Den nye Fiat 500, som ses mere og mere i gade­bil­ledet, har fået en ny ver­si­on, idet fa­bri­kan­ten har forsynet den lille "1957" model med et stoftag. Og han be­nytter sam­tidig nyhe­den til at intro­du­cere flere tek­ni­ske forbed­rin­ger og tilføjer et lille C efter 500.

 


annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Det er ikke mange karosseritekniske detaljer, som er ændret på den nye Cabrio i forhold til limousinen. Tag­konstruktionen er forstærket fortil i forbindelse med at frontruden er øget i størrelse. Det giver for­sædepas­sager og fører et bedre udsyn, mens ruden bagtil er ble­vet en anelse mere rundere i formen.

Modellen fås med tre forskellige farver stoftag, som kan åbnes enten manuelt eller elektrisk. Er taget nede danner det bagtil en lille spoi­ler, der ved en fart på 60 km/t forsvinder helt ned i karossen.

Bagagerummet er på 182 liter - et tal der er næsten identisk med ba­gagerummet på limousinen.

Og som noget nyt er det første gang man oplever Bi-Xenon-lygter i dette lille seg­­ment. For at sikre den personlige smag kan man vælge mel­lem 9 forskellige let­metalfælge, mens man indvendigt seri­e­mæs­sigt får sæder med kom­­bineret stof/læder. Ønsker man ægte læder over hele linjen er det mod merpris.

Fiat 500C leveres med Euro-5 motorer: Du har valget mellem en 1.2 liters 8V benziner på 69 hk, en 100 hestes 1.4 liters 16V motor og endelig en 1.3 liters Multijet 16V Turbodiesel på 75 hk.