Focus på musikken.
Fords seneste reklamekampagne fokuserer på musikken, når den går i luften på dansk TV fra d. 25. februar.
I et kunststykke af musikalsk opfindsomhed spiller et orkester soundtracket til den nye Ford Focus TV-reklame på instrumenter udelukkende konstrueret af bil-komponenter.
Dette harmoniske mesterstykke er resultatet af to amerikanske komponisters idé om, at tage konceptet af billyde til det ekstreme. Hollywood film-komponist Craig Richey og New York lyddesigneren Bill Milbrodt forvandlede 21 komponenter fra den nye Ford Focus til musikinstrumenter og hyrede et orkester til at spille på dem.
Milbrodts team skilte en Ford Focus 5-dørs, der lige var kørt af produktionsbåndet, ad. "Da vi fik den ind på værkstedet havde den kun kørt omkring 1 km. Vi tog dørene og skærmene af, men karosseriet var intakt. Senere hen skar vi de dele ud, vi havde brug for," sagde Bill Milbrodt.
Da orkestret var samlet til optagelsen på Universal Studios i Californien, havde Milbrodts team konstrueret 21 instrumenter. Hver enkelt med et navn, der øjeblikkeligt fortæller om dets oprindelse som f.eks. gearkasse-cello, koblings-guitar, baghjulophængs-violin, skærm-bass, bagklaps-fodtromme, gear-tamburin og dør-harpe.
Så er spørgsmålet hvordan musik spillet på bil-komponenter lyder? Lyt selv! Oplev kampagnen på TV fra den 25. februar.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.