Cadillac står for de­sign og innovation på bilud­stillingen i Gene­ve.

To nye produktions-modeller og et par frem­adsynede kon­cepter er den dri­ven­de kraft bag Ca­dillacs produkt-renæs­san­ce. 

  • CTS-V – det ultimative udtryk på Cadillacs præstationer, udsøgt luksus og design
  • Escalade Hybrid – det første hybrid fremdrift system monteret på en stor luksus SUV, der giver mere end 50% brændstofbespa­relse ved bykørsel
  • Provoq Concept – en brændstoffri, hydrogendrevet vision af fremtidig luksuskørsel
  • CTS Coupe Concept – en hyldest til Cadillacs legendariske design i form af en personlig og udtryksfuld sports coupe

GENEVE – Cadillac accelererer ind i 2008 med nyheder som fremhæ­ver mærkets dramatiske design og innovative præstations-teknologi. På biludstillingen vil Cadillac CTS-V og Escalade Hybrid såvel som Pro­voq Concept og CTS Coupe Concept blive præsenteret. ”Disse 4 biler viser tydeligt tre afgørende elementer på Cadillac modellerne – dra­matisk design, ypperlige præstationer og avanceret teknologi” udta­ler Jim Taylor, Cadillac general manager.


annonce - klik på logo
Arcurio - Oldtimere i særklasse

ÅRETS GAVEIDÉ:

En ægte håndfremstillet Oldtimer fra arcurio - helt i særklasse - fremstillet af 3-4 forskellige træsorter i størrel­sesforholdet 1:12.

Meget anvendelig til runde fødselsdage, svendegave, jubilæer, julegave, vandrepokal, præ­mie til åbent hus og mange andre begivenheder, der skal fejres på en særlig og meget personlig måde.

www.arcurio.dk

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du me­ner, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante emailadresse og send samtidig en lille hilsen.


Cadillac CTS-V
Den helt nye CTS-V kombinerer elite racerbilernes præstationer med ro og elegance som en prestige luksus sedan. Som en del af Cadil­lacs aner­kendte V-Serie af højt ydende modeller yder CTS-V ca. 500 hk (410kW) via en ny 6.2L kompressor V-8 motor. CTS-V er ikke kun kraftfuld, på CTS-V er der også en lang liste over teknologiske og designmæssige forbed­ringer såsom Magnetic Ride Control, automa­tisk transmission med rat skift, et ”industry-first” Performance Trac­tion Management program lånt fra førsteklasses racing-teams. Den­ne teknologi anvender en avanceret elektronik til at styre motorens drejningsmoment for optimal trækkraft under acceleration. I situa­tioner så som fra at holde stille eller ved fra­kørsel fra kurver, regule­rer Performance Traction Management drej­ningsmomentet for bedst mulig igangsætning.

CTS-V understreger Cadillacs velkendte design både indvendig og ud­vendig. V-Serien har alle elementer på en CTS sport sedan kabine samtidig med udstyr som Recaro sæder. For at understøtte Cadillacs globale ekspansion er det planlagt, at CTS-V vil blive lanceret uden­for Nordamerika fra 4. kvartal 2008.

Cadillac Escalade Hybrid
Escalade Hybrid er verdens første brændstofbesparende 2-Mode hy­brid monteret i en stor luksus SUV. Med en brændstofbesparelse på mere en 50% ved bykørsel betyder det, at kunderne bruger min­dre fossilt brænd­stof og reducerer herved bilens udstødningsgasser sam­tidig med at have fordelene ved en full-size luksus SUV. Den vil kunne fås i USA til sommer og et eventuelt salg i Europa er under overvejelse. Beslutning forventes indenfor få måneder.

Escalades 2-Mode hybrid system yder en stille og pålidelig kraft i en effektiv pakke. Escalade Hybrid fås i en 2WD og 4WD konfiguration og har en trækkapacitet på 2.722 kg på 2WD versionen 2.565 kg på 4WD versionen.

Cadillac Provoq Fuel Cell Concept
Dette koncept gi­ver et kig ind i Cadillacs visi­on på fremtidig luk­sus­trans­port i form af hy­drogen brænd­stofcelle ”crossover” køretøj.  Provoq er en fortsæt­tel­se af GMs løfte om at erstatte brændstoffor­brug i biler gennem avan­ceret teknologi. Ved at anvende GMs bane­brydende E-Flex frem­drift system kom­binerer Provoq den nye femte generation af brændstof­celle systemet med et lithium batteri, der producerer elek­tricitet til en elektrisk dreven bil uden brug af brænd­stof og uden ud­stødnings­gas­ser af nogen art ud over vand. Den femte generation brændstof­celle er halv så stor som dens forgænger og alligevel er den udviklet til at kunne producere mere kraft. Den kan køre 483 km på en opfyld­ning af hydrogen – 450 km på hydrogen og 32 km på batteriets elek­tricitet.

Hvis den kommer i produktion, vil Provoq drives uden brug af en ene­ste dråbe brændstof, og den vil kun udsende vanddampe. Et solar panel integreret i taget sørger bl.a. for strøm til lys i kabinen, audio systemerne m.v. Kofangermonteret strømkontakter sørger for oplad­ning natten over, som bevirker, at bilen kan køre længere.

Cadillac CTS Coupe Concept
CTS Coupe udvider det dramatiske design fra den prisbelønnede CTS sedan med de helt nye skulpturelt designede forskærme. CTS Coupe har en fremtoning frem for nogen anden bil på vejen med dens skråt hældende stil – den har samme aksel­afstand som CTS, men højden er ca. 50 mm lavere og 50 mm kortere i længden. Blandt CTS Coupe Concepts ud­tryksfulde design er der flere elementer, der minder om en omhygge­ligt sleben diamant, specielt set bagfra, bl.a. kromliste over nummer­pladeholderen bag og fordybningerne som udgør den basale form og giver bilen dens karakteristiske udtryk.

Indvendig er der et klassisk 2+2 miljø, som fremhæver CTS Coupes intime følelse. Den har samme håndskåret og håndsyet instrument­panel og cen­ter konsol som CTS, men er udstyret med helt unikke for- og bag­sæder, et konsol der løber mellem for- og bagsæderne og specielt fremstillede dørfyldninger.

Coupe Concept er designet for at imødekomme en række af motorer på det globale luksusmarked inklusiv Cadillacs populære 3.6L direct injection V-6 og en ny 2.9L turbo-diesel, der er under udvikling.