Den nye Lam­borghini Reven­tón. En superbil uden lige.

Lam­bor­ghi­ni Re­ventón er ekstrem både ifht. spe­cifika­tio­ner og de­sign og har hentet sin in­spi­ration fra den sene­ste ae­ro­nautik. Men ikke nok med det, så produceres modellen kun i særdeles be­græn­set antal – faktisk blot 20 biler, som alle allerede er solgt!

Hver til en pris af 1 million euro (eksklu­siv skatter & afgifter). Lamborghini Reventón er dermed det ultimative symbol på eks­trem eksklusivitet.

Enhver Lamborghini er både sensuel og provo­kerende med en ag­gres­siv innovativ stil. ”Reventón er dog den mest ekstreme af dem alle, den er bilernes superlativ. Vores desig­nere på Lam­borghini Sty­le Centre tog den tekniske base fra Lam­borghini Murciélago LP640 og kompri­me­re­de og intensiverede dens DNA”, udtaler Lamborghinis topchef, Stephan Winkelmann.

Lamborghini Reventón er designet i Sant´Agata Bolognese, som er fødested for alle biler født i tyrens tegn. Lamborghini Reventón re­præ­senterer ikke kun ”haute couture”; den står også for ophøjet dy­namik samtidig med, at den er yderst anvendelig til hverdagsbrug.

Designerne har hen­­tet inspiration fra den mo­derne aeronautik og har skabt en ekstremt præcis stil med en ny vitalitet.

Fronten er karak­terise­ret af den skarpe vinkel og af de kraftfulde, op­adpe­gende luftindtag. Selvom de ikke sender luft direkte til tur­binen, som det sker i et fly, er det nødvendigt med rigelige mængder luft for at afkøle carbon bremseskiverne samt de seks stemplede kalibrer.

Siden den legendariske Lamborghini Countach har saksedørene væ­ret et symbol på Lamborghinis V12, så også i Lamborghini Reventón åbner begge døre naturligvis opad.

Luftindtagenes asym­metriske konfiguration afspejler på bedste vis, at fokus ligger på det funktionelle. Vogn­bunden, der er blevet opti­me­­ret aerodyna­misk, slutter bagtil med en air diffuser. Således sik­res et fremra­gen­de vej­greb og stabilitet selv ved 340 km/t.

Motorhjelmen i lami­neret glas med åbne ventilations­spalter giver et glimt til sportsvognens bankende hjerte.
Interiøret understreger med alcantara, karbon, aluminium og læder den høje kvalitet.

Instrumenterne ind­befatter tre TFT dis­plays med inno­vative display indstillinger. Ved at trykke på en knap kan køreren skifte til et andet, næsten analo­gisk display, hvor de klassiske runde instru­menter – speedo­meter og om­drej­nings­tæller – er konfigureret lige så inno­va­tivt og er således for­vandlet til oplyste pilotlamper i forskellige far­ver.

Det tog mindre end 1 år at udvikle Lamborghini Reventón fra de før­ste ideer til den færdige bil.

Den teknologi, man finder i en Lamborghini Murciélago LP640, er ikke blevet modificeret. Det er en klassisk 12-cylinder 6,5 liter motor. I Lam­borghini Reventón garanteres der dog for 650 HK ved 8.000 om­drejninger pr. minut. Det maksimale drejningsmoment på 660 Nm sikrer et kraftfuldt skifte i omdrejningerne. E-gearet skifter gear hur­tigere end selv den mest kompetente kører, og det permanente Viscous Traction firhjulstræksystem sikrer, at enhver kraft konstant omsættes til bevægelse.

Ligesom Lamborghini Murciélago LP640 så accelerer Lamborghini Reventón fra 0 til 100 km/t på blot 3,4 sekunder og har en topfart på mere end 340 km/t.

 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.