Lexus IS-F, som kommer på markedet sidst på året, er specielt designet og bygget udfra filosofien om ekstra høj ydelse og ekstremt sportslige køreegenskaber.
P
å dette års bilud­stilling i Geneve har Lexus euro­pæisk pre­miere på en ny design-filo­sofi kal­det F-mar­que. Lexus IS-F samt LF-A er specielt de­signet og bygget udfra filosofien om ekstra høj ydelse og eks­tremt sportslige køre­egen­skaber. Geneve Motor Show åbner for pub­li­kum den 8. marts.

 

Lexus-modeller med det særlige F-mærke bygger på filosofien om til stadig­hed at udfordre ingeniørernes arbejde med at bygge biler med ekstraordinær høj ydelse og ekseptionelle køreegenskaber og sam­tidig at minimere både brændstoffor­bruget og dermed bilens forurening og indvirkning på miljøet.

 

Lexus IS-F


Lexus IS-F, som kommer på markedet sidst på året, er specielt designet og bygget udfra filosofien om ekstra høj ydelse og ekstremt sportslige køreegenskaber.
IS-F er en ny variant af den populære Lexus IS 250. IS-F har en kraftig 5-liters V8-motor, som yder over 400 hk og har over 500 Nm i drej­nings­moment. Accelerationstiden fra 0-100 km/t. er 4,9 sekun­der, tophastigheden er 270 km/t. CO2-udslippet er på 290 g/km, hvilket gør IS-F til en af de stærkeste og mindst foru­renende sports-sedaner i segmentet.

 

Bilens gear er base­ret på den unikke 8-trins automat­gear­kasse fra LS-serien udstyret med en ny skifte­kontrol, som gør det muligt at skifte gear både manuelt med padd­le-skift eller auto­matisk. Den spe­cielt udviklede skifte­kontrol har det hurtigste gearskifte i seg­mentet på blot 100 ms (til sammenligning skifter en F1-racer gear på 50 ms). 

 

Lexus LF-A

LF-A er den mest kompakte og kraftfulde Lexus til dato. LF-A har en kraftig 5-liters V10-motor, som yder over 500 hk, og har en topha­stighed på 320 km/t. Bilens motor og gearkasse er placeret over bagakslen, hvilket giver bilen en perfekt balance og overbevisende køreegenskaber. 

 

Lexus LS 600h

Den nye Lexus LS 600h er revolutionerende indenfor moderne tek­nologi. Bilens 5-liters V8-motor har Lexus’ unikke D-4S-teknologi med to indsprøjtningsdysser per cylinder og VVT-iE-indsugning for bedre ydelse, lavere udslip, støjniveau og mindre vibrationer. Disse karakteristika er ekstra raffinerede i det avancerede hybrid-system. Samarbejdet mellem bilens benzin- og el-motor og bilens variable gearkasse bevirker, at LS 600h har samme ydelse som en normal V12-motor men med en gennemsnitlig brændstoføkonomi på im­ponerende 10,5 km/l og et CO2-udslip på 220 g/km. Disse im­ponerende værdier svarer til niveauet for den reneste dieselbil i segmentet. 

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.