Fra 2008 får Volks­wa­gen et nyt slogan, der mar­ke­rer Volks­wagen som det væ­sent­lige bil­mærke – historisk, nu og for fremtiden.
Mærket Volkswagen har sat sit tydelige præg på udvik­lingen op gennem bilens hi­storie.

Det var Volks­wagen der med ”Boblen”, gjorde bilen til hver­mands­eje. ”Boblen” åbnede uane­de vidder for millioner af men­ne­sker ved at gøre dem mobile. ”Boblen” er blevet et ikon i bilens historie.

Det var også Volks­wagen, der med ”Rug­brødet” tilbød en helt ny mobil livsstil op gen­nem 60-erne og 70-erne. ”Rugbrødet” blev sym­bol på tidens fri­hedstrang og en ny livsindstilling.

I 1973 satte oliekri­sen en brat stopper for bil-entusiasmen. Volks­wagens løsning var den første Golf, der kom i 1974 – et helt nyt kapitel blev dermed åbnet. Golf blev en værdig afløser for den le­gendariske ”Boble”. I mellemtiden er der rullet mere end 25 mil­lio­ner Golf fra fabrikken, og Golf lægger i dag navn til en hel bil­klas­se: Golf-klassen.

I dag arbejder Volkswagen for, at alle kan få del i den innovative udvikling. Volkswagens TDI og TSI motorer tilbyder maksimal kraft og minimalt forbrug, og skåner miljøet uden at køreglæden forsvin­der.

Hos Volkswagen arbej­des efter prin­cippet, at der skal tænkes over det umulige, ind­til det bliver muligt! Således opstod den berømte 1-liters bil, der kø­rer 100 km på 0,99 l brænd­stof. Det er sådanne projekter, der inspi­rerer til bestan­digt at forbedre seriemo­del­lerne og lade drøm­me blive til virke­lighed.

Volkswagen tager sit ansvar seriøst. Biler er mere end blot et trans­portmiddel, og med hver eneste model, der ruller fra fabrik­ken, følger der samtidig et stort ansvar. Et ansvar for bilens fører og passagerer og et ansvar for de omgivende samfund. Ud fra den­ne grundindstilling udsprang BlueMotion serien. Med effektive motorer, reducering af vind­modstand og optimering af friktion, har Volkswagen skabt et kon­cept til inspiration for kommende genera­tioner.

Volkswagen tænker på i morgen - allerede i dag. Hos Volkswagen kan der kigges tilba­ge på mange af opfin­delser, som har gjort skrid­tet ind i fremtiden muligt.

Og der udvikles til stadighed nye bane­brydende kon­cepter. Som den nye Up!, der med sin innovative hækmotor skaber et stort rum på lille plads, udleder et minimum af CO2 og demonstrerer mær­kets nye design-filosofi. Volkswagen forsker i bæredygtige brænd­stoffer, der skal muliggøre emmisionsløs kørsel i fremtiden.

Nye veje opstår ikke af gamle ideer. Fremtiden bliver kun så god, som de ideer der ud­klæk­kes i dag.

Hos Volkswagen defi­neres fremtiden og vil derfor være:

Volkswagen
Das Auto.

 

annonce - klik på logo
Alm. Brand Bilkredit

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.