Først var det Clio III, hvor diesel og benzinversionerne kom til at koste det samme. Nu gælder det samme specielle tilbud på Megane, Scenic og Grand Scenic. Dieselversionerne er i kampagneperioden faldet med op til 25.000 kroner.Renault udvider die­sel­tilbud til flere mo­del­ler.  

Først var det Renault Clio III, hvor der blev frit valg mellem benzin og diesel til samme pris. Nu følger Renault op og tilbyder samme unikke mulighed på Megane, Scenic og Grand Scenic.

Renault Danmark sætter med et nyt tiltag en tyk streg under, at det fran­ske mærke er på vej tilbage som en vigtig aktør på det danske bilmarked. Det gør man ikke alene ved at sende fem nye modeller på gaden indenfor fem måneder, men også ved at tænke anderledes.

Det første tegn på det var, da Renault introducerede ens pris på Renault Clio diesel og benzin. Og nu går Renault endnu videre. Frem til 30. april gælder det samme tilbud nemlig på de attraktive modeller Megane Tou­ring, Scenic og Grand Scenic. Konkret betyder det, at der kan være be­sparelser på helt op til 25.000 kroner på dieselbilerne.

”Det kan godt være, at dieselolien er steget på det seneste, men med vores nye tiltag, er der bestemt ingen grund til at fravælge die­sel, hvis man er på jagt efter en ny bil. Frem til 30. april er prisen for at købe benzin og dieselbil nemlig den samme hos Renault”, siger pressechef Søren Hyltoft og præciserer;

” Vi har oplevet en enorm efterspørgsel efter vores Clio III diesel, og vi håber, at de danske bilkøbere tager lige så godt imod vores nye tilbuds­kampagne, der også giver ens priser mellem benzin og diesel på de populære modeller Scenic, Grand Scenic og Megane Touring”, siger Søren Hyltoft.

Konkret betyder det blandt andet, at den populære Renault Scenic, kan fås med 1,9 liters dieselmotor med 131 hk og en brændstof­øko­nomi på 16,7 km/l eller 2.0 liters benzinmotor med 134 hk og en brænd­stoføko­nomi på 12,5 km/l til blot 284.900 kroner. For diesel­variantens vedkom­mende er det en besparelse på hele 25.000 kro­ner.

Til den pris skulle man så tro, at der manglede en masse udstyr, men sådan er det ikke. Seks airbags, klimaanlæg, ESP aktive nakkestøtter og kørecomputer er standard i selv den billigste version. For diesel­variantens vedkom­mende er dieselpartikelfilter standard. Ønsker man Grand Scenic med samme udstyrsniveau begynder priserne ved 299.000 kroner. Igen samme pris for benzin og diesel, og igen en besparelse på 25.000 kroner. Også den har dieselpartikelfilter stan­dard.

Renault Megane Touring, der er en særdeles godt sælgende station­car, er også værd at kigge nærmere på for den pladskrævende fami­lie. Her står valget blandt andet mellem en 1,5 liters dieselmotor, der kører hele 22,2 km/l og så en 1,6 liters benzinmotor, der klarer 14,3 km/l. Begge koster nu fra 229.000 kroner.

”Vores kampagne er ikke blot en priskampagne. Det er også en kam­pagne, der skal sætte fokus på, at når man taler dieselmotorer, så er Renault blandt de allerbedste. Ikke alene er vi kendt for  styrke og hold­bar­hed. Renaults dieselmotorer er også kendetegnet ved et sær­deles lavt brændstofforbrug, og det håber vi, at vi med denne kampagne kan få endnu mere fokus på”, siger pressechef Søren Hyltoft.  

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.