Med en mar­keds­andel på 14 % ind­tog Peu­geot i juni må­ned for før­­ste gang i me­re end et årti 1. plad­sen på salgs­listen i Dan­mark og cemen­terer der­med den po­sitive udvik­ling, der star­tede med intro­duk­ti­o­nen af en ny Boxer i 2006. Det er siden blevet til en gennem­gribende for­nyelse af Peugeots varebilsprogram, der nu som Dan­marks bredeste varebils­program kan tilbyde en varebil i enhver stør­relse til ethvert behov.

Salget af Peugeots varebiler følger den stigende kurve, der startede i 2006 og siden er steget støt fra en samlet markedsandel på 4,7 % i 2006 til en markedsandel på 6,4 % i 2008 og en forventet markeds­andel i 2009 på knap 9 %. Kigger man på tallene for første halvår ligger Peugeot på en samlet 3. plads, hvilket er et spring fremad på 4 pladser i forhold til sidste års 7. plads i samme periode.

Den positive udvikling skyldes det moderne og teknologisk stærke model­program, men også bredden i modelprogrammet, hvilket un­derstreges af, at Peugeots to bedst sælgende modeller ligger i hver sin ende af skalaen: Den store og alsidige Peugeot Boxer og den lille handy Peugeot Bipper.


annonce - klik på logo
Klik her og gå til Skomøs hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Peugeot Boxer fås i 4 forskellige længder og 3 forskellige højder og kan rumme op til 17 m3. Den markerede sig i juni måned som den bedst sæl­gende model i Danmark med 102 solgte eksemplarer og er således et godt eksempel på, at det er de traditionelle kassevogne, som pt. har kun­dernes interesse.

Peugeot Bipper er ikke blot en handy og fleksibel lille varebil, der behæn­digt finder vej i byens tætte trafik og snævre gader. Selvom Bipper er kom­pakt, kan den rumme helt op til 2,8 m3 og har en nyt­telast på op til 610 kg. Med et brændstofforbrug på op til 22,7 km/l og en CO2-udledning på 116 g pr. km, sikrer Bipper både ”value for money” og miljøbevidsthed.

Salgstallene det første halvår understreger, at Peugeot Bippers kva­liteter har overbevist kunderne. Den er solgt i 152 eksemplarer, hvil­ket er ligeså meget som dens ”søster-modeller” Fiorino og Nemo tilsammen.