Honda løf­ter nu slø­ret for navnet på koncept versionen af deres nye ”Affor­dable Hy­brid” navnet bliver ”Insight”. Bilen vises første gang på Paris Motorshow. Den nye dedikerede hybrid­model vil blive ud­stillet sammen med FCX Clarity (brænd­selscelle bilen som kan leases i USA netop nu) og den nye CR-Z som er Honda’s sports hybrid­koncept model. Sammen skal disse 3 vise Honda’s engagement til at udvikle mere miljøvenlige trans­portmidler.

Honda har altid set hybridteknologien som vejen til fremtiden hvor biler med brændselscelleteknologi kommer til at spille en afgørende rolle. Den nye Insight har et stillink som afspejler FCX Clarity, begge biler er formet til at maksimere effektiviteten af deres motordrivkraft.

Insight koncept bilen giver et godt billede af designretningen på den produktionsversion som vi i 2009 vil kunne finde på det danske mar­ked, til en yderst attraktiv pris. Fra denne unikke markeds position vil Insight gøre hybrid teknologien tilgængelig for en ny generation af danske kun­der.

Insight foran FCX Clarity og CR-ZHonda Insight vil have stor fordel i den bety­­delige prisreduktion i bilens ”Intergrated Motor Assist” (IMA) komponenter, hvilket resulte­rer i den mest ”affor­dable” hybrid bil til dato. Den nye In­sight vil blive tilbudt som en 5-dørs hatch­back med plads til 5 passagerer og er bygget på en helt ny platform. Ingeniørerne har placeret batteripak­ken under bagage­rummet hvilket giver Insight både et lavt tyngde­punkt og den nor­male praktiske anvendelse af en Hatchback.


annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.


Insight vil forbinde forskellige teknologier, inklusiv en funktion som skal assistere kunderne til at opnå en brændstofbesparelse i den faktiske hverdags kørsel. Den nye hybrid skal produceres på Honda’s Suzuka fabrik i Japan som fornyligt har udvidet deres hybrid produk­tionslinie. 

”Den originale Honda Insight blev lanceret i 1999 og var en Pioneer for hybrid teknologien i Europa og er stadig et ikon symbol for Hon­da’s miljøengagement” sagde Takeo Fukui, Honda Motor Co., Ltd. CEO. ”Denne nye hybrid vil også give genlyd fordi at vi nu kan tilbyde en affordable hybrid til et større segment af kunder som ønsker ene­stående brændstoføkonomi samt stor køreglæde.”

Den nye Insight er kulminationen af 2 årtier med hybridresearch og udvikling af hybridteknologien. Insight vil blive produceret og solgt fra første halvdel af 2009.