Audi har opfrisket bå­de A3 og A3 Sport­back gennem et mere for­finet de­sign, mere tek­nik med bl.a. den nye 7-gears DSG-gear­kasse med dobbelt-kob­ling samt me­re udstyr. Og så er det muligt at an­skaffe sig top­mo­dellen med 265 hk i sport­back-udgaven.

Designmæssigt er der tale om ændringer ved front­klap­pen, kofan­gerne, der er mere dynamiske og en ændret detalje ved forlygterne, der har fået kørelys til dagtimerne.

Bagtil er kofanger og lygter ligeledes modi­fi­­­ceret, og den tre-dørs model har fået en ændret bagklap med en ny lyskant. Den alminde­lige A3 er der­med vokset med 2,5 cm til i alt 425 cm mens Sport­back-versionen behol­der sine mål.

Indvendigt finder man nu alumini­umsoptik ved luftdyserne og ved mid­terkonsollen, nye kontakter, mo­difice­rede instru­men­ter og ende­lig en ny anvisning om i hvilket gear man an­befaler, du kører - en detalje du finder via køre­computeren.

Motorpaletten om­fatter fortsat 8 for­skellige muligheder: 5 benzin­ver­sioner og 3 die­selversioner med ydelser i intervallet 102 hk til 265 hk. Som noget nyt kan man få 1.6 liters motoren modificeret til an­ven­­delse af etha­nol E85.

Den mest økonomiske model er 1.9 liters dieseludgaven på 105 hk, der efter fabrik­kens oplysninger kører 22,2 km/l. I det hele taget har Audi forstået at forbedre brændstoføkonomien på samtlige model­ler, så forbruget er reduceret med op til 15 %.

En anden nyhed er den adaptivt arbej­dende stød­dæmper­regulering ved navn "magnetic ride." Her vælger føreren af bilen mellem "nor­mal" og "sport." Denne feature leveres til den 160 hk store benzin­version samt til den 2.0 liters dieselversion. Og af flere nyheder kan nævnes, at man nu kan tilkøbe kurvelys, P-system for og bag samt en P-assistent med en halvautomatisk parkering.

annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.