk.) også styrtbøjler, der aktiveres, hvis bilen skulle rulle rundt.

Mercedes-Benz E-Klasse cabriolet introduceres til foråret 2010 og tilbydes med alle de køre- og sikkerhedssystemer, som er kendt fra E-Klasse coupé. Fra introduktionen findes følgende motoraltter­na­tiver:

• E 220 CDI BlueEfficiency cabriolet 125 kW/170 hk
• E 250 CDI BlueEfficiency cabriolet 150 kW/204 hk
• E 350 CDI BlueEfficiency cabriolet 170 kW/231 hk
• E 200 CGI BlueEfficiency cabriolet 135 kW/184 hk
• E 250 CGI BlueEfficiency cabriolet 150 kW/204 hk
• E 350 CGI BlueEfficiency cabriolet 215 kW/292 hk
• E 500 Cabriolet 285 kW/388 hk

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Skomøs hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.