Porsche udvider 911-model­rækken med ny Porsche 911 Turbo Ca­brio­let.

Den 8. sep­tem­ber 2007 introdu­cerer Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG en ny Porsche 911 Turbo Cabriolet og fort­sætter dermed sin 20 år lange tradition for den åbne version af Porsche 911 Turbo modellen.

Særligt for den nye Por­sche 911 Turbo Cabrio­let er, udover sine high-performance køreegenskaber og attraktive mulighed for at køre med åbent tag, en konsekvent letvægts­konstruktion, fremragende aero­dynamik og moderne motorteknik, der tilsammen sikrer brændstof­øko­nomisk kørsel sammenlignet med konkurrerende modeller.

Som i Porsche 911 Turbo Coupé har den ny Cabriolet model også en 6-cylindret 3,6 liter boxer motor med bi-turbo turboladning og varia­bel turbinegeometri (VTG). Motoren yder 480 HK og har et drejnings­moment på 620 Nm ved 1.950 omdrejninger. Med den valgbare ”Sport Chrono”-pakke kan der endvidere med ”overboost”-funktio­nen opnås hele 680 Nm. Den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet med manuel gearkasse acce­lererer fra 0 til 100 km/t på 4 sekunder og med Tiptronic fra 0-100 km/t på blot 3,8 sekunder, begge med en topfart på 310 km/t. Med et brændstof­forbrug på 12,9 liter pr. 100 km præsterer den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet dermed et forbil­ledligt tal i sit segment.

Trods de cabriolet-specifikke karrosseriforstærkninger og den auto­matiske ”roll over” beskyttelse bag bagsæderne vejer den åbne udgave af Por­sche 911 Turbo Cabriolet kun 70 kg. mere end Coupé-modellen. Den lette 3-lags kaleche sikrer et lavt tyngdepunkt og kan åbnes og lukkes auto­ma­tisk på blot 20 sekunder.

Undervognen er afstemt specifikt efter de krav en cabriolet stiller, og med det aktive affjedringssystem Porsche Active Suspension Mana­gement System (PASM) - som er standard i den nye 911 Turbo Ca­briolet - gives foruden ekstrem høj køresikkerhed, også de velkendte appellerende sportige køreegenskaber. Også Porsche Stability Ma­na­gement (PSM) og firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) bidrager til den ekstraordinære ydelse. PTM-systemet sørger med sin elektronisk styrede lamelkobling for en variabel kraftfor­de­ling til begge drivaksler, hvilket sker 100 millisekunder hurtigere end motorens reaktion på lastændringer.

Med en vindmod­stand på 0,31 Cw bevæger den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet sig på niveau med Coupé varianterne. I kombi­nation med hækspoile­ren, der automatisk kører op ved en fart over 120 km/t og som på Cabrio­let´en rejser sig ca. 30 mm. højere end på Coupé´en, opnår den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet som den eneste serieproducerede ca­briolet downforce på bagakslen.

Sammen med det passive sikkerhedssystem med seks airbags som standard og det omfattende ”roll over” beskyttelsessystem bag bag­sæ­derne opfylder modellen desuden samtlige lovkrav til passiv sik­kerhed. Herudover er modellen udstyret med et af de mest high-performance bremsesystemer med bremsekalibre foran med seks stempler oprindeligt designet til Porsche Carrera GT. Efter ønske kan den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet leveres med de racing-god­kend­te og lette keramiske bremser, også kaldet Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB).

På den omfattende liste over standardudstyr finder man også Bi-Xe­non forlygter, 19” hjul i bi-colour-optik, klimaanlæg, vindskot, Por­sche Commu­nication Management (PCM) med navigationsmodul og 5,8” farveskærm samt Bose surround sound system.

Den nye Porsche 911 Turbo Cabriolet kan allerede nu bestilles hos en af Danmarks tre autoriserede Porsche Centre og koster inklusiv danske afgifter og moms kr. 3.257.894,-.

 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.