Renault fejrer i år sit 25. års jubilæum som eksklusiv partner med filmfestivalen i Cannes. 100 eksemplarer af blandt andet luksusbilen Vel Satis fragter de kendte til og fra de røde løbere ved biografsalene.
Siden 1983 er filmfestivalen i Cannes og Renault gået hånd i hånd, med Renault som fast sponsor af luksuriøs transport til de mange kendte.
I 1983 var der blot 15 Renault biler til at servicere de mange stjerner, men i år når antallet op på 100 biler. Gennem årene har der været en række forskellige ”modeller” på podiet. Blandt andet en speciel udgave af Renault Safrane kaldet ” Palme d’Or” En bil, der i 1993 blev designet for at fejre partnerskabets 10. års jubilæum.
Renaults partnerskab med filmverdenen går langt tilbage. Allerede et år efter at Renault blev dannet i 1898 ”optrådte” Louis Renaults Voiturette på film. Og Renault har optrådt i film siden dengang for snart 110 år siden.
Senest har en Renault Vel Satis og en Renault Espace haft en fremtrædende rolle i filmen Rush Hour III. Især i Frankrig arbejder Renault tæt sammen med tv og filmselskaber gennem en aktiv sponsor og product placement politik.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.