Impreza SedanSubaru fjerner tæp­pet og viser den helt nye Subaru Impreza på New Yorks bilud­stil­ling der løber fra den 4-15. april. Det er tredje genera­tion af Im­preza. Det perma­nente symme­triske 4-hjulstræk og boxer­moto­ren kender vi igen fra tidligere, men derudover er alt helt nyt. Både ind­vendigt og udvendigt design, større plads, og højere kom­­fort og sik­ker­hedsniveau, er nogle eksempler på hvad som ad­skil­ler den nye Impreza fra sin forgænger.

Den europæiske premiere kommer først til september i Frankfurt, med en salgsstart i Danmark i oktober. Den Europæiske udgave bli­ver udeluk­kende som 5 dørs hatchback, og ikke længere som sedan, som hidtil. I USA markedsføres stadig en sedanudgave.

Designet på bilen udstråler fart og individualisme. Impreza er syno­nymt med sport (og rally), hvilket fremhæves af de brede skærme over for og baghjul. Nye forlygter med store reflektorer giver et tre­dimensionelt indtryk.

Indvendigt er Impreza blevet betydeligt større end sin forgænger, såvel i mål som i fornemmelse. Aluminiumsdetaljer på instrument­brættet og på indersiden af dørene har slægtskab med søskende modellerne Legacy og Outback. Et helt nyt system for Radio/CD og kørecomputer med stor skærm er placeret højt oppe på midterkon­solen for bedste synlighed.

Impreza HatchbackChassiset er videre­udviklet med double wishbone ophæng bag, hvil­ket øger stødopta­gel­ses­evnen og bilens komfort, samtidig med at det forbedrer vej­grebet. Boxermotoren giver et ultra­lavt tyng­de­punkt i bilen, og i den nye Impreza er motoren monteret 20 mm lave­re end den nuværende model til yderligere forbedring af stabilitet og vejgreb. Subarus Ve­hicle Dynamics Control system (ESP) øger den aktive sik­ker­hed.

Den indvendige plads er imponerende, den nye Imprezas akselaf­stand er øget med hele 95 mm, hvilket har givet store muligheder for at udvide kabinens rummelighed, og det nye system med double wishbone bag, har skabt mere plads i bagagerummet.

Facelift til Subaru Tribeca

Facliftet TribecaB9 Tribeca havde pre­miere i USA for 2 år siden, og får nu et facelift. Fronten på bilen har været emne for stor diskussion verden over, og man har nu valgt at ændre designet på frontgrill og forlygterne. Ba­ger­ste sideruder er gjort større og lige­ledes baglygterne. Indven­digt har man ændret i sæde­arran­gementet, for at lette adgangen til den bagerste række i 7 personers udgaven.

Motoren har uden ændringer i de ydre mål fået øget volumen fra 3,0 til 3,6 liter, men har bibeholdt samme brændstofforbrug og Co2 ud­slip. 5 trins automatgearkassen er stadig standard, men flere tilpas­ninger er foretaget for at øge præstationerne med den nye motor. Den nye Tribeca får ved faceliftet fjernet præfikset B9 og hedder frem­over slet og ret Tribeca. Introduktion i Danmark omkring års­skif­tet 2008.

 


annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Klik på logo'et og bestil din Stepstone-jobannonce her - og få samme jobannonce GRATIS med på Autoteket

 Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket

Find din nye

medarbejder her

effektivt, nemt og

hurtigt.

Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.