Nu kommer Škoda Oc­ta­via Scout og Room­ster Scout - vær be­redt!
Škoda Oc­ta­­via Scout og Room­ster Scout intro­du­ceres i week­enden 2-3 juni.

Den rå 4-hjuls­truk­ne stationcar Octavia Scout, der virkelig ap­pel­lerer til kørsel i ujævnt terræn, starter ved en pris på kr. 399.900 for Scout med 2.0 FSI motor. Kastes kærligheden på Scout med den kraftfulde diesel­motor 2.0 TDI med partikelfilter hedder prisen kr. 435.000.

Octavia Scout fås også som van, der nu er blevet ekstra attraktiv efter afgiftsomlægningen. Kan man undvære bagsæderne, koster den hen­holdsvis kr. 257.266 inkl. moms for 2.0 FSI og 277.969 inkl. moms for dieselversionen.

Den 4,58 meter lan­ge Octavia Scout er både længere bredere og højere end den vel­kendte Octavia 4x4. Nydesignede kofangere for og bag, grå sidebe­skyttel­seslister og profilerede dørtrin giver Scout form og leder op­mærk­som­heden hen på dens rå anvendel­ses­mu­lig­­he­der.

Beskyttelseslister over hjulkasserne, dør­trins­lister med Scout ind­graveret samt ikke mindst beskyttelsesskjold for og bag udstyrer bilen til krævende opgaver. De solide 17” alufælge tager ikke skade af at køre på krævende veje og yder driftsikkerhed på de daglige udflugter

Indvendigt har både føreren og passagererne masser af komfort og be­kvemmeligheder, og indtrækket er designet specielt til Octavia Scout. Et speciel designet håndgreb i passagersiden gør, at man kan holde fast, når turen går væk fra det normale vejnet.

Frihøjden på Octavia Scout er 39 mm højere end på Octavia Combi og 16 mm højere end Octavia Com­bi 4x4. Derved understeges bilens off-road evner betydeligt, ligesom det mest ujævne terræn beher­skes uden pro­blemer.

Octavia Scout er udstyret med et nøje gennemtestet permanent 4-hjulstræk fra Škoda Auto. Bag­hjuls­trækket akti­veres af den elektro­nisk styrede Haldex multi­plade kobling, og styresystemet sørger for at afstemme træk­kraft­fordelingen på for- og bagaksel nøjagtigt efter de aktuelle køre­betingelser og sikrer derved altid optimalt træk på de hjul, der i situationen kan udnytte det bedst.

Præcist de samme systemer anvendes af et par særdeles barske fætre fra 4x4 prestige-klassen - nemlig Audi Allroad og Volvo XC70. ”At vi anvender de sam­me kvalitets­dele er velkendt, men vi gør det altså til den halve pris. Det er helt utrolige gode priser vi har for­hand­let” udtaler direk­tør for Škoda i Dan­mark, Ulrik Schöne­mann.

Škoda Octavia Scout er udelukkende udstyret med de mest kraft­ful­de diesel- og benzinmotorer – nemlig 2.0TDI PD med 140 hk og den avancerede 2.0 FSI med 150 hk, begge motorer er fire-cylinderede og kombineret med et manuelt 6-trins gearskifte. Diesel-modellen er udstyret med et dieselpartikelfilter som standard.

Škoda benytter lejlig­heden til også at sende en Scout version af den roste Roomster på gaden. Priserne starter ved kr. 239.000 for en 1.4 benzin med 86 hk. Også Roomster Scout kan fås som van, og priser­ne starter ved kr. 171.316 inkl. moms. Roomster Scout har ikke de helt samme off-road egenskaber som storebror Octavia Scout, men opnår gennem dens design at fremstå som en rå variant af Škoda Roomster, der især hen­vender sig til dem, der lægger vægt på bilens udseende.

Alle priserne i denne pressemeddelelse er under forsætning af, at lovforslag L 217 vedtages.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til Nordic AutoParts hjemmeside

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.