Skoda Superb TwindoorŠkoda Autos salg steg med 7,1 % sammenlignet med salget i 2007.
Der blev i alt solgt 674,530 biler, som er en ny epoke­gø­rende rekord for Škoda.

Stigningen er i høj grad styret af det kinesiske marked og ind­sat­sen i den østlige del af Europa. Men og­så de Vesteuropæiske markeder leve­rede ovenud gode resultater. Til trods for at markedet i Vesteu­ropa faldt med 8,4 %, lykkedes det Škoda at erobre markedsandele til nu at dække 2,3 % af dette vigtige marked.

Škodas salg i Østeuropa steg med 30,1 % og nåede 123.600 biler. Det mest dynamiske marked i denne del af Europa var så ubetinget det rus­siske, hvor Škoda solgte godt 50.000 biler svarende til en voldsom vækst på 84,2 % i forhold til 2007.

59.000 biler kom ud på det kinesiske marked i 2008, hvilket er 117 % mere end i 2007. Et andet vigtigt marked for Škoda er Indien, som stod for en vækstrate på hele 31,9 %, og 16.000 indere blev således Škoda-ejere i 2008.


annonce - klik på logo
Arcurio - Oldtimere i særklasse

ÅRETS GAVEIDÉ:

En ægte håndfremstillet Oldtimer fra arcurio - helt i særklasse - fremstillet af 3-4 forskellige træsorter i størrel­sesforholdet 1:12.

Meget anvendelig til runde fødselsdage, svendegave, jubilæer, julegave, vandrepokal, præ­mie til åbent hus og mange andre begivenheder, der skal fejres på en særlig og meget personlig måde.

www.arcurio.dk

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante emailadresse og send samtidig en lille hilsen.


Tyskland er fortsat Škodas stærkeste marked i Vesteuropa. Mar­keds­andelen steg til 3,9 % i 2008 set i lyset af et fald i markedet på 1,8 %. Tyske kunder registrerede 121.000 biler i 2008 - en vækst på 2 %.

Med et salg på 345.000 biler eller 11,3 % flere Octavia end i 2007 er Octavia fortsat den vigtigste model for Škoda.

Fabia salget steg også betragteligt, idet 246.500 Fabia - svarende til en 5,9 % stigning - nåede kunderne på alle de markeder, Škoda er repræ­sen­teret.

Den nye Superb op­nå­ede den største pro­centuelle vækst med en stigning på 24,9 %. 25.600 nye Superb kom på vejene i introduk­tionsåret. Škodas flek­sible og funktionelle MPV Roomster blev fore­trukket af 57.500 kun­der.

Škoda blev i 2008 det 8. største bilmærke i Danmark, og Fabia blev den næstmest solgte bil. Škoda markedsfører modellerne Fabia, Octavia, Roomster og Superb. Alle modeller fås også som van på gule plader.