Volvo's popularitet på hjem­memarke­det vok­ser. I septem­ber må­ned var næsten hver fjerde nyre­gistreret bil (22,1 pro­cent) en Vol­vo. Sær­ligt V70 og XC70 falder i de sven­ske bilkøberes smag og tegnede sig for hele 13,3 pro­cent af nyre­gistreringerne i sep­tember.

Til sammen­ligning nåede num­mer to på listen over nyregistreringer op på 13,1 procent, men det var vel at mærke hele modelprogram­met.

Forsigtig fremgang i sommerens løb tyder på, at bilmarkedet i Sve­rige så småt er ved at rette sig oven på finanskrisen, og tendensen ser ud til at fortsætte i september.

Sammenlignet med 2008 faldt to­talmarkedet  dog med 22,7 procent (Volvo 8,8), og indtil nu i 2009 er der en tilbagegang ligeledes på 22,7 procent (Volvo 19,4). 


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Skomøs hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


"Det lysner, det hersker der ingen tvivl om. Vores brændstoføko­no­miske DRIVe-varianter trækker flere og flere nye kunder til. Og vi reg­ner med at se en endnu større stigning, når vi snart kan tilbyde V70 i DRIVe udgave," fastslår Thomas Andersson, administrerende direk­tør for Volvo Person­biler Sverige.

I Danmark kan Volvo nu tilbyde C30, S40, V50, S80, V70, XC60 og XC70 i DRIVe udgave. Også den danske Volvo-direktør, Henrik Han­gaard, ser med lysere øjne på fremtiden: "Vores modelprogram har aldrig været mere slagkraftigt med brændstoføkonomiske, sikre og velkørende biler, der falder i øjnene i gadebilledet.

Som man ved det i modeverdenen, er der efterspørgsel efter model­ler med kant, og det er i høj grad en ting, der kendetegner dagens Volvo-biler, og som lover godt for fremtiden," slutter Henrik Han­gaard.