Den nye Renault Megané, der får Danmarks- premiere den 24. januar, har netop opnået de maksimale 37 point og fem stjerner i EuroNCAP kollisionstesten.  Ny Megané  er dermed dokumenteret sikrere end konkurrenterne VW Golf, Peugeot 308 og Fiat Bravo.Med 37 ud af 37 muli­ge point i Euro­NCAP’s kol­lisions­test kan Me­gané med rette ka­rak­teriseres som det sik­reste valg.

Den nye Renault Me­gané, der får Dan­marks-premi­ere i weekenden den 24.-25. januar, har fået de bedste anbefa­linger med på vejen. I den net­op offent­liggjorte EuroNCAP kollisiontest scorer den nye Me­gané maksimale 37 point ud af 37 mulige. Dermed er Megané den bil, der sammen med Nis­san Quasqai, kan smykke sig med titlen, som den sikreste bil nogen­sinde testet i EuroNCAP’s nu 11 årige historie. Og det med bedre resultat, end de åbentlyse Megané konkurrenter som Peugeot 308, VW Golf og Fiat Bravo.

Resultatet af kollisionstesten underbygger Renaults ry og tradition som et bilmærke, der fokuserer massivt på sikkerhed. Renault er så­ledes den ene­ste bilproducent med hele 11 biler med de maksi­male fem stjerner. Renault kan derfor - uden at ryste på hånden - kalde sig for det sikreste bilmærke i verden.

Det flotte resultat var ventet hos Renault, der i den nye Megané har bygget videre på erfaringerne fra blandt andet den nye Renault La­guna. En bil, der sidste år, også fik de maksimale fem stjerner i ko­l­lisionstesten.

Den nye Megané er som standard udstyret med ESP og seks air­bags, samt sele­huske­re på alle pladser. Sik­ker­hedsselerne er ud­sty­ret med dobbelte for­strammere, så pres­set på over­krop­pen i tilfælde af en kol­lision bliver reduceret mest muligt. Desuden er den nye Me­gané udstyret med dobbelte kamrede airbags, der udløses og op­pustes med forskellig styrke og hårdhed, alt efter hvor kraftig en kol­lision, der er tale om.

Blandt de mest alvorlige kollsioner er de, der sker ved en påkørsel fra siden. Den type kolli­sion har man specielt fokuseret på i udviklin­gen den nye Megané, der er udstyret med dobbelte sidekollisions­sensorer. De sikrer, at bilens sideairbags udløses dobbelt så hurtigt som den tidligere Megané. Sammen med en helt ny type kraftigere gardinairbags sikres, at passagererens hovedbeskyttelse er forbed­ret med 30 procent.

Hos Renault glæder man sig naturligvis over resultatet i EuroNCAP testen. ”Med den nye Megané lancerer vi ikke alene den flotteste og bedste Megané nogensinde. Det er nu også dokumenteret, at det er den sikreste bil overhovedet”, siger pressechef Søren Hyltoft.

 

Renaults 5-stjernede historie

  • Ny Mégane  5 stjerner (2008)
  • Koleos  5 stjerner (2008)
  • Laguna III  5 stjerner (2007)
  • Clio III  5 stjerner (2005)
  • Mégane Cabriolet 5 stjerner (2004), først med 5 stjerner i sin kategori
  • Modus  5 stjerner (2004), først med 5 stjerner i sin kategori
  • Scénic II  5 stjerner (2003), først med 5 stjerner i segmentet
  • Espace IV  5 stjerner (2003)
  • Mégane II  5 stjerner (2002), først med 5 stjerner i C- segmentet
  • Vel Satis   5 stjerner (2002 og 2005)
  • Laguna II  5 stjerner (2001 og  2003), første bil med fem stjerner
annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.