Med en markedsandel på 14 % indtog Peugeot i juni måned for første gang i mere end et årti 1. pladsen på salgslisten i Danmark og cementerer dermed den positive udvikling, der startede med introduktionen af en ny Boxer i 2006. Det er siden blevet til en gennemgribende fornyelse af Peugeots varebilsprogram, der nu som Danmarks bredeste varebilsprogram kan tilbyde en varebil i enhver størrelse til ethvert behov.
Salget af Peugeots varebiler følger den stigende kurve, der startede i 2006 og siden er steget støt fra en samlet markedsandel på 4,7 % i 2006 til en markedsandel på 6,4 % i 2008 og en forventet markedsandel i 2009 på knap 9 %. Kigger man på tallene for første halvår ligger Peugeot på en samlet 3. plads, hvilket er et spring fremad på 4 pladser i forhold til sidste års 7. plads i samme periode.
Den positive udvikling skyldes det moderne og teknologisk stærke modelprogram, men også bredden i modelprogrammet, hvilket understreges af, at Peugeots to bedst sælgende modeller ligger i hver sin ende af skalaen: Den store og alsidige Peugeot Boxer og den lille handy Peugeot Bipper.
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
Peugeot Boxer fås i 4 forskellige længder og 3 forskellige højder og kan rumme op til 17 m3. Den markerede sig i juni måned som den bedst sælgende model i Danmark med 102 solgte eksemplarer og er således et godt eksempel på, at det er de traditionelle kassevogne, som pt. har kundernes interesse.
Peugeot Bipper er ikke blot en handy og fleksibel lille varebil, der behændigt finder vej i byens tætte trafik og snævre gader. Selvom Bipper er kompakt, kan den rumme helt op til 2,8 m3 og har en nyttelast på op til 610 kg. Med et brændstofforbrug på op til 22,7 km/l og en CO2-udledning på 116 g pr. km, sikrer Bipper både ”value for money” og miljøbevidsthed.
Salgstallene det første halvår understreger, at Peugeot Bippers kvaliteter har overbevist kunderne. Den er solgt i 152 eksemplarer, hvilket er ligeså meget som dens ”søster-modeller” Fiorino og Nemo tilsammen.