GS 430 bliver nu erstattet af GS 460 med en ny 4,6 liters V8 motor med 347 hestekræfter med bedre præstationer og bedre brændstoføkonomi.Det glo­ba­le salg af Lexus GS-serien har passeret 100.000 en­heder til dato, og sal­get blev yderligere styrket i 2006 med lance­ringen af GS 450h med Lexus Hy­brid Drive-tekno­logi. GS 450h tegner sig i dag for over 40 % af det samlede euro­pæ­iske salg af GS-seri­en.

Lexus GS 460
GS 430 bliver nu erstattet af GS 460 med en ny 4,6 liters V8 motor med 347 hestekræfter med bedre præstationer og bedre brændstof­økonomi. Den nye motor har 23 % flere kræfter end forgængeren, ac­celererer fra 0-100 km/t. på blot 5,8 sekunder og formår samtidig at reducere CO2-ud­slippet med 11 g/km til 258 g/km.

Ved bl.a. at udnytte fordelene ved både direkte- og indirekte ind­sprøjt­ning opnår den super avancerede D-4S V8 motor et væsentligt bedre momentforløb, en bedre brændstoføkonomi og deraf mindre ud­ledning af skadelige stoffer.

Den nye GS 460 har en 8-trins automatgearkasse, der gør det muligt til fulde at udnytte motorens ressourcer. Et nyt hydraulisk kontrolsy­stem gør gearskiftet ekstra hurtigt, og skiftet mellem de enkelte gear foregår stort set uden, det kan mærkes i kabinen, og uden lyd eller vibrationer, hvilket gør den nye gearkasse til den mest komfortable og lydsvage, Lexus til dato har udviklet.

Bilens luftaffjedrede undervogn tilpasser sig automatisk vejens be­skaf­fenhed og kontrollerer karrosseribevægelserne. Sensorer over­våger bl.a. bilens hastighed, styrevinkel, side-acceleration og karros­serihøjden for og bag, og indretter affjedringskomforten på basis af de indsamlede data.

GS 300
Med nyt 17”- og 18” hjuldesign kommer GS 300 nu med Active Varia­ble Suspension (AVS) som standard. AVS giver føreren mulighed for at justere bilens affjedringskarakteristik og dermed opnå forbedret køreegenskaber afhæng af køremønster og vejforhold. AVS justerer affjedringen på alle fire hjul uafhængigt af hinanden.

GS 300 har Lexus’ mest avancerede stabilitetskontrolsystem, Vehicle Dynamics Integrated Management-system (VDIM). Systemet forbed­rer bilens kontakt med underlaget og kontrollerer enhver form for ud­skrid­ning. Via data fra bilens Anti-Lock Brakes (ABS), Electronic Bra­keforce Distribution (EBD), Traction Control (TRC) og Vehicle Stabi­lity Control (VSC) aktive sikkerheds-systemer med Electronic Power Steering (EPS) hjælper systemet effektivt føreren med at korrigerer bilen i en kritisk situation.

Designet opdateres
GS-serien nyder godt af en række stilforandringer, og bl.a. udvendig ses et diskret nyt design på grill og forlygter, der er kommet blinklys i side­spejlene, en lavere bagkofanger, der giver forbedret aerody­na­mik samt en række nye spændende farver.

Alle hybrid-biler fra Lexus får i fremtiden et særligt logo med en blå bag­grund samt lygter med blåt skær.

GS-serien er allerede til salg i Danmark til priser fra 840.582. Lexus forhandles i Danmark af Lexus Copenhagen, Banevingen 9, 2200 Kø­benhavn N.