Mercedes og BMW er de mest værdifulde tyske mærker.
Det beretter markedsforskningsinstitutet European Brand fra Wien. I flge instituttet har Mercedes en markedsværdi på 21 milliarder euro, mens BMW i München har en samlet værdi på 20 milliarder euro. Dermed ligger de to ærkerivaler næsten side om side.
Begge automolbilfabrikanter må dog vige pladsen for andre, for deres placering på en europæiske arena er "kun" som nr. 6 og 7.
Finske Nokia er det europæiske mærke, der har den største værdi - angivet til 38 milliarder euro.
Men instituttet slår fast, at Tyskland er den førende nation i Europa, for i alt 15 ud af top 50-hitlisten stammer fra Tyskland, herunder de mest værdifulde mærkeforetagender inden for automobilbranchen, siger Gerhard Hrebicek - chef for mærkeinstituttet.
Analysen er foretaget via 3.000 markedsforespørgsler i over 24 lande og flere forskellige parametre indgår i analysen: branchen, trends, markedspotentiale og omsætningen.