Renault LagunaMed et salg på 214.028 biler i no­vem­ber 2007 fort­sætter Renault-koncernen, der omfat­ter Renault, Dacia og Renault Sam­sung Motors, frem­gan­gen.  

I alt steg salget på ver­densplan med 15,5 procent i forhold til året før. I Europa steg salget som helhed med 8,9 pro­cent, mens Frankrig med en stigning på 21,6 procent, Ita­lien med 23,8 procent og Hol­land med 30,3 procent kunne notere sig særdeles gode salgstal.

Dacia LoganDacia mærket fort­sætter ligeledes sit indtog på det euro­pæiske mar­ked. Med en salgsfremgang på 107 procent er Dacia ved at markere sig som et markant mær­ke i Europa, og en vigtig bil for Renault-kon­cernen. Til sommer introduceres i øvrigt Dacia Logan og den 7-per­soners Logan MCV i Danmark.

I Mellem og Sydamerika er der med en stigning på knap 17 procent også slagsfremgang for Renault-koncernen, ligesom man i det øst­europæiske region kunne se tilbage på et år, hvor salgsfremgangen nåede 24,9 pro­cent. Også i Asien og Afrika kan Renault notere sig for en fremgang - her på i alt 14,1 procent.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Blækbutikkens hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.