Audi med hoved­sæ­de i Ingolstadt i Syd­tysk­land, der er en del af Volks­wa­gen­kon­­cer­nen, har i juli måned formået at gå stik imod bran­che-tren­den, og det er takket være en mar­kant efter­spørg­sel på det store ki­ne­siske mar­ked.

Ud over at skille sig ud fra samtlige kon­kurren­ter, kan mærket endnu en gang prale af plus på afsæt­nings­siden, og sammenlignet med sam­­me måned i 2008 kan Audi notere sig et plus på 2,1 % svarende til en af­sætning i juli på 85.000 enheder.

I årets første 7 måneder er den samlede afsætning blevet til 551.000 enheder og trods den seneste fremgang er det immervæk 8 % under samme periode i 2008. Men både juni og juli har haft plus på afsæt­nings­kontoen, og det er der ingen af de nærmeste konkur­renter, der kan prale med.

Sammenlignet med BMWs sene­ste tal for juli er BMW gået 13 % til­bage mens Audi som nævnt gik 2,1 % frem. Årets akku­mulerede tal viser lige­ledes en for­skel = Audi minus 8 % og BMW minus 20 %, og sidst­nævnte procent­tal er næsten samme tilbagegang som den an­den konkurrent Mercedes-Benz måtte notere.

I Kina har Audi haft en afsætningsfremgang på næsten 40 % og i he­le den asiatiske region er fremgangen for Audi på 37 %. På hjemme­mar­kedet ligger Audi på niveau med sidste års afsætning, mens re­sten af Europa er en anelse svagere (-2,4 %) og i USA blev tilbage­gangen på -5,8 %.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.