Den nye Porsche 911 Sport Classic – Eks­klu­sivt for 250 fans af 911.

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG har raffineret DNA-profilen på Porsche 911 til højeste stan­dard i klasse og stil med den nye Porsche 911 Sport Classic, der kun bliver produceret i en meget begrænset serie til 911 entusia­sterne. Ved lanceringen af denne unikke model tager Porsche igen fat i traditionen med små eksklusive serier fremstillet i meget begrænsede antal eksemplarer.

Porsche benytter den forestående interna­tionale bilud­stilling i Frank­furt til lance­ringen af den nye Por­sche 911 Sport Classic, der kun vil blive bygget i 250 eksemplarer.

Denne meget specielle Porsche 911 fra Por­sche Exclusive er ble­vet udvik­let over en periode på tre år med en særlig kærlighed for detal­jer med henblik på at tilfredsstille de mest inkarnerede purister.

Porsche Exclu­sive er Por­sches special­afdeling, der tager hånd om de mest enestående individualiserede versioner af Porsches modelpro­gram.

At Porsche 911 Sport Classic er speciel er tydeligt ved første øjekast, hvor især det nye tag med "double-dome" effekt vækker opsigt. En anden op­sigts­væk­ken­de feature ved Porsche 911 Sport Classic er bagenden, der er 44 mm breddere og har en større spor­vidde end, den bag­hjuls­trukne Porsche 911 Carrera S modellen er baseret på.

Ny er også den iøjefaldende frontkofanger med sin unikke spoiler­læbe samt den fikserede hækspoiler, der sender associationer fra den legen­dariske "Ducktail", som Porsche udødeliggjorde med Por­sche 911 Carrera RS fra 1973.

Under den karak­ter­fyldte andespoiler har 911 Sport Classic Por­sches 3,8-liters boxer­motor med direkte benzin­ind­sprøjtning. Specielt til lejligheden er mo­toren udstyret med en nyudviklet indsug­ningsmani­fold med seks va­kuum kontrollerede flaps, der øger ydelsen med 23 hk til i alt 408 hk.   

Den nye Porsche 911 Sport Classic kommer eksklusivt med en seks-trins manuel gearkasse ligesom Porsches uovertrufne keramiske bremse­system PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) er stan­dard. For at slutte cirklen mellem modellens sportslige udseende og karakter er PASM (Porsche Active Supension Management) justeret med henblik på sport og sænker undervognen med 20 mm, bagaks­len har mekanisk differentiale, mens nye 19" aluminiumsfælge i unikt design fuldender fremtoningen.

Interiøret i Porsche 911 Sport Classic har samme eksklusive præg, som det udvendige med brug af materialer, der ikke tidligere er an­vendt i en Porsche. Et eksempel er sæderne med blødt læder på sid­erne og vævet garn i midten afrundet med lysegrå syninger som kon­trast.

Instrumentbordet in­kluderer en lang række ekstra detaljer, der alle frem­træder i en eksklusiv Espresso Nature naturlæder, der står i slå­ende kontrast til den eksklusive kar­rosserifarve i Sport Classic Grey. Sammen med den nye Porsche 911 Sport Classic in­troducerer Por­sche Design Dri­ver's Selec­tion en ny serie af spændende produkter individualise­rede ved samme farvekoncept, som den nye entusiast-Porsche.

Den nye Porsche 911 Sport Classic kan allerede nu bestilles hos de to autoriserede Porsche Centre, Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland med introduktion i januar 2010.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Autocoms hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.