Focus på musikken.

Fords se­neste re­klame­kampagne fokuserer på musikken, når den går i luften på dansk TV fra d. 25. februar.

I et kunst­stykke af mu­si­kalsk op­find­som­hed spiller et orkester sound­­tracket til den nye Ford Focus TV-reklame på instrumenter ude­lukkende konstru­eret af bil-komponenter.

Dette harmoniske mesterstykke er resultatet af to amerikanske kom­po­ni­sters idé om, at tage konceptet af billyde til det ekstreme. Holly­wood film-komponist Craig Richey og New York lyddesigneren Bill Mil­brodt for­vand­lede 21 komponenter fra den nye Ford Focus til musik­instrumenter og hyrede et orkester til at spille på dem.

Milbrodts team skilte en Ford Focus 5-dørs, der lige var kørt af pro­duk­tionsbåndet, ad. "Da vi fik den ind på værkstedet havde den kun kørt omkring 1 km. Vi tog dørene og skærmene af, men karosse­riet var intakt.  Senere hen skar vi de dele ud, vi havde brug for," sagde Bill Milbrodt.

Da orkestret var samlet til optagelsen på Universal Studios i Califor­nien, havde Milbrodts team konstrueret 21 instrumenter. Hver enkelt med et navn, der øjeblikkeligt fortæller om dets oprindelse som f.eks. gearkasse-cello, koblings-guitar, baghjulophængs-violin, skærm-bass, bagklaps-fod­tromme, gear-tamburin og dør-harpe.

Så er spørgsmålet hvordan musik spillet på bil-komponenter lyder? Lyt selv! Oplev kampagnen på TV fra den 25. februar.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.