Škoda Au­to for­læn­­ger part­ner­ska­bet med Tour de France.

Škoda Auto har net­op underskrevet en 4-årig forlæn­gel­se med ASO, som er selskabet bag Tour de France. Škoda er dermed fort­sat at finde blandt de helt store Tour de France sponsorer i perio­den 2008 til og med 2011. Aftalen med ASO gælder også en ræk­ke af forårets klassi­kere som Paris–Roubaix – måske bedre kendt som ”en forårs­dag i hel­vede.”

Forlængelsen af det store sponsorat samt Skodas hovedsponsorat af verdensmesterskaberne i ishockey skal ses som et led i bestræ­bel­ser på at forøge mærkets kendskab og synlighed samt at ekspo­nere kvalitetsbi­lerne Fabia, Roomster, Octavia og Superb ved sports­events med stor offentlig bevågenhed. Cykling er en sportsgren med stor folkelig appeal på alle niveauer og en fritidsaktivitet, der udøves af millioner verden over.

Škoda i Danmark har siden 2004 været lokal sponsor for Bjarne Riis’ Team CSC, der i øjeblikket rangerer som verdens bedste profes­sio­nelle cykel­hold, og som blev samlet vinder af Pro turen i indeværende sæson.