Den nye Fiat 500, som ses mere og mere i gadebilledet, har fået en ny version, idet fabrikanten har forsynet den lille "1957" model med et stoftag. Og han benytter samtidig nyheden til at introducere flere tekniske forbedringer og tilføjer et lille C efter 500.
annonce - klik på logo
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.
Det er ikke mange karosseritekniske detaljer, som er ændret på den nye Cabrio i forhold til limousinen. Tagkonstruktionen er forstærket fortil i forbindelse med at frontruden er øget i størrelse. Det giver forsædepassager og fører et bedre udsyn, mens ruden bagtil er blevet en anelse mere rundere i formen.
Modellen fås med tre forskellige farver stoftag, som kan åbnes enten manuelt eller elektrisk. Er taget nede danner det bagtil en lille spoiler, der ved en fart på 60 km/t forsvinder helt ned i karossen.
Bagagerummet er på 182 liter - et tal der er næsten identisk med bagagerummet på limousinen.
Og som noget nyt er det første gang man oplever Bi-Xenon-lygter i dette lille segment. For at sikre den personlige smag kan man vælge mellem 9 forskellige letmetalfælge, mens man indvendigt seriemæssigt får sæder med kombineret stof/læder. Ønsker man ægte læder over hele linjen er det mod merpris.
Fiat 500C leveres med Euro-5 motorer: Du har valget mellem en 1.2 liters 8V benziner på 69 hk, en 100 hestes 1.4 liters 16V motor og endelig en 1.3 liters Multijet 16V Turbodiesel på 75 hk.