Michel Nykjær var dagens hurtigstkørende på Jyllandsringen, men det glippede for ham at få  en førsteplads med hjem.Blev skub­bet af i fi­na­len, men lover re­van­che i Copen­ha­gen GP om tre uger.

Den regerende DTC-mester Michel Nykjær viste storform i sin BMW 320 Si i weeken­dens Bosch GP Dan­mark: Han blev nr. 2 i tidtag­nin­gen, nr. 2 i første løb, nr. 3 i andet løb efter at have kørt sig op fra en 7. plads, men så i finalen, hvor han startede toer med udsigt til en topplacering, blev han kørt af banen efter et hårdt sammenstød med Michael Outzen i Chevrolet og måtte udgå.

"En af de to Chevrolet''er og jeg rammer hinanden i, hvad jeg vil kal­de et hændeligt uheld," siger Michel Nykjær. "Det var drønær­ger­ligt, for jeg var hurtigst af alle hele weekenden, jeg fik bare ikke alt ud af det. Men nu har vi farten og skal bare vinde nogle løb. Jeg er faktisk lidt nede over ikke at have vundet i dag, men det må så komme næ­ste gang," lyder DTC-meste­rens vurdering.

Selv om Michel Nykjær således mistede en topplacering, bevarede han sin femteplads i den samlede stilling i DTC.

Kristian Poulsens blev kørt af banen to gange, men i andet løb kørte han sig op fra bagest i feltet til en ottendeplads.For de tre andre kørere i Poulsen Motorsport blev Bosch GP Danmark en sur dag, helt speci­elt for teamejer Kristian Poulsen, der blev kørt af banen i to af dagens tre løb og til overflod fik totalskadet sin bil helt uden skyld:

"I tredje løb ramte Kasper Jensen mig ret hårdt bagi og skub­bede mig rundt, så jeg holdt i sandkassen for enden af langsiden, et me­get farligt sted. Alligevel var der ingen safety car, men kun gult flag, og nogle få omgange senere under grønt flag blev min bil smadret totalt under et sammenstød mellem Robert Schlünssen og Tom Pedersen," fortæller en skuffet Kristian Poulsen.

Og han tilføjer: "Jeg er ikke den, der kritiserer dommerne i tide og utide, men jeg synes, dommerne er under al kritik i denne sag. Det er helt grotesk, at vi nu skal hjem og genopbygge en totalskadet bil, fordi den ikke kunne få lov at blive flyttet. Og tænk så også på den personlige risiko, der er, når en bil holder sådan et sted," siger Kri­stian Poulsen.

Dagens eneste positive begivenhed for Kristian Poulsen var andet løb, hvor han havde en god opkørsel og blev otter efter at have star­tet bagest.

Jesper Sylvest kørte sig frem til en 10. plads i finalen, men satser på at gøre det endnu bedre, når DTC-serien gæster Københavnsområdet i starten af september.Jesper Sylvest havde heller ikke en god dag, selv om han dog fik en hel bil med hjem på nær en frontspoiler:

"Vi fandt aldrig helt speed''en i dag, men i finalen blev jeg dog tier efter at være startet som nr. 16. Nu har vi to testdage på Sturup Raceway inden næste løb der, og så vil jeg prøve at køre med et setup meget tæt på Michels, så håber jeg, det kommer til at virke bedre," fortalte en ikke helt lykkelig Jesper Sylvest.

Bosch GP Danmark blev ikke Emmet O''Briens bedste DTC-løb til dato, men her har han bragt sig foran teamkammeraten Jesper Sylvest.Endelig blev det heller ikke en solskinsdag for Poulsen Motorsports irske kører Emmet O'Brien. I warm up inden løbet viste han sit po­ten­tiale ved at være ottendehurtigst, men alle hans tre løb var præ­get af uheld under de hårde nærkampe, der blandt andet kostede en punktering. Placerin­ger som nr. 17, 14 og 12 er ikke tilfredsstillende for en kører med hans talent.

"Not a perfect day," vurderer Emmet O'Brien. "Nu vil jeg sammen med min rådgiver Kurt Thiim analysere, hvordan vi kan omsætte min gode fart til bedre resultater i løbene," siger den irske kører.

Næste løb i DTC er Copenhagen Racing GP på den skånske bane Stu­rup Raceway kun 45 minutters kørsel fra Københavns Rådhus­plads. Det er den 7. september, hvor Poulsen Motorsport har som erklæret mål at hjælpe Michel Nykjær til en plads øverst på podiet i mindst et af de tre løb.