Wonderful Copenhagen præsenterer verdens første øko-enduro for sine samarbejdspartnere.
Der er fuld fart på etableringen af International Eco Enduro – verdens første internationale Enduro race for øko-rigtige nul-forurenende motorcykler. Efter at det blev klart, at finalen kan afvikles på Svanemøllen i København d. 13. december, dvs. søndag midt under Klimakonferencen, er der kommet ekstra gang i tingene.
Internationale stjernenavne har vist deres interesse for at deltage og der er garanti for et felt på mindst 30 elektriske motorcykler. Desuden har flere internationale medier også meldt deres ankomst, men selvom der er over 2 måneder til, at verdensbegivenheden finder sted, er det heller ikke for tidligt, at få fyldt feltet op, fastslår Ivan Reedtz-Thott, initiativtager til International Eco Enduro.
Præsentation i DGI Byen
Torsdag havde arrangørerne anledning til, at præsentere projektet for et publikum, indbudt af Wonderful Copenhagen. Der var tale om repræsentanter for et stort antal af turistorganisationens samarbejdspartnere og begejstringen var stor, da Danmarks bedste motocross kører, Brian Kjær Jørgensen, lukkede nogle få af el-motorens hestekræfter løs i foyen på ”CPH Conference” i DGI-Byen vis-a-vis Tivoli. Siden boltrede den hurtige motocross kører sig på pladsen foran konferencecentret til stor fornøjelse for gæsterne – selvom de i sagens natur ”kun” kunne se, og ikke høre meget til den schweizisk byggede Quantya konkurrencemotorcykel.
Formålet med præsentationen var bl.a., at sende et signal til omverdenen om, at der fortsat er behov for økonomisk opbakning bag projektet.
Plads til sponsoraftaler
”Vi er sikre på, at kunne gennemføre International Eco Enduro,” siger Ivan Reedtz-Thott, ”men for at kunne maksimere den både nationale og internationale eksponering af det unikke arrangement, har vi brug for endnu mere opbakning.” Allerede nu har Sportsåret 2009 givet støtte til Eco Enduro’en og de første kommercielle sponsoraftaler er også faldet på plads.
”Man kan bakke op omkring Eco Enduro’en på flere måder,” forklarer Ivan Reedtz-Thott. ”Man kan som virksomhed naturligvis indgå i et sponsorat, hvor man har alle de fordele, som kendetegner det, vi kan kalde ”almindelige” sponsorater, og vi vil naturligvis være glad for en hovedsponsor. Men ”mange bække små” har også en betydning. Derfor er det muligt, enten at leje eller at købe en eller flere elektriske motorcykler. De vil da blive dekoreret med virksomhedens logo og sammen med virksomheden finder vi de bedste kørere til at repræsentere virksomhedens engagement i Enduro’en.”
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
Windestate er først
Først til at tage imod denne unikke mulighed for at eksponere sin virksomhed er Jens Petri Petersen, indehaver af virksomheden Windestate, som siger:
”Vi producerer CO2 fri elektricitet på 200 vindmøller og har en naturlig interesse i, at påvirke udviklingen indenfor strømforbrug baseret på vedvarende energikilder. Elektricitet er fremtiden, ikke mindst i transportsektoren og ved at være sponsor for International Eco Enduro medvirker vi til at dokumentere, at miljø-rigtig adfærd bestemt ikke behøver at være kedelig.”
Flere el-producenter er allerede på trapperne til at indgå sponsorater af de 30 motorcykler. Selv har Ivan Reedtz-Thott valgt, at sponsere fem motorcykler. Reedtz-Thott er ikke bare initiativtager til International Eco Enduro, men driver også økologisk landbrug på Feddet syd for Faxe.