KIA Picanto er bilen til det smarte, stilbevidste publikum. Den kan ses, prøves og købes ved et Åbent Hus arrangement hos de danske KIA forhandlere i weekenden d. 12.-13. januar 2008. Ny smart stilfuld og miljøvenlig ”mini”-bil klar i bu­tik­kerne til åbent hus i weeken­den 12.-13. januar 2008.

Smart, stilfuld og grøn – det er nøgle­ordene bag den nye KIA Pican­to, som introduceres ved et Åbent Hus arrange­ment hos de dan­ske KIA forhandlere i week­enden d. 12.-13. januar – og med grøn he­nvises ikke til farven!

KIA Picanto er nemlig både økonomisk, lavt forurenende og fortsat en lille bil, bare 3,54 meter lang. Derfor fylder den ikke meget i land­skabet – eller bytrafikken. Hér lyser den til gengæld op i kraft af sit nye visuelle udtryk. Den nye Picanto er nemlig designet helt i tråd med det populære ”KIA-look” – det er med til at adskille den nye KIA-mini fra forgængeren og den nye ligner resten af familien. Den nye Picanto er derfor, på samme måde som KIA har opnået kolossal suc­ces med KIA cee’d, klar til at gå rent ind hos det moderne, stilbe­vid­ste danske publikum.

Kort leveringstid
”Vi har arbejdet mål­rettet på at opnå til­strækkelig store leve­rancer af den nye Pi­canto,” fortæller kom­mercielle direktør Mogens Lyngsø, KIA Import Danmark. ”Vi har forud for introduk­tionen solgt ikke færre end 600 biler. Det gav os et klart signal om, at bilen allerede havde smel­tet hjerter hos det danske publikum og det bevir­kede, at vi kunne opnå så stor en leverance, at vi ikke blot kan levere de 600 biler til dem, der alle­rede har købt, men også vil kunne levere med kort leve­ringstid til nye kunder.”

Mere end et facelift
Visuelt er Kia Picanto trådt en generation frem, selvom basisteknik­ken er identisk med forgængeren. Nogen vil kalde det et facelift, men reelt ligger der lidt mere gemt under det nye karrosseri. ESP, for ek­sempel.

”ESP betyder Elektronisk Stabilitets Program,” fortæller Mogens Lyng­sø. ”Det er det system, som hjælper føreren til at redde en kri­tisk situation. ESP hjælper til at stabilisere Picanto’en, hvis man kom­mer ud over skridgrænsen (det sker typisk i en uventet trafiksitua­tion), men ESP hjælper også til at sikre vejgrebet på fugtigt og glat underlag – og bidrager derved til at styre sikkert igennem under alle vejrforhold.”

Dermed er Kia Pi­can­to notorisk en meget sik­ker bil og samtidig også meget øko­no­misk. Dels er købsprisen sær­deles attraktiv (den billig­ste ko­ster blot 94.999 kroner), dels bruger den ikke meget brænd­stof (forbrug: Eu-norm 20 km/l ved blan­det kørsel. Co2: 118g/ km) – hvilket giver en halvårlig ejer­afgift på blot 260 kroner.

Masser af udstyr
Spenderer man lidt ekstra oveni basis købsprisen, er der mulighed for meget mere udstyr. Topmodellen ”Picanto Exclusive” til 114.999 har således tågeforlygter, sædevarme, alu-pedaler, sideskørter og blinklys i sidespejlene foruden Active-variantens el-justerbare side­spejle, fjernbetjent centrallås med alarm, el-sideruder for og bag og andet ekstraordinært udstyr – f.eks. iPod-indgang til lydanlægget. Med Active udstyr koster Picanto 106.999 kroner.

Selv i basisversionen ”Motion” får man foruden ESP også Elektronisk Bremsekraft Fordeling og andre væsentlige sikkerhedselementer som tågebaglygter, fire airbags, Isofix barnestolsbeslag og mulighed for frakobling af airbag i passagersiden, hvis der skal monteres en bag­ud­vendt barnestol. Komfortudstyret inkluderer centrallås, højde­ju­sterbart rat og førersæde samt skuffe under passagersædet og asym­metrisk splitbagsæde.

Sidst men bestemt ikke mindst leveres KIA Picanto med 3 års garanti – uafhængig af antal kørte kilometer. 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.


KIA Motors Europe
KIA Motors Europe er den europæiske salgs-, marketing- og serviceorgani­sation for KIA Motors Corporation.  Hovedkvarteret er placeret i Eschborn, Tyskland, og det dækker 29 lande i Europa. 
Kia Motors Corporation
KIA Motors Corporation (
www.kiamotors.com) blev grundlagt i 1944, og koncernen er Koreas ældste bilproducent. Som en del af Hyundai-KIA Automotive Group sigter KIA mod at blive et af verdens bedste bilmærker.  KIA’s 12 produktions- og samlefabrikker er fordelt i syv lande, og de producerer årligt mere end 1,1 millioner biler, der sælges og serviceres via et netværk af distributører og forhandlere i 160 lande. I dag har KIA 32.500 ansatte og en årlig omsætning på 16 milliarder dollar. 
KIA er hovedsponsor for Australian Tennis Open og officiel sponser for Davis Cup. Tennis-ikonet Rafael Nadal er ambassadør for KIA, og han deltager i KIA’s verdensomspændende reklamekampagner både på tv og i de trykte medier de næste to år (indtil 2008). Han vil desuden være med til at promovere KIA på flere internationale biludstillinger.
Fra 2007 til 2014 er KIA FIFA’s officielle partner fra bilbranchen – FIFA er hovedorganet bag VM i fodbold. I år har KIA indgået tre nye sponsorater med store fodboldhold, så KIA’s logo vil blive vist i UEFA Champions League – FC Girondins de Bordeaux, FC Brussels og Atletico de Madrid.
KIA Motors Corporations slogan – ‘The Power to Surprise’ – er et udtryk for KIA’s vilje til at overgå kundernes forventninger gennem kontinuerlige nyskabelser i bilbranchen. 
KIA Import Danmark
KIA Import Danmark AS (
www.kiamotors.dk) er et selskab under Nellemann Holding (www.nellemann.dk), som blandt andet importerer så forskellige mærker som John Deere, Aston Martin og Jaguar.
KIA Import Danmark AS, der startede herhjemme i 1996, beskæftiger cirka 60 ansatte. I 2007 forventes et total salg på ca. 7.000 biler – hvilket svarer til en fremgang på godt 20 procent i forhold til 2006. Med andre ord er KIA – også i Danmark – blandt de hurtigst voksende bilmærker. KIA Import Danmark AS har hovedsæde i Fredericia.