Renault Clio III er den bedst sælgende Renault, men også Renault Laguna og Renault Magane sælger godt. Især med den ultraøkonomiske 1,5 dieselmotor.Fra en for­sigtig start i begyn­del­sen af året op­le­ver Re­nault Dan­mark nu en kon­stant vækst i salget af biler måned for må­ned.

Selv om der stadig er et stykke vej til mål­sæt­nin­gen om en mar­keds­andel på 3,0 procent af nyvogns­salget i 2008, oplever Renault Dan­mark en stabil frem­gang i salget af nye per­son­biler. Frem til midten af august er der således indregistreret næsten 2000 nye Renault. Og der er grund til at tro, at væksten fort­sæt­ter.

 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.


”Den første måned i 2008 havde vi blot en markedsandel på 1,43 pro­­cent. Men siden er det gået fremad måned for måned. Medio au­gust var den steget til 2,58 procent, og der er grund til at tro, at væk­sten fortsætter i endnu hurtigere tempo”, siger pressechef Søren Hyltoft fra Renault.

Clio III på vej frem
Bag tallene gemmer der sig nogle interessante udviklinger. ”Kigger vi på salgstallene for 2007 kan vi se, at Clio II solgte rigtig godt. Sidste år stod Clio II for næsten 1200 solgte biler, mens der på det nærme­ste ikke blev solgt en eneste Clio III. Kombinationen af massiv mar­kedsføring og store prisfald har gjort, at Clio III nu sælger langt mere end Clio II, og den udvik­ling synes at tage fart”, siger Søren Hyltoft.

Det er især de små økominiske dieselmotorer, der skubber salget frem. Mere end halvdelen af alle solgte Renault er således med die­selmotor, og her trækker den ultraøkonomiske 1,5 dCi det store læs. Introduktionen af 1,5 dCi i eksempelvis Renault Megane er årsagen til, at det faktisk stadig er en meget populær model.

Megane holder skansen
enault Megane”Til trods for at Re­nault Megane snart afløses af en helt ny model, holder vi om­trent samme salgs­tal på den som sidste år. Her er en af årsa­gerne, at vi nu tilby­der den med 1,5 dCi motor, og det er popu­lært. Årets første syv måneder blev der således solgt ikke færre end 200 Me­gane med den lille dieselmotor, hvilket udgør næsten halvde­len af salget”, siger Søren Hyltoft.

Også i afdelingen for store biler er der gang i salget. Den store Espa­ce, der oplevede prisfald på op til 135.000 kroner efter årsskiftet, er trods et vanskeligt marked kommet fint med. Til dato er der solgt 65 Espace mod blot 16 sidste år.

Diesel meget populært
Renaults store sats­ning på jobbilmarkedet - Laguna er stille og roligt også ved at posi­tionere sig som en populær bil. Igen her er det tyde­ligt, at det er die­selversionerne, som kunderne naturligt nok har fattet interesse for. Ud af 429 solgte Laguna er hele 186 styks med 110 hk dieselmotor.

Hos Renault forventer man endnu mere gang i salget i efteråret, og det er der en speciel god grund til. ”Indtil nu har vi haft problemer med at levere biler med den lille 1,5 dieselmotor. Årsagen er den enkle, at det er den motor, der er enorm efterspørgsel efter i hele europa, og en motor, der er at finde i alle vores biler, på nær Espace. Fabrikken har nu øget produk­tionskapaciteten på 1,5 dCi, hvilket gør, at de leveringsproblemer vi indtil nu har haft, er løst. Det bety­der, at kunderne får langt kortere ventetid på deres nye bil, og vi er meget optimistiske med hensyn til den fortsatte fremgang for Re­nault i Danmark”, siger pressechef Søren Hyltoft.