Forfra kan Insignia OPC genkendes på to lodrette luftindtag under forlygterne. Efter som­meren sen­der Opel en OPC ver­sion af Insignia på gaden med 325 hk og en accelerationstid fra 0-100 km/t på seks sekun­der.

Opel viser nu OPC versionen af Insignia, der bliver den hidtil hur­tig­ste udgave af bilen med 325 hk og et drejnings­moment på 400 Nm.  Insig­nia OPC vises for offent­ligheden for første gang på bilud­stillingen i Barcelona den 7. maj. OPC er forkortelsen for Opel Performance Center, der er Opels afdeling for de særligt sportslige biler. Hjertet i Opel Insig­nia OPC er en særlig version af den vel­kend­te 2,8 V6 turbo, der normalt yder 260 hk i Insignia, men som i OPC ver­sio­nen har gennem­gået for­skellige bearbejdninger. Opels ingeniører har gjort meget for at sikre en særlig attraktiv motorlyd til Insignia OPC, der af samme grund har fået nyt udstødnings­sy­stem med mindre modtryk og nyudviklede lyddæm­pere.

Insignia OPC findes med seks trins manuel gearkasse og i alle ka­ros­serivarianter – også som Sports Tourer. Topfarten er begræn­set til 250 km/t og accelerationen fra 0-100 km/t kan klares på seks sekunder.

Topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t. Accelerationen fra 0-100 km/t kan klares på seks sekunder. Undervognen på Insig­nia OPC er raffi­neret yderligere i forhold til stan­dard­versio­nerne, og bilen står 10 mm lavere end Insignia V6. Mecha­tronic chas­siset er udstyret med ny foraksel og high perfor­mance Mc­Pherson fjederben, der giver øget præcision i styringen og i under­vognen. Den aktive FlexRide undervogn, hvor man nor­malt kan vælge mellem Tour og Sport eller blot beholde standard­indstillingen som er et kompromis mellem de to, er på Insignia OPC afløst af en FlexRide undervogn med tre forskellige sport indstil­linger: standard med en høj grad af kørekomfort, almindelig Sports indstilling og en OPC indstilling til kompromisløs kørsel for eksem­pel på bane. 

En særlig tilpasset udgave af det adaptive 4x4 firehjulstræk med elektronisk spærredifferentiale ved baghjulene (eLSD) er standard­udstyr på Insignia OPC, der også har fået kraftige Brembo bremser med 355 mm skiver ved forhjulene. 

Designmæssigt kan Insignia OPC genkendes forfra på to store lodrette luftindtag og bagfra ved to integrerede udstødningsrør. Bilen kommer standard med 19” alu-fælge og dæk i størrelsen 245/40. Som ekstra­udstyr kan Insignia OPC leveres med nye 20” alu-fælge og dæk i størrelsen 255/35.

Indvendig har Insignia OPC Recaro sæder, OPC rat med flad bund og OPC instrumentgrafik.  

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.