Med et salg på 214.028 biler i november 2007 fortsætter Renault-koncernen, der omfatter Renault, Dacia og Renault Samsung Motors, fremgangen.
I alt steg salget på verdensplan med 15,5 procent i forhold til året før. I Europa steg salget som helhed med 8,9 procent, mens Frankrig med en stigning på 21,6 procent, Italien med 23,8 procent og Holland med 30,3 procent kunne notere sig særdeles gode salgstal.
Dacia mærket fortsætter ligeledes sit indtog på det europæiske marked. Med en salgsfremgang på 107 procent er Dacia ved at markere sig som et markant mærke i Europa, og en vigtig bil for Renault-koncernen. Til sommer introduceres i øvrigt Dacia Logan og den 7-personers Logan MCV i Danmark.
I Mellem og Sydamerika er der med en stigning på knap 17 procent også slagsfremgang for Renault-koncernen, ligesom man i det østeuropæiske region kunne se tilbage på et år, hvor salgsfremgangen nåede 24,9 procent. Også i Asien og Afrika kan Renault notere sig for en fremgang - her på i alt 14,1 procent.
annonce - klik på logoGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.